Januari 2021❤️

Lot wat gaat je buik dan snel zeg! Wanneer heb je de suikertest? 
Anoek gelukkig dat je je nu weer wat beter begint te voelen, kan soms echt veel zijn he?! En met hormonen erbij soms ook echt intenser. 

Hoe gaat t met alle andere dames? 

Hier gaat t goed, kwaaltjes blijven wel maar kan ik prima mee dealen, ook op het werk voelt t wat beter te doen. Komende week weer controle bij de vk. Wanneer komt er eigenlijk weer een echo?weten jullie dat?

@Ikbendoutzen Fijn dat het goed gaat, ook met je werk! Ik heb mijn volgende controle bij de vk over 1.5 week. Daarnaast krijg ik bij 28, 30 en 32 weken een groeiecho, omdat ik een verhoogd bmi heb. Volgens mij is de groeiecho bij 30w standaard en zijn de andere twee extra.
Bij mij gaat verder ook alles prima, vandaag precies 23 weken. Mijn buik groeit lekker door en meneer is steeds vaker en duidelijker te voelen, echt heel leuk!
Ondertussen druk met het huis. We hopen de benedenverdieping tussen half en eind okt. klaar te hebben. Dat geeft wel rust! Ik merk wel dat mijn energielevel sneller daalt waardoor lesgeven op vrijdag vaak wel pittig is. 
Hier komen alle spulletjes ook stap voor stap binnen en ik vermaak mij enorm met alles uitzoeken haha! 

Ik krijg geen echo meer in principe, tenzij er een indicatie voor is. Ik vind het heel lang maar gelukkig hebben we nog de 3D pretecho over 2 weken! Vorige zwangerschap kreeg ik bij de verloskundige (andere stad) nog een liggingsecho om te kijken of hij goed lag. Bij mijn huidige verloskundige helaas niet. Dit was destijds met 34 weken. Dan zie je overigens niets meer haha, alleen delen van de baby. 
Ik voel me oke maar merk wel dat nu de zware periode is aangebroken. We hebben een druk en flink actief mannetje van nu bijna 13 maanden en ik ben echt uitgeteld 's avonds haha. Fysiek wordt het gewoon echt wat zwaarder. Deze baby is ook zeer actief inmiddels in de buik! Merk dat ik nu toe aan het leven ben naar de 28 weken, dat is ook weer een mooie mijlpaal vanwege de levensvatbaarheid! Nog 5 weken te gaan :).

De bekkenklachten maken deze zwangerschap erg zwaar, door heel veel rust heb ik nu wel balans gevonden gelukkig. Prettig is het niet. 
Door alle rust groeit mijn buik ook mega. Op de meeste rustmomentjes voel ik ons kleintje wel enorm goed bewegen,dat is dan echt even mijn geluksmomentje. Vandaag zag ik het zelfs al aan de buitenkant.
Meeste hebben inderdaad rond 32-35 weken nog een liggingsecho. Dan zie je echt nog maar kleine delen. Ik twijfel nog of ik een 3d echo wil.
Qua spulletjes is alles zowat al binnen, maar niet omdat we dat gekocht hebben maar omdat we dat nog hadden van ons zoontje. Haha 

Ha allen! Fijn over het algemeen goede berichten. Fysiek wel zwaarder, dat merk ik ook. M'n echte bekkenklachten zijn gelukkig vrijwel weg, maar vandaag een beetje actief geweest (oa keuken schilderen) en dan neem ik tussendoor wel rust, maar in de avond is m'n hele bekkenbodem helemaal zwaar en stijf. Maar t staat niet meer scheef gelukkig dus dit is gewoon een teken om weer even rustig te doen. We hadden ons zoontje een nachtje en dagje bij opa en oma, dat was wel fijn. Zo'n drukke dreumes is inderdaad aanpoten, dan vind ik een keuken verven relaxter! Hij is wel op een hele leuke leeftijd (20 maanden), woordjes aan het napraten, alles aan het ontdekken en wil overal meehelpen. Maar sjouwt dus ook gerust met z'n stoel naar t aanrecht om erop te klimmen en een mesje te pakken die meneer wel even in de vaatwasser wil zetten om 'mama te helpen'. Hij had op kdv een klein kindje een volle lepel zand gevoerd.. oeps haha! Hij helpt graag, maar is nog erg lomp haha dus z'n kleine zusje krijgt vast een hoop liefde van haar broer, of ze t wil of niet! Wel erg gezellig maar poeh ook erg vermoeiend met dikke buik.
Werk wel stressvol merk ik, zoontje had koorts en hoesten vorige week, dan dus gelijk een probleem met opvang en thuis werken waar nog niet heel goed op ingestoken wordt bij ons. Het is een beetje zelf uitzoeken en onderling met m'n man onderhandelen wie dan wat doet, niet fijn. Er ligt dus komende week voor ons allebei extra werk te wachten.. en die energie heb ik niet echt meer. Hebben meer van jullie dit probleem?
Verder ook een erg gezellig bewegende baby, dat is heerlijk. Ik had een gesprek met de gynaecoloog ivm de keizersnede en toen mocht ik als cadeautje even met de echo naar haar kijken. Heerlijk, dat blijft toch echt een wonder dat dat wezentje in me groeit. 

Ik voel me net een duracell batterij?. Wasjes doen en huis opruimen +poetsen. De nesteldrang begint hier te komen. 
Over 2 weken lekker vakantie en dan eindelijk aan de slaapkamer van onze dochter beginnen. Zoveel zin in. 
Hier afgelopen week een rustige week wat betreft werken. Kleine meid had waterpokken en verkouden dus mama moest thuisblijven van werk. Ik merk ook dat het steeds zwaarder wordt om achter mijn dreumes aan te hobbelen ( bijna 14 maanden). Als mijn man thuis is doet hij vooral het til werk enzo dat scheelt een hoop. 
Wij hebben 7 oktober weer en groeiecho dan ben ik 27 weken. Ik weet eigenlijk niet of er daarna nog echo’s volgen. 

Fijn om te horen dat het bij iedereeen goed gaat en dat het zwaarder wordt was helaas wel te verwachten met of zonder dreumes erbij. Succes dames de komende weken. We weten waar we het voor doen!?❤️

Ik ben misschien verwend want heb om de week een echo ?. Want aan een tweeling buik heeft voelen niet zoveel zin. 
Mijn buik is al enorm! Lijk net een week of 30 zwanger ofzo, krijg de hele dag door opmerkingen op mn werk ?. Maak elke week een foto van de zijkant en zet die op insta, leuk om het verschil te zien!
Hier flink last van bekken en heel erg moe, lijf is hard aan t werk. Ik zag toevallig vandaag ook mijn buik bewegen door een schopje, vind ik echt helemaal geweldig! Leuk om weer wat van jullie te lezen ?

Terug
Bovenaan