Januari 2021❤️

Hoe gaat t met iedereen?
Ik heb vandaag de afspraak met de verloskundige moeten afzeggen en in plaats daarvan ga ik me zo laten testen op Corona: ik ben hartstikke verkouden!
Baal zo :(
Hoop natuurlijk dat het geen Corona is, maar ik baal vooral dat ik nu niet het hartje van de kleine heb kunnen horen.. 
Hopelijk snel een goede uitslag, want dan mag ik volgende week alsnog voor de controle.
Ben me ondertussen aan het inlezen over geboorteplan, zijn jullie daar al aan begonnen? Nog tips?

Wat vervelend he, die verkoudheidsklachten. Aantal weken terug had ik het ook, gelukkig negatief getest. Succes!
Met betrekking tot de zorg, ik werk er zelf niet in. Wel kan ik adviseren om goed naar je lichaam te luisteren. Koste wat het kost tot 36 weken doorwerken lijkt mij niet verstandig. Wel heel fijn als dat lukt natuurlijk!
Geboorteplan nog niet voor deze bevalling, voor de vorige wel. Ik heb toen een aantal voorbeelden gezocht en toen gekeken wat ik op die onderwerpen als wens had. Er is echter maar weinig van terecht gekomen, aangezien ik ben ingeleid op zo'n wijze dat ik niet van bed mocht. Kijk uiteindelijk prima terug op mijn bevalling, dus weet nog niet zo goed wat ik nu in mijn bevalplan ga zetten. Het is dus, mijn inziens, goed om na te denken over wat je wil, maar pin je er niet op vast.

Ik had de eerste keer wel een geboorteplan. Heb aangegeven dat het van mij informeel mocht zijn maar dat ik wel wilde dat ze vertelden wat ze gingen doen. Ook heb ik er in gezet dat ik mijn infuus links wil (rechts gaat dit heel lastig) en dat we de navelstreng uit wilden laten kloppen. Oh en je kunt bv ook aangeven of je wel of geen stagiaires wilde. Ik heb gezegd dat iedereen welkom was tenzij ik op dat moment anders aan zou geven. Uiteindelijk heb ik tijdens en na de bevalling zoveel mensen gezien en ze waren allemaal hartstikke lief en kundig dus die ene meer of minder maakte me dan ook niets uit.

Vervelend idd het griep seizoen en testen, hopelijk alles goed en snel een nieuwe afspraak!
M'n bevalplan is vorige keer niet echt nageleefd eigenlijk. Op enkele punten was dat niet zo prettig. Had toen vooraf ook prima gevonden dat er leerlingen bij waren, en die waren idd allemaal wel aardig en professioneel. Er was alleen in het laatste uur nogal wat stress en toen stonden er 9 mensen in de kamer. Dat vond ik achteraf niet prettig. Had ook niet vooraf bedacht dat ik normaal een bril draag, die tijdens de bevalling niet op had en hierdoor ook niet zo goed meer overzicht had op wie wie was. Dus de verloskundige kon ik niet meer vinden in de mensen massa voor m'n gevoel. Ik zou nu geen bezwaar maken tegen leerlingen, maar wel willen dat ze de kamer verlaten als er meer mensen bij komen als er spoed oid optreedt. Bijv max 4/5 mensen ofzo. En dat 1 iemand aanspreekpunt voor mij blijft, dan kan de rest me ook minder boeien. Verder had ik niet veel eisen en dat was ook prima achteraf. Je hebt toch weinig invloed, je kunt bijv heel graag in bad willen oid maar ik begon met een weeenstorm en was super blij met een snelle ruggenprik, maar kon dus al snel alleen maar liggen. Dus bad, baarkruk dat soort dingen vielen allemaal af haha. Maar die ruggenprik was heaven overigens ?

Hier is de kogel door de kerk, vanochtend bij de bedrijfsarts geweest en afgesproken dat ik tot de herfstvakantie 50% werk en na die vakantie niet meer terug kom. Dus drie weekjes eerder stoppen dan mijn verlof begint. Het is een hele opluchting, het voelt raar maar het is beter zo! 

Wat fijn Lott, heel verstandig denk ik! Je moet echt wel fit je bevalling in kraambed in hoor, zeker met twéé dametjes op komst!

Goede beslissing Lott! Ik heb gisteren ook eindelijk gesprek met m'n manager gehad en dat viel me enorm mee. Hij ging gelijk heel praktisch al m'n taken langs en overal voor bedenken wie wat over kon nemen. Ik ga nu niet gelijk minder uren werken, maar het was allemaal te veel geworden (oa aantal keer gemist door zoontje met koorts en paar andere omstandigheden), dus wat taken eraf geeft voorlopig rust en kans om achterstand bij te werken. Krijg waarschijnlijk ook een plexiglas scherm op m'n kamer zodat ik nog een paar risico-patienten (bijv suïcidale jongeren) kan blijven zien en verder alles vanuit huis. En indien nodig kan hij me een afspraak bij de bedrijfsarts geven om verdere aanpassingen te bespreken. Blij mee voor nu, en komende tijd maar even kijken hoe het blijft lopen. Straks ook 2 weken vrij dus daar kijk ik naar uit. Daarna is het nog maar een maandje, waarvan de laatste 3 weken alleen maar administratief. 
Hoe staat het bij iedereen qua kamertjes enzo? Ik heb zo'n zin om van alles te doen maar hebben nog geen kamertje haha dus toch de verbouwing voorlopig uitzitten. 

Fijn al die goede gesprekken op werk! Wij moeten weer 100% thuiswerken en moet zeggen dat dit wel fijn is. Nu kan ik op maandag en donderdag als ons zoontje op de opvang is even iets rustiger aan doen en vooral minder traplopen haha. 
Wij gaan vanmiddag een nieuwe huurwoning bezichtigen. Papieren zijn al goedgekeurd dus fingers crossed. We hebben nu geen slaapkamer over dus willen heel graag verhuizen. Kopen is nu even geen optie met de prijzen in de randstad + krap de tijd dus dan maar een extra tussenstop. 
Dit keer maak ik ook geen bevalplan. Vorige keer ging alles anders, maar was het ook helemaal prima. Ik zie wel hoe het deze keer weer komt :)!

Terug
Bovenaan