Januari 2021❤️

Nou ik kan me dus helemaal niet voorstellen als je al een kleine rond hebt lopen die al je aandacht vraagt, ik ben blij als ik 's avonds op de bank zit haha.
Ik moet nog een keer terug voor een groeiecho in Maastricht (met 30 weken) en dan krijg ik nog een liggingsecho bij mijn verloskundige met 34 weken. O ja ook nog een "gratis" echo bij het opleidingscentrum met 26 weken. En eigenlijk wil ik dan nog een pretecho om mijn ouders een keer mee te kunnen nemen! 3D echo lijkt me een beetje eng & er mag nog wel iets een verrassing zijn bij de geboorte haha, dus allemaal 2D.
Ik heb mijn lijstje voor de babykamer bijna af, er zijn deze week veel kortingsacties bij verschillende babywinkels dus alles even afspeuren en dan lekker alles bestellen! Zijn bij jullie de kamertjes al klaar?
Heb trouwens ook echt last van mijn bekken, als ik heel rustig aan doe niet. Twijfel om een keer naar de fysio te gaan maar hoor hier en daar dat het er voor veel vrouwen ook wel een beetje bij hoort? Bijna 24 weken al, wat gaat de tijd snel! 

Hoeveel weken vooraf gaan jullie met verlof? Lott jij moet er sowieso vroeg uit toch, ivm de meiden?

Ik moet die suikertest ergens tussen 24 en 28 weken doen. Wacht even de bedrijfsarts af en probeer m dan even op een verlofdag te doen. Ik mag sowieso met 30 wkn met verlof maar zkh raad aan om met 26 te stoppen. Dus dat is mijn nieuwe doel, net tot de herfstvakantie. Moet zeggen dat de halve dagen ook op mn tandvlees gaan dus ben blij als ik niet meer hoef!
Net proefrit gemaakt in een grotere auto ? in onze Yaris past precies niks haha
Bekkenfysio is aan te raden hoor! Zeker voor het losmaken enzo

Gaat hard hè, we gaan alweer richting het derde trimester! Vrijdag ben ik alweer 26 weken zwanger! 
Had vandaag echt zo'n geluksmomentje, zat aan de keukentafel en was aan het werk met regen tegen de ramen, chocoladepepernoten in een bakje en dacht echt ja het najaar komt dus dat kleine mannetje komt steeds dichterbij! Even stiekem om het hoekje gekeken bij de babykamer, die is voor 85 procent klaar en helemaal gelukkig!

Jaaa het gaat hard, al ben ik eind januari dus nog niet zo ver als de meeste actievelingen hier. 
Anouk, wat omschrijf je je gekuksmoment mooi, haha ergens vind ik het ook fijn dat het nu herfst wordt al ga ik graag wandelen en dat doe ik dan weer liever niet in regenachtig of onstuimig weer. Al heb ik ook al weer pepernoten op, heeerlijk. 
Ik twijfel inderdaad ook of ik wel of geen 3D echo wil laten maken. Het lijkt mij toch weer iets leuks om naar uit te kijken (heb nog wel 2 groei echos, maar die zijn natuurlijk voornamelijk spannend /medisch). Geen idee of ik zo'n gezichtje echt leuk vind ?. Heeft een van jullie daar ervaring mee?

Ik heb vorige keer na lang twijfelen een 3D echo gedaan. In het begin leek het me niets, een soort wolkenbaby noemde ik het altijd. Maar het was zo leuk. Dat was nog in de tijd dat er ook mensen meekonden dus mijn ouders waren er ook bij. Het was gewoon erg bijzonder om te kunnen zien wat dat mini-mensje in je buik allemaal doet. We konden ook meteen wat gelijkenissen zien met zijn neefje. De echoscopiste deed het ook erg leuk dus dat hielp zeker. Al met al vond ik het echt voor herhaling vatbaar. Het is trouwens nog steeds een verrassing hoor hoe je baby eruit ziet. Je hebt een beetje een beeld (vorm neus/hoofd en of je baby haartjes heeft etc.) maar het neemt niets weg van de echte onthulling!

Ik heb geen ervaring met 3D echo's. Ik denk dat we dat deze keer ook niet gaan doen. Ik krijg wel nog een extra groeiecho met 29 weken en een echo om de ligging van de placenta te bepalen.
Mijn verlof start met 34 weken, maar ik ben nu al voor 3 van de 8 dagdelen ziek gemeld ivm klein groeiachterstandje bij de baby en wat hart/ luchtweg problemen van mij waardoor ik niet meer direct met kinderen mag werken ivm risicogroep COVID.
Vandaag zag ik in bad mijn buik ook flink bewegen. Sowieso is ze de laatste dagen heel beweeglijk. Ik dacht eerst dat dit dametje wat meer rust in dr kont zou hebben dan haar zus, maar als ik het nu zou voel dan denk ik dat ook dit wel eens een energiek kindje kan worden haha.
Verder ben ik vandaag begonnen aan een lijstje voor dr kraamvisite op lijstje.nl De vorige keer begon ik daar vrij laat aan dus nu zet ik gewoon telkens wanneer me iets te binnen schiet het er bij. Voor zo'n tweede kort op de eerste vind ik het nog veeeeeel lastiger namelijk.
Hebben jullie al een naam? Wij nog niet, wel wat namen die we leuk vinden, maar vooralsnog niet het idee dat het DE naam is. Ik moet zeggen dat ik daar zo langzamerhand wel een beetje stress van krijg hihi.

Marieke, goed om te horen. Dat maakt mijn twijfel toch weer iets meer naar het, misschien maar gewoon doen! Het is toch een mooi moment met de kleine. Nog andere met ervaring? En Marieke bij hoeveel weken had jij de echo laten maken? 
Wij zijn al wel uit over de naam, ofja, dat roepen we maar mijn hormonen gaan deels aan de haal met mijn gedachte. Toen we mijn zoontje kregen wisten wij niet wat het geslacht was, en over de meisjes naam waren wij het toen al heel snel eens. Die naam hebben we nu nog en ben er nog steeds blij mee, maar kijk stiekem toch nog regelmatig in namen lijstjes of er geen betere optie voorbij komt. Tot op heden hebben we die nog niet gevonden. De twijfel zit bij mij in de tweede naam, die is inmiddels al wel geswitched haha. 

Ha meiden, heb de eerste keer ook een 3D echo gehad. Ze raadden toen wel aan om het niet te vroeg te doen, omdat ze dan nog wat magertjes zijn, meer richting de 30 weken geloof ik was mooier beeld dacht ik. Naja vond het in elk geval leuk, ook met de opa's en oma's gedaan toen. 
Hier een pittige tijd merk ik. Dreumes wordt peuter en heeft opeens flinke driftbuien. Terwijl hij altijd best een meegaand chill mannetje was. Even wennen dus en nu met m'n dikke buik enorm onhandig. Gooien met spullen, wegrennen en veel gebroken nachten. Vannacht was hij van 0.30 tot 2.30 boos en schreeuwend en wist echt niet wat er aan de hand kon zijn. Mogelijk een nachtmerrie oid.. vanmorgen een driftbui omdat hij geen broek aan wilde haha. Met een drukke baan, verbouwing etc wordt het wel zwaar nu. 
Hoe staan jullie verder in de oplopende gevallen momenteel? Ik ben wel aan het overwegen m'n werkzaamheden helemaal naar huis te verplaatsen, al zal dat niet heel makkelijk zijn direct. Maar zag richtlijnen waarin je vanaf 28 weken wel een risicogroep bent (https://lci.rivm.nl/zwangerschap-werk-en-covid-19). Ikbendoutzen, misschien ook nog behulpzaam voor jou? Gekke tijd wel hè om zwanger te zijn! 

Terug
Bovenaan