Januari 2021❤️

Volgens de VO raad moet je idd vanaf 28 weken thuis werken. Dus als ik straks niet eerder mag stoppen dan wil ik dat sowieso.
Kinderkamer nog niet begonnen, de kast die we willen is pas in okt weer leverbaar bij ikea dus nog even geduld. Namen zijn we wel uit, houd nog wel een slag om de arm want een goede vriendin is half okt uitgerekend van ook een meisje. Zo'n 3d echo gaan wij niet doen, vind ze heel duur en een 2d net zo leuk (en ik zie ze natuurlijk om de week)
Heeft iemand tips voor de stoelgang? Heb last van mn darmen en brood gaat er niet echt in waardoor ik m'n vezels een beetje mis. Veel drinken doe ik al, merk dat al die organen nogal in de knel zitten hier ?. 

Ik krijg sowieso nog drie groeiecho's, dus de 3D slaan wij over. Ik vind het naast alle 2D niet echt meer nodig om daar nog geld aan uit te geven. 
Hier loopt ondertussen de verbouwing bijna tegen het eind (gelukkig!) en dan kunnen we starten met opbouwen. Nog een paar weekjes in de rommel en dan genieten van ons heerlijke huis. 
@Lott Waar heb jij de info gelezen op VO-raad? Ik kan het niet vinden en weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee moet/wil doen. Ik heb net twee weken geleden mijn verlof met mijn teamleider besproken en ingediend bij pz (vanaf kerstvakantie). 

Wat fijn dat de verbouwing opschiet! Straks lekker opbouwen!
Wij twijfelen ook nog over 3D-echo, het is wel duur maar wel heel leuk! 
Wij hebben zojuist definitief gekozen voor een kinderopvang dus dat geeft ook weer rust!
Ik heb een kantoorbaan en we werken nu 2 dagen op kantoor en de rest vanuit huis. Wel carpool ik met mijn moeder naar kantoor dus hoef niet met het ov, dat geeft wel wat meer vertrouwen. Mijn streven is nog steeds om met 36 weken met verlof te gaan, maar door de druk op werk is het maar de vraag of we dat gaan halen!
Onze naam is ook nog steeds favoriet en nog niet gekozen door iemand in onze omgeving die een zoon heeft gekregen, dus wordt steeds echter!
Lott ik zou van die poederzakjes bij de huisarts vragen voor de stoelgang. Gebruik ik denk ik al vanaf 8 weken en nu enkel sporadisch als het weer wat vast komt te zitten, helpt heel goed!
Vandaag 26 weken, mannetje is lekker actief in mijn buik en helemaal happy!

[quote quote=10358381]Ha meiden, heb de eerste keer ook een 3D echo gehad. Ze raadden toen wel aan om het niet te vroeg te doen, omdat ze dan nog wat magertjes zijn, meer richting de 30 weken geloof ik was mooier beeld dacht ik. Naja vond het in elk geval leuk, ook met de opa’s en oma’s gedaan toen. Hier een pittige tijd merk ik. Dreumes wordt peuter en heeft opeens flinke driftbuien. Terwijl hij altijd best een meegaand chill mannetje was. Even wennen dus en nu met m’n dikke buik enorm onhandig. Gooien met spullen, wegrennen en veel gebroken nachten. Vannacht was hij van 0.30 tot 2.30 boos en schreeuwend en wist echt niet wat er aan de hand kon zijn. Mogelijk een nachtmerrie oid.. vanmorgen een driftbui omdat hij geen broek aan wilde haha. Met een drukke baan, verbouwing etc wordt het wel zwaar nu. Hoe staan jullie verder in de oplopende gevallen momenteel? Ik ben wel aan het overwegen m’n werkzaamheden helemaal naar huis te verplaatsen, al zal dat niet heel makkelijk zijn direct. Maar zag richtlijnen waarin je vanaf 28 weken wel een risicogroep bent (https://lci.rivm.nl/zwangerschap-werk-en-covid-19). Ikbendoutzen, misschien ook nog behulpzaam voor jou? Gekke tijd wel hè om zwanger te zijn![/quote]

Ik ben nog aan het twijfelen wat beyreft een echo, de eerst volgende zou pas met 36 wekrn zijn bij mij! Geen groeiechos oid.  Bij mij is de kleine man gedraaid, dat dacht ik al! Hoofdje ligt nu omhoog.  

Wat betreft werk, ik moet gewoon blijven werken tm week 34, zijn bij ons geen extra maatregelen of beleid per 28 weken, was zelfs niet eens overna gedacht...vind ik niet echt fijn.  Betekend zo n 15 patienten opn dag zien, halfuur lang, vaak onbeschermd.... ga gewoon maar heel hard hopen dat ik het niet krijg, maar voelt wel echt een beetje alsof er niet echt rekening wordt gehouden met. 

Lott, ik heb idd ook die zakjes in huis voor af en toe. Na je bevalling kun je ze ook heel goed gebruiken is m'n ervaring! Verder besjes, kiwi's dat soort dingen eten helpt ook goed. Of een keertje een lekkere bonenschotel maken?
Ikbendoutzen wat vervelend dat ze er geen rekening mee houden. En je je blijkbaar ook niet in de positie voelt om het aan te kaarten. Het RIVM zegt duidelijk dat uit onderzoek is gebleken dat je als zwangere geen verhoogd risico hebt om het te krijgen, maar dat het beloop ernstiger kan zijn vanwege verminderde longcapaciteit. Ik hoop uiteraard met je mee dat het je niet overkomt, dat mensen toch gaan luisteren en baal ook met je mee dat er niet naar je geluisterd wordt. Is heel naar!
Ik heb nu ook de situatie dat ik het niet meer bijgewerkt krijg op werk en m'n manager nogal in de negeer modus is tav m'n mails. Zat vandaag met sterretjes voor m'n ogen en harde buik eind vd dag op werk dus moet ook iets.. voel me dan ook gelijk mega schuldig naar die kleine die die stress meekrijgt, wat ook niet bevorderlijk is voor de stress. Heb woensdag een gesprek geregeld, ben benieuwd. Ergens heb ik wel een positie dat ze me niet kwijt willen dus ga me wel laten gelden als er geen begrip komt. Maarja patiënten overdragen (ben therapeut) voelt ook niet fijn.. bleh waarom is dat toch altijd zo makkelijk aan anderen te vertellen en zelf zo moeilijk haha.
Maarrr het is nu weekend dus echt even fijn met het gezin zijn en een beetje in huis aan de gang. Zit nu lekker met onze lieve hond te knuffelen op de bank, ook erg ontspannen. 
Oh en over de naam, eigenlijk zijn we er helemaal uit, maar hij is wel vrij apart. Dus ik vind het wel heel spannend, bang dat mensen hem verkeerd uitspreken of m'n dochter voor de rest van haar leven haar naam moet spellen.. maar we zijn er allebei zo weg van en ik zie het al helemaal voor me dat we het denk ik wel gaan doen. Geen vrees dat iemand anders hem kiest dus haha, wel spannend!

Bedankt voor de tips! Oh ik heb gisteravond twee zwangerschapsjasswn besteld via zalando (zoek op mama jas dan vind je ze) voor 35€ pst, hopelijk is er eentje leuk! Goede afprojzing iig

VO raad artikel (pdf) heet Protocol van de sociale partners: Volledig openen voortgezet onderwijs
En dan nr 4e

@gebruikerSN lief van je,  is gewoon niet goed geregeld voor zorgmedewerkers, althans binnen mijn beroepsgroep niet. 
Klinkt wel alsof het momenteel teveel stress oplevert, ik weet hoe lastig het is, maar kaart het aan, je kunt ook voor een gedeelte in een soort ziektewet waardoor je meer rust krijgt in je hoofd en lijf. Voor nu inderdaad even goed relaxen.  En tof dat jullie kiezen voor de naam die jullie mooi vinden! Juist ook leuk dat niemand anders die naam heeft. 

Ja stom hoor! Ik heb me er in zitten verdiepen gisteravond waar we recht op hebben. Vond deze algemene site ook nog https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werktijden/vraag-en-antwoord/kan-mijn-werk-worden-aangepast-tijdens-mijn-zwangerschap-of-na-mijn-bevalling. Ik ga dus die 1/8e deel werktijd als rust vragen, dat is dan buiten de ziektewet (dat wil ik liever voorkomen want wil tot 36 weken door, ik heb namelijk vanwege een opleiding naast werk een aantal puur administratieve taken die ik prima die laatste 2/3 weken kan doen en dan heb ik iets langer verlof erna). Ben benieuwd hoe het gaat. Overigens werk ik momenteel ook gewoon teveel uren dus gaat het eigenlijk niet eens om het zwanger zijn, maar zonder zwangerschap had ik het met af en toe in de avond wat afmaken wel gered, dat lukt nu niet meer. 
Ben benieuwd hoe de jassen zijn Lott! Je zal ze nodig hebben dus fijn als je er een vindt die goed is. Ideaal ook voor over een kindje in de draagzak. Al zul je met een tweeling misschien eerder de wandelwagen pakken. 

Terug
Bovenaan