Januari 2021❤️

@cvdlb ja vind het ook wel spannend! Hoop vooral dat het niet spontaan eerder komt en het een spoed keizersnede wordt. Heb me er verder wel redelijk op ingesteld. Gelukkig heeft m'n man vakantie (onderwijs) en aansluitend nog 5 verlofdagen dus heb wel 2 weken hem erbij, naast kraamafdeling plus kraamzorg. Vorige keer was het herstel ook zwaar en dat zag ik minder aankomen, dus het vooraf weten is ook wel weer oke. 
Wel idd ook handig als je zo dichtbij woont. Wij op zich ook een ruim kwartiertje van het ziekenhuis, maar leek me toch wel handig. Vooral omdat vorige keer m'n ouders dingen kwamen brengen, maar er mag nu verder geen bezoek komen. 
@jennifer, wat een voorbeeldige dreumes! En heerlijke slaaptijden! Ik lag vannacht met een hoestend kind en zelf vanaf 2.30 niet echt meer geslapen, plus dat hij zich dus altijd al erg vroeg meldt. Maarja alles went en ik lig er zo vroeg mogelijk in vandaag in elk geval. Ik heb stiekem de hoop dat meisjes langer slapen dan jongens, ik hoor namelijk best veel uitslapende meisjes om me heen.. ??

Hoera hoera! Vandaag mijn laatste werkdag gehad!! Tijd om te ontspannen en op te laden voor de grote prestatie over ongeveer 5 weken hihi!

Lekker @AnoekHP, geniet van de vrije tijd!
Voor het eventuele lijstje, ik ben 19 januari uitgerekend :)!
Mijn verlof is ook begonnen alleen om een mindere reden. Ik heb de afgelopen twee dagen in het ziekenhuis doorgebracht vanwege nierstuwing. Dat was echt alles behalve leuk, die pijn is niet te harden. Moest door de MRI en hoewel dat veilig is voor de baby voelt dat zeer onprettig (met een lichte paniekaanval tot gevolg). Helaas kunnen ze er niets aan doen. De pijn moet minder worden als de baby gaat indalen maar verdwijnt in principe pas helemaal na de geboorte. Ik kom deels onder controle van het ziekenhuis. Ik heb nu dus fingers crossed dat meneer snel besluit in te gaan dalen. Gelukkig waren zijn controles allemaal hartstikke goed dus dat was wel weer een geruststelling.
@Zwaantje: hoe is het met kleine Max? 

Mijn nichtje blijft vannacht slapen zij is 3 jaar. Wij waren nrt aan het stoeien en ze schopte per ongeluk in mijn buik, is dit heel erg? Het was helemaal niet hard. 

Dani, dat kan geen kwaad hoor. Je kindje zit goed beschermd.
Marieke wat balen! Hoe is het nu met de pijn? Is het een beetje uit te houden?
Anouk, lekker met verlof nu! Ik ook sinds twee dagen. Heb vandaag al wat klusjes van mijn eindeloze to-do-liet af kunnen strepen haha.
Ik ben 6 januari uitgerekend en heb al een dochtertje van bijna 1,5. Is er eigenlijk al een nieuw topic inmiddels? 

Ha meiden!
Anoek fijn dat je verlof is begonnen! Ik nog een week, maar ik moet zeggen naast verbouwing etc vind ik het niet zo erg het thuis werken momenteel dus die laatste week komt nog wel goed. Ook wel zin in niks moeten daarna (met een huis vol bouwvakkers haha).
MariekeSep wat vervelend! Ik heb dit de eerste zwangerschap ook gehad, met spoed naar het ziekenhuis met toen 25w5dagen en er werd gedacht dat ik weeën had. Was idd echt meeeega pijnlijk! En schrikken ook, dacht jij ook dat je ging bevallen? Gelukkig is alles oké met de kleine. Ik heb toen een week buscopan geslikt tegen de pijn, dat hielp wel redelijk. Daarna was het voorbij. Hoop dat het bij jou ook snel werkt en dat je bent bekomen van de schrik. 
Ik heb nog geen nieuw topic gemaakt, wilde dat even achter de computer doen (leek me onhandig met mobiel om steeds terug te lezen etc) en was er nog niet van gekomen.. dus als iemand zin en tijd heeft..:) anders kijk ik volgende week even!
Dani, ik zou me ook geen zorgen maken, zeker als het niet hard was, je buik kan idd goed beschermen. Mocht je nou wel iets voelen of merken, gewoon verloskundige bellen. Heb ooit een verhaal gehoord dat het iets met de placenta was, maar dat was iemand die een autodeur in haar buik had gekregen dus was veel harder qua klap en materiaal!

Hey hallo mommy's to be, 

Ik heb het de afgelopen tijd erg druk gehad vandaar ik zelf geen berichtje meer heb gepost, maar heb wel af en toe het forum gelezen. Wat een spannende tijd is het toch he... Alles komt steeds dichterbij.. ik ben zelf 31 weekjes in verwachting van een jongentje, en het is ons eerste kindje! Ik ben 29 Jan uitgeteld. Nog 2,5 week werken en dan gaat mijn verlof in. De eerste 6 maanden ben ik zonder klachten door de zwangerschap heen gevlogen, maar nu voel ik me toch wel erg zwanger hihi... Erg veel last van mijn rechter lies, harde buiken en indalingspijn. Is erg vervelend maar het hoort er bij! Ik ben wel al goed onderweg met mijn to-do lijstje ik heb niet zo'n zin om pas aan alles te beginnen zodra mijn verlof ingaat maar dat zal ook mijn erge nesteldrang zijn!   
Leuk om alle verhalen te horen, toch wel fijn om te weten dat meerdere zo in spanning zitten en met tips komen. Succes allemaal met de laatste loodjes! 

De weken vliegen voorbij dames! Wat fijn dat het verlof bij een aantal al is begonnen en bij de rest snel aanbreekt.
Ik zou nu precies 33 weken zijn, maar ondertussen is Max a.s. dinsdag gewoon zes weken oud. Hij doet het goed!
Max groeit ondertussen lekker door! De kv wordt steeds wat opgehoogd en hij verdraagt dit prima. Zijn ademondersteuning staat op de laagste stand en binnenkort gaan we door naar zkh drie (tevens laatste). 
Hij draagt sinds deze week een romper in maat 42, echt te schattig. Ik kan wel naar hem blijven kijken!? Er zullen in de komende weken nog wel wat mijlpalen voorbij komen, dus ondanks de spanning, het reizen en de vermoeidheid genieten we ook van hem.
Zet hem op dames, ik blijf jullie updates lezen!

Terug
Bovenaan