Januari 2021❤️

Oeh Jennifer dan lopen wij echt precies gelijk! Ik ben ook 33+1 vandaag! 

Ik slaap ook met zo'n kussen, maar dan voor mijn rug (en inmiddels ondersteuning buik) ipv bekken. Na mijn vorige bevalling is dat kussen nooit meer uit mijn bed verdwenen. Ik wilde het zelfs mee op vakantie nemen, maar daar trok mijn vriend de streep hahaha. Ik had er eerst eentje van Kruidvat, maar nu van Doomoo. Dat was een cadeautje van mijn vriend, nadat ik er bij stond te twijfelen bij de babypark (dat dan weer wel hihi). Een stuk duurder, maar deze slaapt dus nog lekkerder. Ik kom nooit meer van zo'n kussen af vrees ik!

Wel opvallend zoveel bekkenklachten zeg! Ik lag vorige keer na de bevalling door andere redenen best nog een tijdje plat, maar de bekkenpijn was inderdaad wel gelijk weg. Daarna mama fit sportlesjes gedaan en met een paar weken was ik weer aardig mobiel en daar heb ik toen ook extra van genoten! Lekker met de hond en zoontje in de draagzak aan de wandel, heerlijk! Het is inderdaad gelukkig tijdelijk allemaal! 
Grappig ook iedereen met allerlei kussens en attributen in bed haha zie het helemaal voor me en die arme mannen geen plek meer ?.
Hier vandaag ook wat milde krampjes en harde buiken, zou mooi zijn als ze lekker in gaat dalen. Morgen 34 weken! Voelt echt weer als een mijlpaal!
Vorige keer heb ik ook veel last gehad van vena cava syndroom, nog zo'n lekker kwaaltje ? begin het nu ook weer te voelen, vervelende combi met het plat liggen. Wordt dus duizelig als ik op m'n rug lig, dus het is variëren in houding. Idd proberen te blijven bewegen, niet te lang zitten.. maar wat kunnen je spieren zeer doen he als je bekken scheef staat! Allemaal maar goed rustig aan blijven of gaan doen dan.. en ondertussen broeden we door!

Hoe gaat het met iedereen? 

Ik heb morgen mijn laatste werkdag en vanaf dan ook wat meer tijd om op het forum te kijken haha. Net controle gehad bij de verloskundige en madame blijkt nog niet goed te liggen (hoofdje boven en dan diagonaal). Volgende week donderdag gaan ze nog eens kijken en als ze dan nog verkeerd om ligt dan gaan ze een versie met ons bespreken. Vind dat toch wel spannend dus nu maar duimen dat ze deze week nog draait!

Spannend, lag jullie dochter vorige keer wel goed? Bij de tweede zeggen ze wel dat er nog langere tijd meer ruimte is om te draaien dus ik duim met je mee dat ze nog draait!
Ik heb 10 december mijn laatste werkdag. Ik ga officieel met 36 weken met verlof maar neem een weekje eerder al wel vrij. Anders valt het samen met de vakantiesluiting van het KDV en dat vind ik iets te heftig haha. Met de laatste controle lag de baby goed naar beneden. Nog niet ingedaald (en dat merk ik ook met zitten aan tafel, pff) dus hopelijk gaat hij dat snel doen. Nu lekker bezig met de babykamer. 
Helaas hebben ze bij mij de liggingsecho gecanceld. Nu met corona doen ze het alleen nog met twijfelgevallen en vooralsnog is daar geen reden voor. Dat vind ik wel echt jammer want ik heb ook heel weinig controles verder. Maar aan de andere kant voel ik de baby prima en is er ook geen reden voor. Ik vind het contrast met de eerste zwangerschap alleen zo groot, dat is natuurlijk door corona maar het maakt de beleving wel anders. 

Wat balen Marieke dat die liggingsecho niet doorgaat nu. Ook al voel je je prima, het is toch altijd fijn om nog even te kunnen spieken he?
Ons oudste dochtertje lag heel braaf al weken van tevoren in de juiste positie. Ze heeft idd nog ruimte genoeg, maar het lijkt er wel op dat dit haar favoriete positie is dus we wachten het maar even af...

Hier prima, vandaag een extra groei echo gehad en die was goed. Mijn zoontje was groot, waardoor ik dit wel even spannend. Blij dat ik voor nu een meer gemiddelde baby lijk te maken.
Verder gaat het goed. De bekkenklachten beginnen wel toe te nemen helaas dus ook mentaal is het wel wat zwaarder. Gelukkig ook nog veel goede of betere momenten die mij er door heen slepen!
Tulipa, vorige week lag ze nog in stuit en nu was ze toch naar beneden gedraaid. Ik ben wel wat minder ver dan jij bent, maar misschien heeft het jou ook wat hoop. 

Oeh spannend die ligging Tulipaa, hopelijk draait de kleine nog! En stom dat jouw echo niet doorgaat Marieke!
Ik moet nog 3 dagen werken en het gaat ook best wel goed, vooral omdat het nu echt aftellen is en ik dus ook geen nieuwe opdrachten meer oppakt, maar vooral afgrond! Volgende week heb ik de liggingsecho, gaat gelukkig nog door en mijn man mag ook mee! Gek dat het allemaal zo verschillend is!

Ja idd spannend Tulipaa, hopelijk draait ze nog braaf en anders hopelijk succes met die versie ? 
Ik heb inderdaad wel een liggingsecho. Snap dat je baalt dat je die niet hebt MariekeSep! Toch fijn nog even een keertje kijken. Heb wel een placenta die iets aan de lage kant lag, dus ze kijken wel of die is opgetrokken. Maar had hem geloof ik anders ook gehad vermoed ik. Man mag idd ook mee, maar m'n zoontje niet dus ik ga wel steeds alleen naar de afspraken toe. Ik hoorde vorige keer dat m'n zoontje (of wie dan ook, naast m'n man) niet mag komen als ik in het ziekenhuis lig na de keizersnede. Dat vond ik wel even slikken. Hoop echt dat ik weinig complicaties heb en snel naar huis mag dus.. merk sowieso dat ik het emotioneel zwaarder begin te vinden. Merk dat ik me echt tekort voel schieten naar m'n zoontje dat ik fysiek weinig kan en dat de verbouwing echt pittig is. Stukwerk is een week uitgesteld, dus op de bovenverdieping pas eind volgende week klaar en dan moet alles nog afgemaakt worden. Voelt niet fijn, alsof de kleine meid nog niet welkom is ofzo. Vrijdag 35 weken, de tijd begint te vliegen! En ik weet dat er genoeg netwerk is aan hulp als ik opeens eerder zou bevallen, maar ik heb graag controle en wil het zelf voorbereiden, kleertjes wassen, kastje inrichten.. naja het is wat het is en het risico heb ik genomen, dus nu hard duimen dat ze niet verder gaan uitlopen! ??
Naja sorry voor de emoties haha maar hebben jullie ook zo'n nesteldrang? Echt alles moet schoon momenteel (categorie met oude tandenborstel en chloor tussen de tegeltjes gaan schoonmaken) en opgeruimd en het huis is het tegenovergestelde daarvan! Ben me nu maar aan het richten op Sint en kerst cadeaus inslaan, soort compensatie zodat ik toch heel veel kan shoppen (online) en iets nuttigs kan voorbereiden! Ga ook komende week iig een bevaltas klaarzetten en de maxi cosi eens opzoeken, geeft hopelijk ook al wat rust. 

Terug
Bovenaan