Januari 2021❤️

Behalve dat de klok achteruit lijkt te lopen, gaat alles prima :-D
Alles verloopt zoals het hoort denk ik: continu honger (maar niet in om het even wat), koffie lukt niet zo goed, veel wetafscheiding, vaak koud en bandenpijn (hetgeen bij een 4e zwangerschap niet zo verwonderlijk is :p).
Ah ja, en de zwangerschapsdementie is ook al begonnen...

Ik vroeg me af of jullie al merken dat je zwanger bent? Ik weet nu sinds gisteren dat ik zwanger ben en ben als het goed is morgen 5 weken. Ik denk soms wel een bepaalde druk/ spanning op mijn buik te voelen, maar gelukkig geen krampen. Daarnaast heb ik het idee dat mijn borsten groter zijn geworden en ik ze soms voel, maar het kan ook zijn dat ik het me verbeeld. Het voelt gewoon allemaal zo onwerkelijk, helemaal ook omdat ik verder niets merk. Ben niet misselijk, niet vermoeider etc. 

Eerst en vooral proficiat!!
Hey, je moet niet persé al iets voelen om zwanger te zijn hoor.
Bij mijn oudste had ik enkel last van vieze geurtjes de eerste weken en zelfs maanden. Bij de 2e enkel van misselijkheid bij koffie, bij de 3e serieuze misselijkheid vanaf de 4e week en nu vooral van bandenpijn en sinds enkele dagen kou, af en toe misselijk. 
Geniet ervan als je nergens last van hebt (komt nog wel hoor :) ) en geniet ervan als je kwaaltjes hebt. En luister naar je lichaam. Ben je moe, dan moet je rusten, ben je net hyperactief (zoals ik, ik ruim de hele tijd op!), doe dan vrolijk verder.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Tot nu toe wisselen de symptomen bij mij per dag. Had vandaag een prima dag zonder weeiig, misselijk gevoel. Heerlijk! Ben pas 5 weken nu, dus ben benieuwd hoe het nog gaat worden. 
Ik heb vandaag een afspraak weten te maken voor de eerste echo. Pas op 29 mei. Duurt lang!
Wanneer zijn jullie van plan om de zwangerschap met anderen te delen? 

Ik merk vooral heel veel hormonale stemmingswisselingen? heel veel huilen en heel erg moe!
Gisteren de hele dag misselijk en vandaag lekker niet! Bekijk het dus een beetje per dag.
Wij hebben het al wel verteld aan onze ouders en de ooms en tantes in spe! En daar ben ik heel blij mee!

Hier ook weer een paar dagen verder nu en nog steeds alles zijn gangetje. Donderdag telefonische intake en volgende week woensdag de echo. Ik heb het mijn drie directe collega's verteld en mijn baas (ivm organisatie komend schooljaar, ik werk als leerkracht). Na de echo wil ik het de familie vertellen. Ik hoop net voor de eerste verjaardag van ons dochtertje. Niemand verwacht het nu, want vorige keer is er een lange medische molen aan vooraf gegaan. Ik zag een leuk T-shirt voor ons meisje: I'n so cute... my parents are having another Misschien doen we die wel aan. Eerst maar eens afwachten of de echo goed is, ik voel ook nog weinig dus vind het retespannend. Ik blijf trouwens ook hier hangen, hou niet zo van Facebook groepen.

Wat leuk dat de eerste echo’s inmiddels hebben plaatsgevonden. 

Ik heb gisteren de huisarts gebeld, wij hebben een verloskundige actieve huisarts, maar volgens mij hadden we een nieuwe assistent? want ze wist niet goed wat ze moest zeggen en ik moet rond 8 weken op eerste controle komen, maar die heeft ze nog niet ingepland. 
Volgens mijn eigen berekening nu 5 weken, dus ik bel rond mijn 7e week wel weer om iets in te plannen. 

Ik heb nog geen zwangerschapskwaaltjes op moe zijn na, mijn vorige zwangerschap heel goed doorlopen met ook enkel alleen in de eerste weken heel moe. Dus ik wacht af of er nog andere kwaaltjes bijkomen ofdst ik weer zo’n geluk heb. 

Zijn jullie van de eerste zwanger? Of hebben jullie al kinderen. Wij hebben zelf een dochter van 15 maanden. 

Voor mij is het het eerste kindje, daarom vind ik het ook allemaal extra spannend en ben ik heel alert op alles wat ik voel (wat dus nog niet zoveel is ;)). Ik heb 27 mei de eerste echo, nog 2 weken ongeduldig afwachten dus. 

Terug
Bovenaan