Januari 2021❤️

@ikbendoutzen, wat fijn zo'n goede echo!
Hoop dat ik ook snel mag. Vandaag de verwijzing geregeld. Ik verloor vandaag wat oud bloed, dus nu wil ik extra graag weten of alles goed is.
Ik ben nog niet heel erg misselijk gelukkig. Maar heb al wel vast verse gember gekocht. Die doe ik dan in heet water en drink dat als thee. Krijg je ook minder theïne binnen.

Hoi allemaal! Ik reageer hier nu op omdat we sinds gisteren weten dat ik zwanger ben. Na in januari gestopt te zijn met de pil, waar ik ruim 12 jaar aan was, ben ik nooit weer ongesteld geweest en was het dus meteen raak. We hadden dit nooit verwacht en waren zo blij gisteren. Maar ook schrokken we omdat er stond 3+, hoelang was ik al zwanger dan? Gelukkig is mijn nicht verloskundige en heeft ze een eigen praktijk. Bij deze praktijk heb ik mij ook aangemeld, hoe leuk is dat?! Toen ik gisterenavond belde, vroeg ze of ik meteen langs kon komen. Het blijkt dat ik nu 6 weken zwanger ben en 2 van de 3 cruciale fases al gehad heb. We hebben een uitwendige in inwendige echo gemaakt, waar we het hartje al zagen kloppen. Zo gek dat eerst het hartje komt en het kindje daar om heen groeit. We zijn vooralsnog uitgerekend op 4 januari 2021. Over 2 weken hebben we weer een echo en kan ze meer zeggen. Ik ben trouwens 24 jaar en kom uit Enschede. Dit is voor ons beide ons eerste kindje.

Minimekris, proficiat!!! En al met een uitwendige echo gelukt! Knap van je nicht!! Dat geeft hoop :)

Wat bedoel je met 2 van de 3 cruciale fases?
Hier na 13 jaar aan de pil (ja, mijn jongste is al 14...) ook van de 2e keer raak.

@BelgoGermano Ja het besef komt steeds meer! Vanochtend zag ik mijn streepje netjes oplopen en de digitale Sensitest gaf aan HCG+1, dus ik ben zo blij. Het is zo pril (4 weken vandaag), maar ik wil wel positief zijn. Binnenkort de vk maar bellen!?
@Minimekris Wauw, 6 weken al. Gefeliciteerd!

Zwaantje, ieder zwangerschap begint met de eerste weken he! Dus positief zijn.
Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor! De eerste weken is het (bang) afwachten. Gelukkig is de kans dat alles goed gaat veel groter dan dat er iets mis gaat he.

@BelgoGermano Dankjewel! Ja, voelde me er ook heel prettig bij. Ze heeft me uitgelegd dat er 3 fases zijn waarbij het mis kan gaan in het prille begin, 2 daarvan zijn we al door. Het dooierzakje waar de baby nu uit eet, moeten we nog door. De dooierzak moet langzaam verdwijnen. De baby moet uiteindelijk nu gaan eten en zuurstof krijgen via de navelstreng van de moederkoek. Zo heeft ze het me ongeveer uitgelegd. 

@BelgoGermano Je hebt helemaal gelijk! Tot nu toe verloopt alles ook een stuk 'normaler' dan de vorige keer. Ik had er toen ook een slecht gevoel over. Ondertussen blij dat ik hier af en toe wat kan schrijven. Dat voelt toch wel erg fijn. Ik hoop dat bij jou ook alles goed gaat!

Terug
Bovenaan