Januari 2021❤️

Ja inderdaad sterkte meiden! Soms kan het ook nog zijn dat er 2 vruchtjes waren en er eentje het niet heeft gered. Toevallig bij 3 vriendinnen om me heen gebeurd, dat was dan ook de reden van t bloedverlies en die andere ging dan gewoon goed.. of gewoon heel gevoelig baarmoederslijmvlies.. Hoop dat het snel dinsdag is Susan en evt gewoon morgen nog eens informeren of je niet gewoon morgen al een echo kunt krijgen. 
Izzy fijn dat de termijn op de echo overeen kwam met de werkelijkheid!
Mochten er trouwens nog meiden veel misselijkheid hebben, ik heb na een paar weken proberen adhv allerlei adviezen voor mezelf een combi van een aantal dingen ontdekt die het heel draaglijk maken! Dus deel ze graag met jullie: Gember capsules (zie Holland and Barrett) 2x per dag, Bonusan multi natal actief (is een voedingssupplement met oa natuurlijke versie van foliumzuur, maar ook hele hoge dosering vit B6 en dat helpt!), ook 2x per dag. Water met verse citroen en tenslotte Aquarius water+lemon. Wie weet kan iemand er iets mee!

Hi allemaal! ik weet sinds een week dat ik zwanger ben. Uitgerekend op 23 januari. We vinden het heel spannend. Tot nu toe gaat alles wel goed, ik ben een beetje misselijk en heb gevoelige borsten. Ik moet de verloskundige nog bellen voor een afspraak, ik wilde deze week even afwachten..  ik vroeg me af wat alle afkortingen/termen zijn die gebruikt worden op het forum. Is dat ergens te vinden? 

Hee gebruiker. Ah wat naar van je miskramen, snap dat je dan even afwacht. Ik duim voor een gunstig verloop!
Welke afkortingen bedoel je? Ik denk dat ik er inmiddels al veel ken haha, dan maak ik wel een lijstje.
Aan alle dames een vraag van mij:wanneer vertellen jullie het en aan wie? Bij mij weet een collega /vriendin het al sinds de test, en een collega van mijn vriend weet het ook. We willen na de eerste afspraak (7,5wk) het aan mensen die heel dichtbij staan vertellen (want ik word gek van m'n mond houden) en dan later pas aan de rest. Maar ik vind het best lastig inschatten of sommige mensen hun mond wel kunnen houden...

@Lott Mijn ouders, schoonouders en van beide onze twee beste vrienden/vriendinnen weten het al (ben vandaag 5+5). Zij houden allemaal 100% hun mond en weten dat de eerste drie maanden spannend zijn. Ik vind het wel heerlijk om er open over te kunnen praten met ze. 
De rest van de familie (denk aan mijn oma/tante/oom/neef) gaan wij waarschijnlijk rond de 10w inlichten tijdens de verjaardag van mijn moeder. Dit is het eerste moment dat we elkaar na lange tijd weer zien en ik wil ze liever niet met 12w één voor één bellen (we wonen niet in de buurt). Daarnaast zou ik het niet 'netjes' vinden als ze het ontdekken via social media. Mijn collega's en de overige omgeving krijgen het wel pas na 12w te horen. 
Doe vooral waar jij je goed bij voelt! Dat is het aller belangrijkste. 

Veel kan ik wel invullen maar ik bedoel dingen als dat er over rondes wordt gesproken, en verder alle afkortingen eigenlijk.. hoewel ik mk wel kan gokken ?
en wat is 5.5 wk zwanger bijvoorbeeld? 

wij vertellen t pas aan mensen als we meer zekerheid hebben...

[quote quote=10324873]Veel kan ik wel invullen maar ik bedoel dingen als dat er over rondes wordt gesproken, en verder alle afkortingen eigenlijk.. hoewel ik mk wel kan gokken ? en wat is 5.5 wk zwanger bijvoorbeeld? wij vertellen t pas aan mensen als we meer zekerheid hebben…[/quote]
Als men over 'rondes' spreekt bedoelen ze het aantal cyclussen dat ze al bezig zijn met zwanger worden. Aangezien een cyclus soms korter of langer is dan een maand spreken we over rondes in plaats van maanden.
De afkorting mk staat inderdaad voor miskraam.
Ik ben vandaag 5+5 en daarmee bedoel ik 5 weken en 5 dagen zwanger. Je telt je zwangerschap vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dit was bij mij dinsdag 14 april 2020. 
Als je nog meer onduidelijke afkortingen tegenkomt vraag gerust!

@YvetjeB Graag gedaan :)
Wat vervelend dat je een mk hebt gehad! Ik ook vorig jaar okt, dat doet zeer. Wel ontzettend fijn dat het nu weer raak is, vier jaar bezig zijn is lang! Wij hebben er uiteindelijk 14 rondes over gedaan. Ik hoop dat alles goed mag gaan bij ons. 
Heb je al enig idee hoe ver je bent? En heb je al contact met vk (verloskundige) gehad? Ik heb mijn eerste echo met 7+1 op 3 juni. Echt super spannend. 

Terug
Bovenaan