Januari 2021❤️

Hoi allemaal!

wat veel nieuwe berichtjes en dames; welkom en gefeliciteerd!?

ik heb een paar dagen even meegelezen ipv iets toe te voegen. Mijn bloeden was namelijk erg afgenomen en twee dagen geleden weer toegenomen incl onwijze krampen; rollercoaster.
Vandaag pretecho gehad en gelukkig was alles goed met de kleine, ik ben 8+4 of 8+5 maar dat scheelt gelukkig weinig. We konden al een been zien en dat zag er echt grappig uit. 23 juni de 11 weken echo, en dan kunnen we het van de daken schreeuwen. Morgen gaan we het wel alvast aan mijn schoonfamilie vertellen omdat we echt onze mond niet meer kunnen houden.
ik ben wel echt een stuk minder misselihk dus dat is fijn, wel ben ik enorm verstopt ?
Onderzoek bij de dokter wees uit dat ik een schimmeltje heb (sorry details) en heb zo'n paasei erin moeten duwen en dat zou dan hopelijk het bloeden moeten stoppen - hoop het ZO erg hahah. Zo'n paasei is wel ok voor de baby volgens de huisarts maar blijft spannend want alles eindigd toch bij de baby.. 
wij gaan ook de nipt test doen, of we dan de nevenbevindingen doen weet ik nog niet en daar gaan we ons de komende tijd over inlezen.

zo veel info - sorry!! 

Geeft toch niet Sanne. De kans op een gezond kindje is groter, dus daar houden we ons gewoon aan vast toch. 

En Ssussaann wat fijn! Wij lopen precies gelijk, echt leuk. Ik heb alleen de termijn echo pas met 12,5 week. Duurt nog even, maar ik heb vertrouwen. En fijn dat je misselijkheid minder is. Die van mij is juist erger geworden. Ik houd me vast aan de positieve verhalen, en hoop dat het bij mij ook weg is na 12 weken. 
Vervelend van je schimmeltje, maar het is iets normaals. En alleen maar fijn dat je straks van de klachten af bent ?

Ik werd maar niet ongesteld, maar na mn zwangerschap was mn cyclus nog niet helemaal normaal. Dus was niet zo gek. Toch maar eens een test gedaan en jawel zwanger. 27 januari zou de dag dan zijn.
Niet verwacht, maar zeker welkom! Mijn dochter is van 18 oktober, dus zitten erg dicht op elkaar.

GebruikerSanne: Ik heb bij mijn zoontje de combinatietest gedaan. Het bestaat uit twee delen: deel 1 is bloedtest en een soort quick scan echo en deel 2 is een uitgebreidere echo waar onder andere de nekplooi wordt gemeten maar ook wordt gegeken naar de navelstreng, nieren, hart, lengte bovenbeen etc. Alle waardes worden vervolgens in de computer gezet en dan krijg je daarna de uitslag. Ik vond dat zelf fijn want er wordt ook nog heel gedetailleerd gekeken naast de bloedtest. 

Bij de combinatietest is het toch zo dat op basis van het bloed van de moeder een statistische berekening wordt gemaakt met de kans op een kindje met syndroom?
Bij een NIP-test wordt ook het DNA van de baby (placenta) onderzocht. Daarom bied een NIP-test veel meer zekerheid dan een combinatietest. Wel een eigen bijdrage van €175.
Maar laat me voorop stellen dat iedereen natuurlijk moet doen waar zij zich fijn bij voelt.

@Unity: klopt, de NIPT geeft iets meer zekerheid. Het ligt eraan wat je zelf prettig vindt. Ik vond het fijn dat ze ook in beeld brengen of alles goed groeit. Daarnaast vallen wij beide niet in een risico categorie. De combinatietest is overigens ook een eigen bijdrage van zo’n €175. Als het goed is geeft de verloskundige ook nog veel informatie hierover! Inderdaad gewoon doen wat bij jullie past of waar jullie je goed bij voelen!

Bedankt voor de toelichting, fijn even de ervaringen te horen zo!
Gebruiker 10107384 gefeliciteerd en welkom!
Susan wat een spanning zeg met bloed en krampen... Gelukkig blijft die kleine rups het goed doen, hopelijk levert je paasei wat op!

Terug
Bovenaan