Januari 2021❤️

Ik heb de eerste 17 pagina's gelezen en toen maar gestopt, zo veel! 
Ik ben zwanger van ons tweede kindje, ik denk uitgerekend op 2 januari! Dinsdag de eerste echo, vind het super spannend, ik vond bij de eerste tot 8 weken wachten al vreselijk, laat staan 10... Mijn eerste kindje word in augustus 2 :) 
Ik had bij de eerste helemaal nergens last van afgezien van pijnlijke borsten, nu ben ik doodmoe, af en toe misselijk... Maar hoe vervelend ook, elke dag zonder klachten word ik bang haha, blij als de echo is geweest. Eerste ronde gelukt trouwens, heel snel dus  eerste duurde een half jaar.

Ik heb de eerste 17 pagina's gelezen en toen maar gestopt, zo veel! 
Ik ben zwanger van ons tweede kindje, ik denk uitgerekend op 2 januari! Dinsdag de eerste echo, vind het super spannend, ik vond bij de eerste tot 8 weken wachten al vreselijk, laat staan 10... Mijn eerste kindje word in augustus 2 :) 
Ik had bij de eerste helemaal nergens last van afgezien van pijnlijke borsten, nu ben ik doodmoe, af en toe misselijk... Maar hoe vervelend ook, elke dag zonder klachten word ik bang haha, blij als de echo is geweest. Eerste ronde gelukt trouwens, heel snel dus  eerste duurde een half jaar.

Lott snap dat je er ff onrustig van wordt maar ik zou inderdaad je echo afwachten! Ik weet niet precies hoe het zit met die zwangerschapstesten maar zou ze vooral niet te veel doen. 

Gebruiker......22  welkom! Wij zijn precies tegelijk uitgerekend! Wat spannend zeg je eerste echo pas met 10 weken, ik hoop dat alles er goed uitziet! 

Ik heb maandag de termijnecho, ben er sinds vandaag wat gespannen over, hoop echt zo dat alles er goed uitziet!! 

Zo hey meiden! Wat een berichten haha. Het lukt me niet overal op te reageren. Ik ben wel blij dat veel van jullie ook voor de nipt gaan. In mijn omgeving vinden veel mensen het helemaal niks, die test. 

Welkom gebruiker en gefeliciteerd. Spannend de eerste echo, maar je bent dan wel al wat verder toch? Wat leuk dat er meiden zijn die tegelijk zijn uitgerekend. Iemand toevallig ook rond 12 januari uitgerekend? 

Ah, niet leuk Lott. Ik zou alleen niet meer testen nu hoor, dat geeft je misschien onnodige stress. De echo geeft je uitsluitsel. Dat wachten is soms zo vervelend he. 

Hoe gaat het nu met de misselijkheid Sanne? Bij mij helaas de hele dag door. En bij jou Janneke? Maar even doorzetten, we can do this ??

Wauw wat een berichten! Wij gaan ook nipt test met nevenbevindingen laten doen. Ik ben eind dertig dus dat is dan wel verstandig. Vorige keer ook laten doen.
Ik vind ook van alles stinken en ben nu ook af en toe flink misselijk. Dat heb ik vorige keer totaal niet gehad. Nu heb ik ook bizar drukke weken op mijn werk gehad en dus totaal geen rust kunnen nemen. Ik hoop dat het daar van is, want vanaf nu wordt alles gelukkig weer een beetje normaal qua werkdruk. Wij hebben de 16e de termijnecho met 11 weken.

Wat vinden mensen in je omgeving niet goed aan de Nipt, Essie? Uiteindelijk hoor je wat je anders bij de 20 weken echo soms pas hoort.. een vriendin heeft een slechte uitslag gehad (trisomie 18, dus ook echt ernstige beperkingen en kindje wordt nooit ouder dan 1jr) en ze zit nu in traject van aanvullend onderzoek of dat ook daadwerkelijk in het kindje of alleen in de placenta zit (is kleine kans maar zou geweldig zijn). Je neemt als t goed is dus geen beslissingen alleen op basis van de NIPT. Wij hebben (ook bij de eerste) wel ook vooraf besproken wat we zouden doen bij welke uitslag. Down zou voor ons bijv niet gelijk het afbreken van de zwangerschap zijn, maar ook dat is persoonlijk natuurlijk (en nog afhankelijk van hoe ernstig de beperking is). Naja laten we uiteindelijk maar gewoon hopen dat we dit soort beslissingen niet hoeven te nemen. Ik twijfel nog even over de nevenbevindingen, maar denk dat ik t wel wil weten. Al kan dat ook wel weer veel onzekerheid geven.
Iemand (sorry even kwijt wie..) zei iets over de combinatietest, ook interessant want dat klonk ook wel goed. Screenen ze dan op hetzelfde als de Nipt?

Heel veel mensen vinden dat een kindje met welke beperking dan ook, welkom is. En dat is natuurlijk heel mooi. En ik weet natuurlijk ook niet wat wij doen mocht er wel iets uitkomen, maar ik zou het in ieder geval graag weten. De verloskundige zegt dat de kans klein is, dus daar gaan we ook vanuit. Maar vind het toch fijn het te weten. Wat heftig voor je vriendin. Dan zakt de grond wel even onder je voeten vandaan. Lijkt me echt heel heftig. Ik hoop voor haar dat het inderdaad de placenta is. Volgens mij screenen ze inderdaad op hetzelfde bij de combinatietest, alleen zit daar nog een nekplooimeting bij. (Weet ik niet 100% zeker) maar volgens mij is dat de combinatie. 

Ja, daarom zou ik het ook willen weten inderdaad. Bij ons is ook elk kindje welkom (het is niet dat we er geen extra zorg bij kunnen of willen hebben), maar zou het wel heel naar vinden als ons kindje alleen maar een leven van pijn en ongemak kent. Naja het zijn afwegingen die je eigenlijk niet wil maken dus die vriendin van me is inderdaad in een aardige hel beland ja. Naja sorry heb nu misschien veel te zware onderwerpen aangesneden op ons gezellige forum ? 

Terug
Bovenaan