Januari 2021❤️

Sussaan ik heb donderdag een virtuele kennismaking met de kinderopvang, ik ga straks 4 dagen werken heb een functie waar ik niet minder dan 32 uur kan werken. Mijn ouders willen als goed is 1 dag oppassen dus 3 dagen opvang, en ja dat is niet heel goedkoop. Maar voor ons houden wel veel meer over als we het op deze manier doen dan dat ik stop met werken + ik wil heel graag blijven werken en ontwikkelen. Wij twijfelen wel tussen gastouder of kinderopvang, hebben andere hier al ervaring mee?

Ik voel me vanaf precies 9 weken (zondag) echt een dweil. Super moe en zit heel de tijd voor me uit te staren. Ze zeggen dat de hormonen nu een piek hebben, hopelijk wordt het snel beter. Met een goed doel uiteraard.
Wij willen het geslacht ook graag weten, met 15 weken doen we een pretecho. Ik las op de site van het echobureau dat dat ook al met 14 weken kan?! Niet persé een gender reveal party maar ben wel op zoek naar een leuke manier om het aan onze ouders te vertellen. Het idee met de cupakes vond ik erg leuk! 

Ha meiden, Tulipaa gefeliciteerd met een goede echo! Hier ook echt een slechte dag.. zooo moe en misselijk bleh ben er helemaal klaar mee. Maarja dat kan helaas niet. Zou dolgraag gewoon de hele dag willen slapen, maar werk en een kleine dreumes die om 6u wakker is, is allemaal beetje veel. Lig er nu in en hoop zo te kunnen slapen (vaak in de avond opeens een opleving en dan kan ik dus niet slapen). Hoe beter ik slaap, hoe minder misselijk dus ben benieuwd of t lukt. Op basis van m'n vorige zwangerschap nog 6 weken misselijk te gaan..? 
Oke klaar met klagen..as vrijdag 12 weken! Dat is dan wel weer fijn! En Doutzen, zenuwpijn klinkt ook vervelend zeg! Hoop dat het tijdelijk is en als je baarmoeder meer ruimte krijgt het beter wordt..
Ga zeker pretecho plannen, ook inschrijven bij kdv en moet ook de nipt nog aanmelden oeps alles blijft een beetje liggen zo haha. Wij hebben toen bij m'n zoontje een filmpje gemaakt met een roze en blauw kussentje en onze hond (toen nog puppy) met stiekem verstopt brokje naar het blauwe kussentje laten lopen, daar ging ze heel lief op liggen. Filmpje rondgestuurd en ouders eerst zelf gebeld. Ben ook echt nieuwsgierig wat we gaan krijgen... M'n gevoel zegt weer een jongen. Hebben jullie ook een voorgevoel? Zegt niks trouwens haha bij m'n zoontje wist ik zeker dat t een meisje was.

Tulipa, fijn de goede echo! 
En wat balen dat sommigen zo misselijk zijn! Bij mij is het ook afhankelijk van hoe moe ik ben. En sinds dit weekend begint het steeds rond 16.30 uur en loop ik de hele avond te kokhalzen. Irritant!
Wij zijn nu nog aan het bedenken hoe we onze broers/zussen willen vertellen over de zwangerschap. Zal via de app worden, maar willen wel een leuke foto of filmpje. 
Gender reveal party is ook niet voor ons. Maar dat idee met die cupcakes vind ik wel erg leuk! Denk dat straks dit halve forum cupcakes gaat uitdelen;) 

Hahaha wat een leuke reacties allemaal! Wij geven ook geen feestje hoor, dat was nooit de planning maar willen het wel leuk melden haha!
Fijne de goede echo Tulipa! En ik hoop dat de rest zich snel beter gaat voelen en ook jouw bekken Doutzen!
Ik ben toch vandaag al gaan bloedprikken, de verpleegkundige zei dat er een mega babyboom gaande was. Waar ze normaal 1-2 nipt-testen hadden per dag zitten ze nu op 10-14! Bizar! Zette me ook wel aan het denken over de kinderopvang. Morgen eerst maar even 2 pro forma loonstrookjes aanvragen bij de HR-afdeling voor 24 en 28 uur en dan echt beslissen wat we gaan doen en naar opvang kijken. Zal ook wel druk zijn met die babyboom! Kraamzorg heb ik in ieder geval wel al geregeld!
Fijne avond girls!

Kraamzorg en opvang hier al geregeld. Beide hetzelfde als vorige keer. Over de kraamzorg was ik tevreden (al scheelt dat natuurlijk wel per verzorgende) en voor de opvang ben ik ook tevreden. Twijfel nog iets of ik nummer 2 in dezelfde groep wil, of juist een andere groep. Andere mama's die van nummer 2 zwanger zijn en daarmee worstelen?
Voordeel van opvang vind ik meerdere kindjes en de flexibiliteit en stabiliteit. Bij een gastouder hebben ze geloof ik max 6 kindjes? Dan zou straks 1/3e van de groep uit mijn kindjes bestaan, zou ik ook een nadeel vinden. 

Het past zo niet in mn hoofd om nu al de kraamzorg te regelen met 8 wkn en de kinderopvang nog niet gedaan. Maar zal ook snel moeten, hier geen ouders die standaard oppassen(dat wil ik ook eigenlijk niet) dus het wordt drie dagen opvang, of twee als ik ouderschapsverlof opneem maar weet nog niet hoe dat werkt ?. Ben zo brak dat er niet veel gedaan wordt hier.
Hopelijk houdt het snel op! Schijnt ook dat ik een dubbele dosis hormonen heb door de tweeling en dus extra lastig ben bleh
Sorry voor mijn geklaag ? ik krijg niet eens een beschuitje weg

Terug
Bovenaan