Januari 2021❤️

Lott ouderschapsverlof is meestal onbetaald, sommige Cao s vergoeden een deel van het ouderschapsverlof. Je kan dit navragen bij je hr afdeling, je partner heeft na de bevalling 5 dagen betaald verlof en vanaf 1 juli is er nog een extra verlof voor de partner van maximaal 5 weken waar je 70% krijgt door betaald.

Oh meiden, ik ben gevloerd! Ons dochtertje werd vandaag 1. Vanwege Corona bezoek verspreid, hartstikke gezellig maar wel de hele dag zoet geweest zo'n beetje! Madame genoot van alle aandacht en was het stralend middelpunt dus dat was heel leuk.
Wij zijn allebei een dag thuis en voor Corona pasten onze moeders allebei ook een dag op en hadden we 1 dag opvang. Inmiddels hebben we 2 dagen opvang en rommelen we een dag aan met thuiswerken. Voorlopig houden we het op twee dagen KDV. Ze gaat er heel graag heen dus dat is wel prima zo. Ik denk dat ze bij ons allebei in dezelfde groep komen, er zitten nog zat andere kindjes tussen om mee te spelen dus dat komt vast wel goed.

[quote quote=10333027]Doutzen, dat klinkt relaxed zo’n oppas aan huis. Hoe vind je die?[/quote]
Ik heb het via een vriendin, die gaf mij een adresje, weet niet if ik dat hier mag delen? Maar zijn bureaus voor gastouders en opvang aan huis, je betaald dan eenmalig iets van 50 euro voor inschrijven en dan gaan ze een match voor je zoeken. 

Wat een berichten steeds, hahah, kan het niet bijhouden. 
Ik heb onze baby al ingeschreven bij de opvang, vanwege de wachtlijsten.
ze hebben hier een baby groep tot anderhalf, dan een peutergroep tot twee en half en daarna gaan ze naar de peuters.
onze kinderen komen dus niet bij elkaar op de groep, maar wel in hetzelfde gebouw. 

over kraamzorg nog niet nagedacht, binnenkort maar is kijken welke bureaus worden vergoed door onze verzekering. 

Doutzen, dat weet ik ook niet maar ik zou het wel fijn vinden! Haha jouw vriendin heeft er dus ook goede ervaring mee? 

Hoi dames!
Ik ben afgelopen week wat minder actief geweest, na het werk zo kapot dat ik steeds om 19:00 in bed lag. Vanochtend naar de huisarts geweest en zakjes gekregen! Hopen dat het gauw beter wordt. Misselijkheid is nog steeds hele dagen aanwezig, maar vanochtend voor het eerst gespuugd. Voel me nu echt zwanger ten opzichte van een paar weken geleden. ?
En wat een berichten zijn er bij gekomen zeg haha!! Ik kan het niet allemaal meer bijhouden. ?
Wij hebben onze dochter bij een gastouder op maandag en dinsdag en dat bevalt ons heel goed. Onze dochter is ook zo gek op haar! Hopen dat ze in januari onze baby er ook bij kan hebben. Het scheelt wel dat onze dochter vanaf april volgend jaar naar de basisschool gaat, op maandag en dinsdag van 08.30-14.30. Dus daardoor misschien sowieso ook weer wat ruimte. :)
Kraamzorg nog niet geregeld, de verloskundige zei dat ik nog wel even kon wachten tot na de termijnecho. Nog 3 weken geduld..
Ik hoop dat het met iedereen wat goed gaat! Heb niet zoveel puf om alles terug te lezen, sorry ?

Haha ik kan het ook niet meer bijhouden, zo veel berichtjes! Voor ons de eerste en nog niet ingeschreven voor kinderopvang (ben pas 9,5 week) of voor kraamzorg. Moet ook nog eerst met de ouders bespreken of zij uberhaupt willen oppassen en welke dag dan? Het lijkt me nu nog zo vroeg, zal eerst de termijnecho afwachten :).

[quote quote=10333137]Doutzen, dat weet ik ook niet maar ik zou het wel fijn vinden! Haha jouw vriendin heeft er dus ook goede ervaring mee?[/quote]
Heet W care. Zitten mn in het noorden maar je zult ook ongetwijfeld in het midden en zuiden dit soort diensten hebben. Het is een gastouderbureau en dan kun je kijken naar de optie nanny;) vriendin van mij vindt dit top! 

Terug
Bovenaan