Januari 2021❤️

Sanne en Anoek thnx, dat hoop ik ook! Sanne ik denk zelf ook echt dat misselijkheid en moeheid veel verband houden, zou je bijvoorbeeld niet wat extra uurtjes oppas kunnen regelen zodat je dan even kunt gaan liggen? 

Hier komen schoonouders vanavond langs, gezellug hoor maar na een dag werken ben ik vaak kapot en lig ik rond 9 op apegapen. Plus mn man is later thuis dus ik moet nog opruimen, boodschappen halen en koken. Heb er even niet zoveel zin in nog...  ook wij moeten nog opvang en kraamzorg regelen, van die dingen die moeten gebeuren maar waar je niet aan denkt.  Wij zijn afgelopen weekend ee  nachtje weggeweest, echt aan te raden, lekker badderen, terassen bij het hotel en savonds uiteten in het hotel en sochtends op je gemak ontbijten.., ik vond het echt even bijkomen en ook fijn om even ergens anders te zijn en zo van je kamer 5 minuten later in het restaurant te zitten.  

Voor opvang denken wij trouwens aan oppas aan huis, dat lijkt mij heel relaxed voor het ritme van het kindje en ook sochtends geen gehaast en smiddags kom je thuis in een opgeruimd huis. Is iets duurder met 1 kindje maar met 2 kindjes juist weer goedkoper. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Wij hebben nu kinderopvang voor twee dagen en ben op zich wel tevreden. Ik zou hem het liefst thuis hebben in verband met zijn ritme maar ik wil graag erbij blijven werken (+ dat moet in onze situatie). Baby #2 gaat ook twee dagen naar de opvang. Ik twijfel ook nog erg over dezelfde groep, mijn gevoel zegt van niet maar dat maakt het ophalen etc. wel ingewikkelder. Ook weet ik niet wat de regels vanuit de kinderopvang zijn hiervoor. Ik heb het nog niet geregeld want wil eerst zelf doorgeven dat ik zwanger ben i.p.v. dat ze het vanuit de planning doorkrijgen. Kraamzorg moet ik nog regelen maar ben verhuisd sinds de geboorte van onze zoon dus weet nog niet goed voor welke organisatie ik wil gaan. Even informeren wat de verloskundige kan aanbevelen. 

Ikbendoutzen, ja klopt dat denk ik ook wel. Ik werk 3 dagen en 1 dag opleiding en op m'n vrije dag dus druk met kindje en hond. Maarja dat is m'n enige dag met m'n kleine smurf dus die wil ik eigenlijk ook niet missen.. het lastige is dat ik vorige zwangerschap een tijdje 50% heb gewerkt, maar dan moet je volgens de UWV regels verplicht met 34 weken met verlof. Dat heeft dan weer als gevolg dat als je kindje op tijd geboren wordt, je maar 10 weken thuis hebt met je kindje na de bevalling en de rest met onbetaald verlof of vakantiedagen moet opvullen. Naja dus daarom toch maar proberen door te werken nu. Maar vandaag viel m'n opleiding een dagje uit en heb zojuist 3 uur op de bank liggen slapen, heerlijk!
@Lotte: weet dat er opties zijn voor medicatie die gewoon veilig is he!! Emesafene kan soms al helpen, zo niet dan zou ik om metoclopramide vragen. Je mag het veilig max 5 dagen gebruiken, ik ben net weer begonnen aan tweede ronde van 5 dagen. Hielp mij vorige keer ook een week of zelfs wat langer best goed! Vind dat je daar in NL heel erg zelf om moet vragen, want de verloskundige mag het niet voorschrijven dus kan er niet heel goed in adviseren. Maar heb zelf de huisarts gebeld (na tip van een vriendin die ook huisarts is en zwanger).
Ben benieuwd naar die babyboom ja! Het forum hier is in elk geval ook al goed bezocht ? 
Ik wil trouwens wel 2 kindjes in dezelfde groep, lijkt me voor allebei wel leuk. Toch een beetje van thuis op de opvang. Wij hebben 1 dag opvang, 2 dagen opa/oma (waar dan ook een nichtje van 3 is) en m'n man en ik zijn allebei een dag vrij. 

@gebruikersanne ik moet morgen naar de gyneacoloog dus daar ga ik het vragen. Want dit gaat niet zo goed. Als zij niks doen dan staat mn huisarts gelukkig voor me klaar, die belde me maandag al om me te feliciteren.
Kraamzorg zat bij mij al vol dus ik zou snel zijn ? heb nu een andere praktijk die hadden wel plek gelukkig. 

[quote quote=10332990]@gebruikersanne ik moet morgen naar de gyneacoloog dus daar ga ik het vragen. Want dit gaat niet zo goed. Als zij niks doen dan staat mn huisarts gelukkig voor me klaar, die belde me maandag al om me te feliciteren. Kraamzorg zat bij mij al vol dus ik zou snel zijn ? heb nu een andere praktijk die hadden wel plek gelukkig.[/quote]
Heel goed, want je kunt je energie wel gebruiken zo! Hoop dat ze je helpen en anders idd de huisarts! 
Ik heb idd ook heel snel aangemeld want ik wist al welke ik wilde. Wij hadden de vorige keer zo'n schat en dat heeft me echt zo goed gedaan toen. Hoop dat we niet met halve dagen enzo uitkomen tegen die tijd vanwege krapte.. vandaag ook nipt geprikt, spannend!

Terug
Bovenaan