Januari 2021 ♥️ 2.0

29 januari, jongetje, 2e kindje we hebben een zoontje van nu 16 maanden. 
Wat betreft corona begreep ik van de verloskundige dat je er als partner hoe dan ook bij mag zijn, zelfs als je corona hebt. Dat scheelde voor mij wel om te weten. Alleen moet iedereen, behalve ik uiteraard haha, een heel pak aan. 
En ik sta er zelf zo in dat ik denk dat als ik juist heel erg bezig ga met quarantaine en nog meer opletten dan ik al doe, je juist zal zien dat ik het krijg whahaaa.
Verder word ik met mijn zoontje van 16 maanden ook gek denk ik als ik 2 weken in quarantaine ga en nergens heen kan.
En dan de vraag... Bij mijn eerste beviel ik 8 dagen te vroeg maar het kan natuurlijk ook 2 weken te laat zijn. Vanaf wanneer ga je dan in quarantaine.. 

23 januari, eerste kindje, jongen

Top dit nieuwe topic met overzicht. Ik ben wat stil geweest de laatste tijd want merkte dat ik de heftige verhalen niet goed los kon laten.. maar was nu toch wel weer heeeel benieuwd!
Ik heb vrij weinig last van klachten, alleen een beetje stijf bekken af en toe, maar ik mag verder echt niet klagen. Ook geen harde buiken oid. 

Nog 2 weken werken en dan start mijn verlof. Mag van mij morgen al beginnen, omdat ik toch wel steeds meer zin krijg in die tijd :) Vind het werken niet erg, maar wil graag wat meer focus op mezelf en de komst van de kleine en dat lukt nu nog niet echt. Ach, straks nog 6 weken (of iets korter of langer) de tijd om daar op te focussen ?

Hoe zien jullie nachten er uit tegenwoordig? Ik ben inmiddels 34 weken en weet niet wat ik met m’n buik moet in bed ? tijdens mijn vorige zwangerschap lag ik heerlijk met een voeidingskussen, nu ligt dat ook niet lekker. 
Verder zit ik nu ook maar weer rechtop in bed vanwege een maagzuur aanval ?

Nachten zijn hier erg wisselend, soms echt drama dat ik 4 uren klaarwakker ben en 100 x draai, soms slaap ik in 1 stuk door.  Miss een klein kussentje of kruik  gebruiken?  En met die maagzuuraanvallen, rennies zijn hier de lifesavers;)

Yep hier een standaard assortiment Rennie naast het bed, verder slaap ik met voedingskussen tussen m'n knieën en een babymoov dreambelt rond m'n buik. Slaap wel heel licht dus als m'n zoontje (die wegens verbouwing op onze kamer slaapt) een keer hoest, ben ik gelijk wakker, moet dan plassen en lig zo 2 uur wakker.. maar soms slaap ik door, wisselend ook.  Kijk wel uit naar m'n verlof, na deze week.. dan ga ik lekker middagdutjes doen! Doe ik nu al in weekend en op vrije dag en dat helpt een hoop om eind vd dag nog een beetje te functioneren en tegen de harde buiken in de avond.
Straks een covid-test, geen zin in! Zoontje was erg verkouden en aan het hoesten en sinds gister heb ik ook keelpijn. Ben er niet gelijk bang voor dat ik het heb want geen koorts, nog wel smaak/reuk etc, maar met de verbouwing komen er best ook nog wat familieleden helpen laminaat leggen etc dit weekend dus wel fijn om het dan te weten. Zolder is gelukkig al klaar dus daar zit ik vandaag in quarantaine met m'n lunchpakketje, laptop en een bed om tussendoor te liggen ivm m'n bekken. Wel lekker rustig zo haha. Controle verloskundige van vandaag is helaas wel uitgesteld, maar ik kan dodnerdag gelukkig terecht.
Yvettje, tip trouwens met stijf bekken is op je rug liggen (zolang als dat nog een beetje prettig ligt) en je knieën naar buiten laten vallen, voetzolen tegen elkaar aan. Af en toe even 5 min zo gaan liggen kan al erg helpen! 

Ah de nachten zijn hier ook wisselend, maar nu gelukkig overdag ook tijd om bij te komen! Wat vervelend van de coronatest SN, hopelijk test je negatief!
Ik wilde jullie vertellen dat ik afgelopen zondag heel erg verrast ben met een babyshower drive thru, zo leuk! Allemaal familie en vrienden die toeterend met blauwe ballonnen langs kwamen rijden. Echt heel leuk!
Maar mijn stemming is een beetje omgeslagen, want ik kom net thuis van de liggingsecho en die kleine ligt gewoon in stuit pfff! Had ik zo niet verwacht echt een domper. Nu moeten we dus begin volgende week naar de gynaecoloog voor een versie en als hij niet draait gaan we niet voor mijn gehoopte thuisbevalling. Jemig ben echt een beetje overdonderd! Iemand ervaring met voetreflextherapie, dat schijnt nog te kunnen helpen?

Terug
Bovenaan