Januari 2021 ♥️ 2.0

Haha sorry ik moet een beetje lachen om je vraag. De buik zit natuurlijk vast dus heel veel opties heb je natuurlijk niet. In welke houding lig je? Ik lig zelf op mijn linker of rechterzij, en dan rust mijn buik dus op het matras. Wel met voedingskussen tussen mijn benen en mijn arm er boven op. Gedurende de nacht wordt ik vaak wakker en dan doen mijn heupen pijn. Heel irritant. Want dan moet ik ook plassen of heb in dorst.. Heerlijk de onrustige nachten.   
Anouk, over de stuit,wwat vervelend! Hebben ze je verteld wat de kans is dat je kindje zelf nog draait? Volgens mij kan dat nog best, maar ik ben natuurlijk geen expert. Mijn kindje heeft nog extreem veel ruimte door de hoeveelheid vruchtwater en een tweede. Regelmatig draait zij dus (van stuit naar regulier). Maar ik ben ook wel een week of 3 minder ver dan jij bent. En de versie is volgens mij ook best veel kans dat dat lukt, probeer vertrouwen te hebben! 

Ik vroeg me alleen af hoe of jullie nog goed slapen of niet ;-) 
Mijn buik zit gewoon in de weg en snap dat ik hem niet ergens anders kan leggen, hahah. Ik had er bij m’n vorige zwanger schap alleen veel minder last van, naar mijn idee sliep ik toen gewoon goed.... of ik moet het weer vergeten zijn..... haha! Naja nog een paar weekjes en dan liggen we weer om andere redenen wakker snachts.
Wat leuk dat je zo verrast bent! 
Balen dat je kindje in stuit ligt, mijn vorige dochter lag ook in stuit (al vrij vroeg) en daardoor had ik er missxhien minder moeite mee. Ik heb wel een versie geprobeerd, maar die is mislukt. Met dat andere heb ik geen ervaring. 
Je hebt verschillende manieren van zo’n versie, 1 met medicijnen via het infuus, om je baarmoeder te verslappen. Ik heb het zonder medicijnen laten proberen. 

Aah Anoek dat is een domper ja! Ik heb wel ervaring met voetreflextherapie maar dan met een andere reden. Was de eerste keer overtijd en nog gesloten baarmoedermond. Toen heb ik zo'n behandeling gedaan en had volgende dag net genoeg ontsluiting om gestript te worden en toen begon de bevalling in de nacht. Verder geen ervaring met stuitligging oid.. duim voor je dat hij zich toch nog recht wurmt of dat de versie slaagt.
Klinkt wel als een super leuke babyshower! Ik zou er zondag een hebben van een vriendin, maar die werd die ochtend opgenomen omdat ze weeën kreeg (33 weken zwanger). Gelukkig hebben ze het kunnen stoppen en ze is nu zelfs naar huis. Verwacht zelf geen babyshower bij een tweede, al weet ik wel dat er nog collega's iets komen langs brengen en ik donderdag een dag voor m'n verlof op een digitale lunch moet aanschuiven dus dat is ook lief! Leuk om even de komst van dit wondertje te vieren, er gaat zoveel aandacht nu naar verbouwing, m'n zoontje en nog werk!

Anouk: wat rot van de stuitligging. Hopelijk werkt de versie en draait jullie kindje alsnog. Ik heb tijdens de eerste zwangerschap ook een voetreflexmassage gehad (omdat ik flink overtijd rondliep). Het is heel ontspannend maar werkte helaas niet voor mijn probleem. Ik zou het zeker proberen, je weet maar nooit! Zo zijn er volgens mij nog meer alternatieve opties, zoals moxa therapie. Dit heeft bij een vriendin van mij gewerkt.
GebruikerSN: hopelijk is je uitslag negatief! Lijkt me niet fijn om dat er ook nu nog even bij te hebben met alles wat er al speelt. Gaan jullie het redden om alles af te krijgen voordat de baby komt?Overigens nog veel dank voor je informatie rondom de buscopan. Ik heb het ziekenhuis gebeld en het gekregen als zetpil. Echter is het een lastige beslissing omdat het wordt afgeraden aan het einde van de zwangerschap (vanaf derde trimester). Te weinig onderzoek naar eventuele schadelijkheid. Ik vind het dus nogal een beslissing om het te nemen maar die pijn is zo ongekend vervelend. Voor nu probeer ik vol te houden zonder en hoop ik dat hij gaat indalen waardoor de druk op mijn nieren hopelijk gaat afnemen. Gelukkig mag ik altijd het ziekenhuis bellen als ik niet meer kan.
Ik slaap opzich nog wel oke als ik niet zo'n nierstuwing aanval heb. Ik lig wel omgeven door twee voedingskussens haha. Er is weinig plek over voor manlief. 

Anoek wat balen van die stuit! Hier ook nog steeds zo voor mijn gevoel. Donderdag een echo en dan weten we het zeker. Wij neigen er nu naar om geen versie te laten doen, mijn vriend zei: ze ligt vast niet voor niets zo en daar heeft hij ook wel een punt vind ik. Verder zie ik de weeenremmers niet zitten icm mijn hartritmestoornissen. Nou goed, we kijken donderdag weg verder. Ik ga duimen dat jouw kleintje ook spontaan een draai gaat maken! Oh en super leuk van die babyshower!

Hier zijn de nachten ook niet denderend idd. Pijntjes, een dreumes die regelmatig wakker wordt en ik slaap zo licht dat ik ieder geluidje van mijn vriend of dochter hoor... Ik had de vorige zwangerschap ook hoor, het hoort er een beetje bij denk ik. Maar wel super irritant!
Marieke, lastig met die medicatie. Maar zoveel pijn is ook niet te doen hè?

Gebruiker succes met de test en ik duim mee voor een negatieve uitslag!

Tulipaa ja dat is ook lastig dan inderdaad als je die weeenremmers niet verantwoord vind. En op zich gaan stuit bevallingen ook vaak goed toch? Alleen vervelend als je het ziekenhuis liever niet zou willen zoals Anoek.. al kan ik een ruggenprik ook best aanbevelen als het lang duurt hoor ?
Mariekesep wat een lastig dilemma zeg!! Je moeder instinct gaat dan natuurlijk zelf mega pijn lijden om je kindje iets te besparen.. balen dat er geen onderzoek naar is, al is het natuurlijk lastig hoogzwangere vrouwen vinden die risico willen lopen voor een onderzoek, dus misschien is het gewoon veilig maar dus niet zo onderbouwd.. ik hoop dat het gewoon snel afneemt de pijn want het is echt geen pretje voor je zo!
Ik zit op m'n zolder quarantaine te werken maar ben constant afgeleid haha, wasje draaien, forum checken etc.. het is maar goed dat ik bijna verlof heb want ik ben niet meer echt productief te noemen ? De verbouwing loopt ondertussen door, vandaar dat ik op zolder zit. Gisteren is de nieuwe keuken geplaatst. Er moet nog wat afwerking in verf en tegels maar het plaatsen was in 1 dag geregeld inclusief alles wat werkt dus dat was echt geluk hebben. Had een hoop ramp verhalen gehoord van mensen met incomplete bestellingen of verkeerde kleuren kastjes etc. De jongens knallen best aardig door dus voor de kerst hopen ze alles klaar te hebben. Vanaf dit weekend zijn de kamertjes gestukt en kunnen we zelf met hulp van vrienden en familie aan de laminaat, verf plinten etc race tegen de klok en duimen dat ze niet spontaan eerder komt! Maar als het goed is, redden we het net, met nog wat laatste puntjes op de i in februari. ???

Ach Anoek wat vervelend, zo n versie heeft bij de eerste 40 procent kans van slagen geloof ik, hoop dat de kleine man zichzelf nog even omkeert bij jou! Bij mij waren ze vergeten echo in te plannen deze week, omdat de mijnes ook telkens in stuit lag maar leek vorige week wel goed te liggen. Heb zelf sinds gister het idee dat ie ook weer terug is gedraaid,  vrijdag controle en dan met 37 weken nu pas de echo... maar mochten ze vrijdag in stuit voelen dan gaan ze er spoedje van maken ivm versie.  Ik geloof dat moxa wetenschappelijk bewezen is? Je kunt t proberen     Gebruikersn knap dat je het hoofd zo koel houdt! Fijn dat de verbouwing goed vordert! 

Bedankt voor jullie lieve berichtjes en tips! Het is nu wel een beetje gezakt weer, had er gewoonweg geen rekening mee gehouden dat ik met 35+4 nog medisch zou kunnen worden hahaha. Ik kon toevallig vanmiddag terecht bij een voetreflexoloog en die heeft ook moxa gebruikt inderdaad, dat moet ik de komende vier dagen thuis ook gebruiken. We gaan het zien. De versie geeft inderdaad 40 procent kans, maar omdat ik nog maar weinig vruchtwater heb, mijn placenta aan de voorkant ligt en het mijn eerste kindje is, is de kans wel wat kleiner dat het lukt... maar goed, we gaan het zien! Het komt sowieso goed hoor, even een knop omzetten!

Terug
Bovenaan