Januari 2021 ♥️ 2.0

Ook hier meer schermtijd sinds de baby er is voor mijn zoontje. Lang leven deze tijd. Hoe deden ze dat vroeger?
Wij kijken theater musicals voor kinderen of iets met dieren. Is zelf ook leuk om naar te kijken. Verder proberen we elke dag ander speelgoed klaar te leggen, altijd een flink stuk wandelen zodat hij ook zijn ei kwijt kan fysiek gezien. Of samen dansen.
SN, dat klinkt nog best als een pittige nacht maar snap uit je verhaal dat dat voor jou een goede nacht was.
Hier gaat het goed. Ze is nu 2 weken oud en wij zijn echt wel tevreden. Borstvoeding pakt ze echt super en zitten nu op een voeding of 7 per dag. Ook pakt ze de fles of soms de tut als haar zuigbehoefte te groot is. In de nacht slaapt ze zelfstandig en laat ze er zo'n 3,5 uur tussen. Eind van de dag en de avond heeft ze wel last van krampjes en laat ze zich opzich prima troosten. Geen klagen hier dus! 

Ah wat een goede berichten! Hier gaat het ook goed, al zijn er nu wel wat hectische dagen... Morgen wordt het tongriempje van Jens gekliefd met een laser. Hij drinkt veel en groeit goed, alleen hij laat de hele tijd mijn tepel los, hapt niet goed aan en begint dan keihard te huilen omdat hij wel graag wil drinken. Lactatiedeskundige is langsgeweest, hij heeft een drinkblaar op zijn lip en zijn kaken staan helemaal strak en soms komt hij na 1,5-2 uur alweer voor een voeding, want dan heeft hij niet genoeg gedronken. Kortom door die te strakke tongriem moet hij super hard werken om te kunnen drinken, heel zielig! Morgen wordt hij geholpen door een chirurgisch tandarts en ik zie er enorm tegenop haha. En vanochtend moesten we naar de dokter en vanmiddag bloedprikken in het ziekenhuis, want hijis nog te geel voor 4 weken vonden ze bij het consultatiebureau! Dus zijn billuribine waardes moeten gecheckt worden. Pfff ik hoorde hem krijsen in de wachtkamer (mijn man ging mee naar binnen met bloedprikken) dus dat wordt nog wat morgen!

Verder gaat het best wel goed, we raken steeds meer aan elkaar gewend en Jens slaapt steeds beter! Vannacht zat er opeens 5 uur tussen! Het was een feestnacht hahaha!

Hallo dames, hoe gaat t met jullie? Ik zie allemaal mooie berichten en ontwikkelingen!  Leuk om te lezen.
 Sterkte voor Jens en jullie morgen! Hopenlijk heeft hij er straks veel profijt van maar nooit leuk zoiets bij je kindje. 

Hier gaat t heel goed, blijven volop in de babybubbel, de kleine man doet t goed en huilt bijna niet( wat mega fijn is). Mijn man gaat over een week starten metn nieuwe baan, ik wil dan snachts in mn eentje "draaien" maar kijk er wat tegenop. Mn het tillen en overeind komen in bed en bv het voedungskussen goed neerleggen en dan de kleine erop tillen gaat nog best wat moeizaam door die buik(keizersnede).  Hoe doen de andere dames dat?  Ik merk dat ik mn afgelopen 2 weken echt nodig had/heb hierbij.  Maar wil natuurlijk dat hij straks snachts niet meer in de baan hoeft en fit naar zn werk kan.   Als ik niet de rugbyhouding doet krijgt de kleine krampjes, dus zonder voedingskussen in bv de mafonna is nog ff geen optie...  zullen we een mammatopic aanmaken bij baby?

Hier ook geen reden tot klagen. S Nachts slaapt ze stukken van 4 tot 5,5 uur dus dat is heel fijn. Overdag slaapt ze als ze eenmaal slaapt ook lange rokken van 3 a 4 uur. Alleen is ze ook 1 tot 2 keer per dag erg lang achter elkaar wakker (een uur of 4). Ze valt dan steeds in slaap, maar wordt na een paar minuten weer wakker. Het lijkt dus alsof ze al haar wakkertijd achter elkaar plakt. Meestal is ze vanaf negen uur ochtends en s avonds lang wakker, wat er wel voor zorgt dat ze s nachts en s middags goed slaapt. S Avonds ligt onze dreumes in bed en dan zit ik dus uren met haar op de bank tv te kijken en ondertussen maar voeden, boeren, verschonen en dat een aantal keer herhalen haha. Ik probeer haar wel steeds op tijd weg te leggen, maar het lijkt toch haar ritme te zijn?! We zijn dus nog wel een beetje zoekende daarin.

Ik las overigens in een ander topic dat het bij Annemoon flink aan het rommelen is. Ik ben benieuwd of het door gaat zetten! Oh en Anoek, wat naar dat bloedprikken en dan morgen weg voor dat tongriempje. Ik kan me indenken dat je er tegenopmziey. Aan de andere kant levert het hopelijk wel meteen wat op!

En Doutzen, goed idee een nieuw topic! Hier geen tips mbt de keizersnede, maar ik snap wel dat je tegen die nachten op zie. Zou ik zelf ook nog niet zo zien zitten hoor nu..

Aaah anouk dat is zeker sneu. Dan mag je mama hartje wel even huilen. Als het goed is is het zo gepiept en kan hij daarna stukken beter voor uit. Zet 'm op!
Doutzen, wij hebben een stoel / fauteuil op de babykamer staan waarin ik voed. Heb geen keizersnede gehad maar wel zeer gevoelige bekken en ik stap dan ook liever op mijn gemak uit bed, rustig haar optillen en dan richting de stoel waarin ik gemakkelijk kan zitten. Geen idee of dat voor jou mogelijk is of fijn is?
Tulipa, zware avonden dus met rust erna. Zal het helpen als je overdag iets vaker aanbiedt?
Wat mij opvalt is dat de grote meerderheid hier borstvoeding geeft. Goed nieuws voor onze baby's en onze hormonen.
En een nieuw topic starten is een goed idee. 

Hey dames,
Hier gaat het heel goed met Job. Hij is morgen alweer 2 weken oud. De voedingen gaan hier ook prima. Snachts zit er meestal 5 a 6 uur tussen en dan moet ik hem ook nog wakker maken.
Morgen moet ik met Job naar het cb voor te wegen.

Succes voor de dames die nog op hun kindje aan het wachten zijn.

Wauw wat een goede slaaptijden allemaal!! Job zelfs 5 a 6 uur! Wow! Hebben jullie niet enorme stuwing na zoveel uren?  Wij mogen overigens ook niet klagen met 3 a 4 uurtjes! En ik wil proberen er wat ritme in aan te gaan brengen... met de nadruk op proberen.    Cvdlb dat is een goede tip..dan kan ik het kussen gewoon klaar leggen.   Ik ga dat straks eens klaarzetten en kijken of dat beter werkt!  Das vind ik soms wel lastig aan die keizersnede dat je gewoon echt nog met hersteltijd zit, tliefst zou ik een groot stuk willen lopen en het huis willen soppen en vooral mijn zoon gewoon lekker kunnen verzorgen zonder al die fysieke beperkingen.  Als er nog meer tips zijn van anderen dan hoor ikt graag.  Mijn mannetje is heel lief en ook ongedurig, als hij de borst wil is het binnen 2 minuten klaar zitten anders is het gillen hahah, ik vibd dat stiekem heel grappig, maargoed, als ik dus in mn eentje alles moet doen lukt 2 minuten me niet.  Nieuwe topic aangemaakt: forum, baby : 
Januari 21 kindjes en mama's

Terug
Bovenaan