Januari 2021 ♥️ 2.0

Ah, ik heb weer een hele stroom aan berichten bijgelezen! Gefeliciteerd aan alle pas bevallen dames, welkom kleintjes. 
Max is vandaag precies twee weken thuis en het gaat goed met hem. We hebben veel tijd gestoken in het leren drinken en dit weekend gaat zijn sonde er ook uit! Dan is hij volledig kabelvrij, yay!
Verder is het een heel vrolijk en tevreden mannetje. Hij komt gemiddeld tussen de 3 á 4 uur voor voeding. Overdag slaapt hij tussen de voedingen door, maar hij is ook steeds vaker even wakker en kijkt dan lekker om zich heen. Het slapen 's nachts gaat eigenlijk ook vrij goed. Hij valt redelijk snel ik slaap zodra ik hem terug leg in zijn wieg. Meneer is groot fan van zijn speen haha.
Tot nu toe hebben wij naast onze ouders twee keer kraambezoek gehad en deze week heb ik ook nog twee afspraken staan met vriendinnen. We doen het rustig aan en verdelen het bezoek een beetje over de komende weken. Raamvisite is in ons geval bijna niet mogelijk aangezien de meeste fam. aan de andere kant van de Afsluitdijk woont. 
Ik vind de avondklok wel een beetje benauwend aanvoelen, maar het is niet anders. Wat betreft de één persoonsregel zal ik waar mogelijk mijn best doen dit te hanteren. Ik ga alleen mijn ouders niet één voor één langs laten komen, dat gaat mij persoonlijk te ver. 

Afgelopen zaterdag ouders geworden van onze zoon Jens. Om half 8 smorgens braken de vliezen en om kwart over 11 was jens geboren ?

Gefeliciteerd Louiseh met de geboorte van Jens! Ook al weer zo'n vlotte bevalling, dat is wel een trend in deze groep haha.
Hoe is het met de dames die nog aan het wachten zijn? En met de baby's?

Van harte, weer een Jens erbij, leuk!
Zwaantje klinkt goed ook!
Hier een paar gekke dagen, Magali erg van slag en wat lichte reflux klachten (wil niet graag plat liggen en nog wat andere dingen, vanmorgen even bij de huisarts geweest), maar afgelopen dagen was ze echt ontroostbaar en sliep slecht. We hadden zelf allebei buikgriep dus het was echt even soort paniek hoe we nog voor de kids konden zorgen. Vandaag alles weer wat beter, denk dat Magali ook last van de buikgriep had en die is weer happy (ligt nog steeds niet plat, maar wel weer in elk geval tevreden slapen bij mij). Wat betreft de reflux geen medicatie maar in overleg met lactatie deskundige kijken hoe de voedingen minder opwekken.

Gefeliciteerd Yvettje en Louiseh! Weer twee mannen erbij ?. Volgens mij zijn de jongens flink in de meerderheid in januari haha.

Hier gaat alles best goed! Herstel van de bevalling gaat super en de stuwing is al op zijn hoogtepunt geweest. Heb de eerste dagen wel zware naweeën gehad. Ze zeiden dat dit heel normaal was want korte bevalling en tweede kindje. Meer dit gehad? Gelukkig is het achter de rug maar vond ze soms oprecht heftiger dan de weeën tijdens de bevalling. Ik heb helaas sinds vandaag wel weer last van mijn nieren dus daar moet ik spoedig naar laten kijken. Misschien toch nierstenen, ik had zulke goede hoop maar we gaan het zien.

Ik zag trouwens dat mijn bericht vlak na jullie bericht kwam over de heftige bevalling @Doutzen en @GebruikerSN. Ik kan me oprecht niet voorstellen hoe dit voor jullie moet zijn geweest. Fijn dat je met behulp van therapie het een plek hebt kunnen geven SN en ik hoop dat jij dat op termijn ook kan Doutzen.

@SN: ook heftig zeg zo’n buikgriep! Zit je nu écht niet op te wachten natuurlijk.

Ik vind de avondklok en maximaal 1 bezoeker ook heftig. We hebben een prachtige zoon gekregen dus ik houd me daar maar aan vast maar jeetje wat zou ik de zwangerschap en kraamtijd graag over willen doen in de “normale tijden”. Ik hoef heus niet continu bezoek te hebben maar ik wil wel dat mijn ouders samen kunnen komen en dat we leuke dingen kunnen doen met onze oudste zoon. Mentaal best een dingetje dit in combinatie met kraamtranen en wat vermoeidheid merk ik ?

Ha MariekeSep ja het vliegt mij ook wel aan af en toe dat het een raar verlof gaat worden. M'n verlof van m'n oudste was echt zo'n leuke en bijzondere tijd. Na het eerste herstel etc kwam alle vrijheid om leuke dingen te doen en met vriendinnen en hun kindjes af te spreken op hun vrije dag.. toch een tijd die niet meer terug komt. Maar probeer te relativeren dat ik een fijn huis heb en gelukkig niet eenzaam ben met m'n kindjes, hond en man zoals sommige anderen wel.. maar stom is het wel ja!

Gefeliciteerd Louise! Leuk mijn zoontje heet ook Jens!

SN ben nog helemaal vergeten te reageren op jouw opmerking over op je zij liggen na de keizersnee! Dat gaat bij mij vanaf het begin wel goed, al snap ik wel wat je bedoelt. Alles moet weer even een plekje vinden! Heb helaas geen tips voor je. Ik merk nu vooral als ik erg moe ben dat de pijn dan erger wordt.
Ik las in een ander topic dat bij jou de borstvoeding ook iets minder liep, hier komt morgen ook een lactatiedeskundige langs! We vermoeden spruw en te kort tongriempje.
Hij laat de hele tijd los tijdens de voeding en raakt dan gefrustreerd en overstuur, wat voor ons allebei niet bevorderlijk is hihi.

Wij proberen nu elke week naar een leuke plek te rijden of wandelen waar we lekker kunnen wandelen en waar coffee to go is, toch een leuk uitje van maken! Maar het is echt heel stom, ben echt corona-moe en mis het zorgeloze!

Terug
Bovenaan