Januari 2021 ♥️ 2.0

Gefeliciteerd Louise, met jullie zoontje!  Inderdaad weer een vlotte bevalling!
GebruikerSN fijn dat het ergste qua buikgriep over is, dat is juist nu echt niet fijn!  Ik hoorde van mijn schoonzus dat zo'n schuinaflopend matje heel goed hielp tegen reflux. Al eens naar gekeken?
mariekSep, fijn dat je de ergste stuwing al gehad hebt, hoelang heb je er last van gehad en hoe heb je de pijn verlicht? Ik zit namelijk te twijfelen of ik van die speciale ijscompressen ga kopen of niet. 
Normaal gesproken ben ik echt heel positief ingesteld maar af en toe heb ik er zo de balen in dat nu net de avondklok in is gegaan als ik al bevallen ben. (Ben nu 40+2 dagen dus ook ik ontkom er niet aan) en m'n ouders mogen wat mij betreft gewoon met z'n tweeën komen. En een aantal broers en zussen ook met hun partner. Alle familie van mijn kant woont minstens een uur rijden dus die ga ik niet in hun eentje laten komen en ze wonen toch in één huis. Voor de rest ga ik niet moeilijk doen, het is niet anders maar ja af en toe zou ik best graag m'n zwangerschap in "normale" tijden willen meemaken.  Vooral omdat het de eerste is.  En inderdaad aan de andere kant denk ik ook, we hebben nog zoveel goede en fijne dingen die anderen niet hebben. Er ontbreekt ons niets dus dat maakt het iets makkelijker.   

Ja ik snap het goed Annemoon! Ik begin ook het sociale stuk enorm te missen, een knuffel geven en mensen zien zonder in je achterhoofd het toch spannend te vinden of het gevoel hebben dat je iets 'fout' doet.. het duurt ook al lang allemaal hè!

Dank voor de tips! De co sleeper staat idd ook scheef (net als de aankleedkussens) en we oefenen met alleen daarin slapen. Het was afgelopen week even heel erg en denk dat ze ook een beetje van onze buikgriep had achteraf. Wat ook goed helpt is dat ik nu maar 1 borst per keer geef, zodat ze meer van de 'achtermelk' krijgt en de krampjes zijn grotendeels verdwenen nu. Doe nu aan blokvoeden en kolf eerste toeschietreflex weg (want de melk gaat soms echt hard). Dat waren adviezen van de lactatiekundige. Qua reflux dus alles maar omhoog gezet en proberen niet na een voeding te verschonen, maar steeds ervoor (behalve als er een lekkere spuitluier tussendoor komt haha). Maar daarmee is het nu wel goed te doen en lijkt het fysieke ongemak vrijwel weg. Het alleen slapen is gewoon nog verder oefenen, lukt nu 1 a 2 slaapjes per dag. So far so good ??, voor haar 18e verjaardag zal ze vast wel alleen kunnen slapen denk ik maar?
Oh en wat groeit ze al! Maat 50 is te klein! Zo dubbel, ze mag groeien en meer kunnen maar het is ook afscheid nemen van dat kleine mini babietje.. sentimentele mama hier haha.

Sterkte met de laatste dagen Annemoon! Spannend hoor echt elk moment nu!

Ja die buikgriep zal ook allicht een beetje averechts werken i.c.m. reflux. Hopen dat het snel over gaat! 
Het is inderdaad spannend nu. Vind het wachten met vlagen erg moeilijk. Vandaag al de hele dag een beetje bloed  verloren dus denk de slijmprop en weer een soort ongesteldheid krampjes. Maar allemaal minimaal. Pfftt en elke keer denk ik weer: zou dit het echte begin zijn. Maar houd nog maar even in m'n achterhoofd dat het nog wel een week duren kan. Anders is het de volgende dag weer zo'n teleurstelling. 
Ik ben geloof ik een van de laatste dames die nog op de kleine wacht, benieuwd hoe het de anderen vergaat!

Iedereen tot nu toe gefeliciteerd met de baby's! Ik ben jaloers haha!
Ik heb steeds meegelezen maar eigenlijk niet gereageerd.

Annemoon, wanneer ben jij uitgerekend?
Ik dus de 29e, maar mijn eerste kwam 8 dagen te vroeg waardoor je toch verwacht dat de 2e ook weer te vroeg komt. Het wachten duurt zo lang, ik word er echt chagrijnig van.
Dat je nergens heen kan helpt natuurlijk ook niet echt.

Al van alles geprobeerd afgelopen week : frambozenblad en vrouwenmantelthee, heb nog nooit in mijn leven zoveel thee gedronken, ananas, en Chinees gegeten of ander pittig eten (vet veel sambal er door), seks, heel veel gewandeld... Nou jammer joh, 0,0 resultaat dus! :(
Dus als iemand nog een andere tip heeft haha... Want ik ben er wel klaar mee.

En mijn zoontje van anderhalf voelt het volgens mij ook allemaal heel goed aan. Die is deze week vreselijk aan het uitdagen en het lijkt gewoon alsof hij ook een soort van zenuwachtig is haha!

Haha herkenbaar pandalover!  ik was de 20e uitgerekend dus nu "al" 4 dagen later. Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in al die truckjes al vind ik het heel verleidelijk om te doen. Heb gelezen dat de meeste producten alleen helpen als je ze in grote mate neemt omdat de hoeveelheid werkende stof zo minimaal is dat je er eigenlijk 'teveel' van zou moeten nemen. Alleen tepelstimulatie geprobeerd waardoor ik echt even sterke voorweeën kreeg maar ja als je stop stoppen de weeën ook vrij snel weer. En heb geen zin om het dagen lang elk uur een kwartier te gaan doen haha. Alleen dan zou het kunnen werken. En seks heb ik niet zo veel zin in. Laatste keer was 1.5 week terug en vind het nu niet zo'n  fijn idee omdat ik steeds een heel klein beetje bloed verlies. Heb ook gelezen dat activiteit zou kunnen zorgen voor meer aanspanning van de baarmoeder wat dus eerder over kan gaan weeën. Maar ik heb zo veel last van bekken pijn dat na 10 minuten lopen ik geen stap meer zetten kan en na een keer een kamer gestofzuigd te hebben o.i.d. kan ik ook niets meer door de pijn.  Heel frustrerend want heb energie genoeg. Het is ook nog eens de eerste dus heb geen andere kinderen om voor te zorgen en we hebben een best klein huis en alles is schoner dan ooit. Dus ik zit me zo stierlijk te vervelen. Alles wat gedaan kan worden is al gedaan dus tis op een gegevenmoment gewoon klaar. En kan ook niet echt ergens heen want m'n rijbewijs heb ik nog niet. ( zou ik december voor afrijden  maar ja corona laat voor mij echt alles in de soep lopen haha)
Ik hoop voor jou dat je niet langer dan 40 weken hoef te wachten. Zo ja 't is niet anders maar ik word er inderdaad ook een beetje sachrijnig door en de media die door coockies me vol duwt met babies is ook niet echt bevordelijk. Haha sorry alle frustratie moet er even uit.

Ja wat frustrerend dat overtijd zijn hè! Ik had het de eerste keer ook, ik vond dat ook een groot voordeel van de geplande keizersnede dat je altijd eerder aan de beurt bent. Gezellig dat je ook mee schrijft pandalover ipv alleen lezen, als meer dat doen, voel je vrij om mee te schrijven!
Hier vandaag eerste middag alleen met newborn, de Peuter (die ik niet mag tillen) en puberende hond, denk dat m'n huis er vanavond net zo uitziet als Eindhoven ?

Haha GebruikerSN, hier ook de eerste dag alleen. Tot nu toe vreselijk mazzel gehad met de voedingen, die komen precies goed uit. Zal morgen wel complete chaos worden ?. Jij hebt het nog een stuk pittiger met het niet kunnen tillen natuurlijk. Vanaf wanneer mag je weer voorzichtig wat doen? Het enige waar ik mee zit is dat ik me behoorlijk schuldig voel als ik ons zoontje even voor de tablet moet zetten om bijvoorbeeld te voeden. Ik was altijd zo tegen schermtijd maar sinds deze lockdown en nu met een baby is het niet meer te omzeilen. Of heeft iemand nog goede tips? Alles werkt hier namelijk maar kort ? (doos met rommeltjes, liedjes zonder beeld, Duplo). Hij heeft nog een korte spanningsboog.

@Annemoon: heel herkenbaar. Eerste keer bevallen met 41+3. Het wordt echt moeilijk richting het einde. Houd vol, je bent voordat je het weer moeder!

@Pandalover: ook heel herkenbaar, bij de eerste zwangerschap echt álles geprobeerd maar het lukte pas na strippen. Lijkt me voor jouw geduld lastig omdat je al eens eerder bent bevallen. Hopelijk ben je snel aan de beurt.

Mariekesep hier hetzelfde met de toegenomen beeldschermtijd.. enige tip die ik heb is zet iets aan dat je zelf ook trekt. Ik vind alles zo schreeuwerig. Mijn zoontje heeft eindeloos de compilatie van tiktak (YouTube) gekeken en kijkt nu graag naar kikker en z'n vriendjes (gaat ook veel over emoties etc dus vind ik pedagogisch nog wel verantwoorde tv). Als ik ga voeden begint trouwens zowel m'n zoontje als de hond te boeven haha, maar die hond kan nog naar dr kleed gestuurd worden.
Verder qua tips is hier stickers plakken, stempelen en kleien nog wel wat om hem rustig te houden (alles max 5-10 min). Gister sliep hij trouwens tot 15.30u dus m'n eerste middag alleen was maar 1,5 uur en ging heel goed!
Oh en Magali sliep vannacht bijna de hele nacht in de co sleeper (wakker voor voeding om 11.30 en 2.30 en om 4.30 wilde ze niet meer alleen slapen maar sliep toen nog op mij) en heeft vandaag naar me gelachen ??? De eerste maand zit er alweer op hier. Hoe doen de andere baby's het?

Terug
Bovenaan