Januari 2023

Afgelopen woensdag een goede 13 weken echo gehad, vanmiddag de uitslag van de nipt + nevenbevindingen gekregen deze was ook goed gelukkig. Best snel Afgelopen maandag bloed geprikt, dus 3 werkdagen. Ben 12 Januari uitgerekend van ons 2e kindje. Twijfel of we een geslachtsbepalende echo nog extra gaan doen, 23 augustus heben we pas de 20 weken echo! Bij de eerste kon het niet ivm corona.

Wendyjanuari, wat fijn dat alles goed was en dat je nog maar weinig misselijk bent. Kinderopvang lukt tot nu toe nog niet echt, waren toch op tijd begonnen maar wat een drama. Kraamzorg had ik geregeld maar ik twijfel nu om daar ook een andere weg in de slaan dus nog even bekijken. Vandaag gesprek bij nieuwe verloskundige. 
Ingelle, fijn dat alles goed was bij jullie. Oh dat plassen herken ik wel! Ik merk als ik wat verschillende houdingen aan neem dat het makkelijker gaat of er nog wat extra komt haha. Vooral goed rechtop zitten. Jouw buik zal wel flink worden ja, wel leuk hoor! Heb je al een kinderwagen geshopt? Ik heb me ook aangemeld voor zwangerschapsyoga. Erg benieuwd :) 
Sambv, super dat de uitslagen en echo allemaal goed waren. 
Hier verder ook alles prima. Buik is echt al flink op 15 weken vind ik zelf. Vraag me ook af of ik niet al te snel dik wordt, misschien een beetje minder eten haha.

Voor degene die al een kindje hebben, wat vonden het belangrijkste met het gebruik van een kinderwagen?
We zijn dit weekend eens gaan kijken maar vooral ik kwam er niet aan uit. Mijn vriend wilde de Joolz.
Ik vond de Joolz Geo 3 super maar het inklappen vond ik echt verschrikkelijk. Vooral dat hij dan helemaal recht blijft en op de grond komt te liggen.

Bij de Bugaboo (die ik niet zo mooi vind) is dit super handig, die vouwt zeg maar dubbel en dan staat ie rechtop dus kun je hem zo vastpakken en in de auto doen. Hij rijdt ook erg licht wat ik wel fijn vind.
Ook een maxi cosi (weet niet meer welke) was best handig die ging wel tot de grond maar dan kon je hem oppakken en reed hij op z'n wielen. Die prijs was ook een stuk aantrekkelijker moet ik zeggen en reed ook erg fijn.
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie al geshopt hebben?

Gister de geslachtbepaling echo gedaan! 
En wij krijgen nu een dochtertje!! 
(Hebben al een zoontje van 2) 
Gister was ik 14+5 weken. 
Kom maar op met inspiratie voor de naam ??
Ons zoontje heet jace!

@ IsaV Inderdaad met verschillende houdingen aannemen kom je er uiteindelijk wel..! Wij hebben wel al een keer gekeken bij een grote Prenatal om de mogelijkheden voor kinderwagens te verkennen. Met twee zijn er toch wat minder opties. We neigen naar een Bugaboo Donkey Twin, vind het toch wel gezellig als ze naast elkaar zitten en de reviews zijn erg positief. Schijnt ook dat hij eigenlijk wel door alle deurposten past, dat zou mijn grootste bezwaar zijn. Maar ik ga tzt (na 20 weken) wel marktplaats afstruinen want die hele set nieuw kopen is wat prijzig. 
We hebben nog niet geprobeerd hem in te klappen, goede tip. Wel handig als hij in de auto past haha. Ik denk dat het qua keuze voor een groot deel toch ligt aan smaak en voorkeur. De merken die je noemt zijn allemaal goed en betrouwbaar maar hebben allemaal hun eigen voors en tegens. Maar lastig is het wel!
@ Jacw Gefeliciteerd, wat een mooi nieuws! Dat ze dat zo vroeg al kunnen zien zeg. Succes met de naam, één van de moeilijkste keuzes! Het neefje van mijn man heet toevallig ook Jace, zijn zusje heet Jada (ook op z'n Engels), maar dan moet je houden van alliteratie. ;)

Ja echt super leuk dat we dalijk een jongen en een meisje hebben. Lekker alles opnieuw shoppen. 
Hahaha

Alleen een naam verzinnen voor een meisje vind ik zo moeilijk.

Wat leuk Jacw en Mar loes! Hebben jullia namen? Ik moet nog wachten tot de 20weken echo om het te weten. Spannend! 
Ingelle, ohja dat is zeker leuk. Mooie wagen zeg en prijzig wow. Het handige van de Joolz vond ik wel ook dat je hem kan uitbreiden als je een tweede krijgt. Alleen weet ik dan weer niet of die er zo snel komt en of je dat dan ook echt gaat gebruiken. 

Terug
Bovenaan