Januari 21 kindjes en mama's

Ja onze oudste wilde ook absoluut geen speen. Uiteindelijk wel fijn omdat je het dan idd niet hoeft f te leren, dus vandaar m’n twijfels nu.......

Waar doe je goed aan! 

Soms met speen en soms zonder als sinds week 1, als de kleine in zn diepe slaap komt ontspant  alles en valt de speen uit de mond, en daar wordt ie echt niet wakker van dan kun je die speen gewoon wegleggen.
Ene kindje heeft meer zuigbehoefte dan de ander, dus ik zou zeggen ook daarin kijk naar wat jouw kindje nodig heeft. 

Wilde er bij de oudste ook niet aan, maar die had het nodig. Magali ook, want die blijft anders de borst vragen maar huilen als er dan melk komt als ze genoeg heeft. Dus je merkt het idd per kindje. Bij m'n oudste hebben we idd een maandje ofzo gehad dat we hem steeds terug moesten geven, dat was dan heel kort even uit bed in de nacht. Daarna een doekje eraan geknoopt en toen kon hij hem zelf pakken. Met 1,5 jr hebben we de speen weggehaald en dat ging eigenlijk zonder heel veel gedoe.
Doutzen wat een goede dag!! Hier een drama. M'n man had de zorg, ik alleen af en toe voeden (had online les). Kon me niet zo goed concentreren zo met het huilen.. ze sliep slecht (was al sinds 3.00u vannacht onrustig) en zat uiteindelijk maar gewoon de middag in de draagzak. We proberen maar vol te houden...

Max slaapt ook vaak in met speen, zodra hij slaapt valt dat ding vanzelf uit zonder dat hij wakker wordt. Ik vind het geven van een speen ook helemaal niet erg. Sterker nog; onze kinderfysio geeft juist aan dat het een hele mooie manier kan zijn voor een kindje om zichzelf te kalmeren. Het 'afleren' (voor zover nodig) komt later wel. Ik ben van mening dat je daar nu niet zo angstig mee bezig hoeft te zijn.

Vandaag een goede dag met Job. Heeft vanmiddag bijna 3 uur in de wieg geslapen maar werd wakker omdat hij zich helemaal had onder gepoept...

Job slaapt ook met een tutje en als hij in diepe slaap is valt die uit en is het ook prima.
Onze dochter wilde eerst geen tutje maar uiteindelijk wilde ze die wel. Ze moet de tut nu overdag in bed laten dit werkt de ene dag beter dan de andere.
Onze dochter heeft echt driftbuien.. echt gezellig hier soms ik merk goed dat ze richting peuterpuberteit gaat. Best vermoeiend soms?

Het belooft hier een lange (of eigenlijk korte) nacht te worden. Onze oudste is sinds twee dagen verkouden (want weer naar de opvang geweest vorige week) dus die hoest zichzelf wakker. Sanne werd anderhalf uur geleden wakker voor een voeding en is nu ook snotverkouden dus die komt ook niet in slaap. Vind het behalve sneu ook best akelig bij zo'n kleintje dus we houden dr goed in de gaten...

Jennifer wat fijn dat slapen van Job! En die peuter heb ik ook ja.. wat een geluid komt er uit die wezens.. vraag me af en toe af waar mijn lieve dreumes gebleven is? ook sneu voor hem overigens. Gelukkig is hij op andere plekken heel lief (zoals op kdv) en vooral een draak als ik in de buurt ben.
Tulipaa dat is geen beste nacht nee en vervelend idd zo'n snotterige baby! Hoe is die plek op je borst?

Die plek op mijn borst is gelukkig beter dan dat het was. Het vele kolven, aanleggen en warmte heeft geholpen.
Hier nog steeds wakker. Sanne is rond kwart voor drie in slaap gevallen, maar onze dreumes is al vanaf kwart voor 1 wakker en gilt moord en brand wanneer we haar terugleggen. Om gek van te worden pfff en zo zielig, ze is echt compleet over dr toeren. Inmiddels is het voor Sanne ook weer tijd voor een voeding dus van slapen gaat het niet meer komen vrees ik ?

Terug
Bovenaan