Januari 21 kindjes en mama's

Thanks! Ja als ze niet zo oververmoeid zou raken van beneden bij me slapen of in de box, zou ik het ook lekker zo laten, maar ze was echt oververmoeid en ik zie al wel meer rust en tevredenheid bij haar, dat is fijn! Ja 2 uur geen bv per wijntje en ze slaapt nog wel bij me in de nacht, dus heb het maar braaf bij 1 gehouden ?

Ai, Tulipaa, wat vervelend. Duimen dat het inderdaad geen borstontsteking wordt!

GebruikerSN, dankjewel voor je lieve woorden. En dat wijntje had je zeker verdiend na 3 van die intensieve dagen. Echt top dat je doorzet! Hopelijk snel resultaat van je inspanningen.

Wow wat goed SN, ik hoop dat je wijntje lekker was! Je hebt 'm zeker verdiend!

Tulipa bah wat stom die verstopte melkklier! Hopelijk ben je er op tijd bij!

Doutzen ik hoop dat je menstruatie snel weer afneemt qua hevigheid, heel heftig!

Zwaantje, wat een goede berichten van Max! Heel fijn om te lezen!

Mlies, wat fijn dat je een beslissing hebt genomen, ik hoop dat je er rust van krijgt! Ik snap de emotie, maar ik ben nog steeds heel blij met de beslissing om over te stappen naar kunstvoeding. Ook heel sneu van het tongriempje en lipbandje, onze baby's lijken zo wel erg op elkaar! Hier ook tongriempje en lipbandje laten klieven. En jouw baby wordt ook nog in de gaten gehouden om het geel zien toch?

En hoe is het nu met Job en zijn gebroken sleutelbeen?

@de rest: ik ben echt heel trots op jullie allemaal!

Mijn eerste dag alleen ging heel goed! Ik kreeg Jens veel in slaap en we hebben heerlijk gewandeld! Ben echt trots op mezelf!
Hier nog geen sprake van een menstruatie, ben heel benieuwd wanneer dat weer begint. Ik heb 7 jaar voor mijn zwangerschap een mirena spiraal gehad en is altijd goed bevallen. Door de keizersnee mag ik die nu pas na 12 weken laten plaatsen dus voorlopig gebruiken wij condooms. Wij hebben elkaar eigenlijk seksueel wel weer gevonden haha, al is de frequentie wel minder dan voor de zwangerschap hoor! Slaap wint toch heel vaak!

Ik hoop dat we allemaal een fijne nacht hebben!

Hier een hele vermoeiende dag. Job was erg onrustig. Of het nu krampjes waren of toch pijn aan zijn sleutelbeen ik heb geen idee maar hij was ontroostbaar. Vandaag de uitslag van de huisarts en gebroken bij de huisarta. Nu kan ik maandag pas naar onze eigen huisarts bellen voor een behandelplan…( onze eigen huisarts is met vakantie) ik word er niet goed van. Ik ga morgen zelf de fysiotherapeut bellen voor advies. Ik heb op het moment geen vertrouwen in onze huisarts.

Emotioneel gezien vind ik het ook zwaar. Ik kan het gewoon niet loslaten dat we het al die tijd niet wisten van zijn sleutelbeen en neem het de huisarts heel erg kwalijk. Pfff echt een rotdag.

Hier is de opvang wel gewoon open gelukkig.

@anouk wat goes dat jullie elkaar weer gevonden hebben seksueel. Hier is daar nog geen sprake van ?. Morgen is Job 5 weken dus we moeten nog even wachten. Ik ben er wel aan toe want het is al enige tijd geleden. Voor de bevalling had ik er geen behoefte aan moet ik eerlijk bekennen vanwege mijn lichamelijke ongemakken. Wij gaan ook voor de verschrikkelijke consdooms tot mijn man zich heeft laten helpen. Ik kan namelijk niet tegen alle hormonen van de pil/ spiraaltje. Mijn man heeft zelf besloten dat hij zich eraan wil laten helpen.

Wat leuk om weer wat mee te kunnen lezen over jullie kleintjes.

@anouk Fijn dat je eerste dagje met Jens alleen goed is verlopen. Dat lijkt mij toch wel even spannend! Heeft Jens baat bij het klieven van de riempjes?

@SN Goed dat je slaaptraining zo volhoudt. Een oververmoeide baby beneden is ook niks. Hopelijk gaat het met de dag beter.

Vandaag had ik weer huisbezoek van CB (onderdeel van het prematuren nazorgtraject). Max zit goed op gewicht, 3990 gram, en ik mocht zijn flessen weer ophogen. We gaan nu voor 5x 120+4 en ik merkte meteen al verschil in positieve zin. Na de fles van 17.00 uur heeft hij 4.5 uur in zijn eigen bed geslapen. Hij ligt nu nog even bij mij op de bank slapend uit te buiken voordat ik hem naar zijn wieg breng. Ik kan echt uren naar mijn slapende kind kijken ? herkenbaar? haha.

Zwaantje wat fijn weer wat van je te horen!  Wat fijn dat Max het zo goed doet!
Jennifer, klinkt echt hee heeenbaar met die slaapjes en anderhalf uur bezig zijn.  Ik probeer het na elke veding, de laatsye vd dag rond 5 wil meestal niet, dan poog ik wat minder lang omdat i dan iever heb dat ie we slaat3dus dan maar op schoot.  Echt fijn dat je daarin met de nachturen geluk hebt!kun je mooi wat ruat pakken!

@tulipaa, jij ook goed bezig met t slapen!snap heel goed dat dat niet te doen is als je ng een kindje hebt. 

@tulipaa joh wat vervelend van die bloedingen! Ik heb dit zelf niet, ben na 5.2 weken alweer ongesteld dus ander vloeien. Hoop dat t snel stopt.  En wat een idioot gebeuren bij jouw opvang!!  Is toch helemaal geen carnaval?? (Ik reageer even in 2x want lees per pagina, anders ben ikt alweer kwijt wie wat schreef)#zeef

@mariekesep, oeh dat klinkt heel erg pittig inderdaad! Maar wel heel fijn dat Hugo dan nu toch 3x3gxoed de slaap pakte, dat zijn grote stappen! Heel knap dat je je zo opst e lt, je kunt het! Echt dikke respect! Sowieso voor alle moeders met meerdere kindjes, ik realiseer me nu pas hoe zwaar dat is nu ik er zelf 1 heb.  Indd k u t van mn ongesteldheid mn omdat ik voel dat mn lijf echt zo hormonaal aan het vechten is, hoorde ook echt van 3 mensen dat ik er dun en moe(duh) uitzie. Tis ff veel maar heb het idee dat mn lijf sowieso alles in sneltreincaart doet, had bv ook enorme naween en viel zo n 3 kilo per dag af,  na een week was ik al 13 kilo kwijt en dat was alles wat ik was aangekomen. En ik val alleen maar meer af... qua verhuizing, we hebben over 3 a 4 weken de sleutels! Deze week de vooroplevering, rn dan eerst nog klussen. Wat scherp dat je dat nog weet, lief dat je informeert!  

Sn goed bezig!! Slopend is het he die slaaptraining, maar 3x echt al supe!!. Het komt ons straks tegemoet als het goed is!Ik kom telkens tot 1 a 2 opn dag. Wat voor wijntje had je? Och ik verlang daar ook naar rood wijntje en een kaasje.                   

Mlies heel  sterk juist dat je de keuze maakt! En er zitt e n ook heel veel voordelen  aan flesvoeding. Ik snap dat je het lastig vindt maar hoop echt dat t jullie allemaal meer rust mag brengen!  

Hier druk met slaaptraining in wieg slapen, lukt nu 1 a 2 x per dag, ik vind het erg pittig. Qua anticonceptie,  wij gaan voor condooms, hebben veel moeite gehad om zwanger te worden en ik werd nadat ik 15 jaren de pil slikte eerst bijna een jaar niet ongesteld dus voor mij geen hormonen meer. Moet wel zeggen, dat mijn man en ik heel graag weer zouden willen maar het brandt bij mij verschrikkelijk waardoor het elke keer niet lukt, nu 3 pogingen gedaan, best frustrerend! Maar het zal ooit weer lukken. 
Ik lees ook veel over nacontroles, die heb ik dus helemaal niet..wel gek gezien ikn spoedkeizersnede heb gehad en complicaties tijdens de bevalling.  Is dat een standaard iets voor vrouw of voor het kindje? 

Hier zit de 2e nachtvoeding er weer op, ik ga zo nog even een slaapje doen en dan begint dag 3 slaaptraining. 

Terug
Bovenaan