Januari 21 kindjes en mama's

Nou uiteindelijk is madame 5 minuten nadat ik mijn vorige bericht had getypt in slaap gevallen en ze wordt nu net wakker. Mijn vriend is op een matras naast haar gaan liggen. Heb zelf nog twee keer een uurtje kunnen slapen. Gelukkig is mijn vriend ook vrij vandaag. Ik denk dat we maar lekker een stukje gaan rijden ofzo, want ik verwacht geen al te vrolijke koppies hier in huis vandaag ?

@SN onze dochter is ook voorbeeldig als we niet thuis zijn. Haar driftbuien zijn ook alleen als ze iets niet mag van ons. En inderdaad dat geluid wat uit zo’n klein mensje komt is echt bizar?

@tulipaa pfff wat een nacht. Zoo zielig als zo’n kleintjes verkouden zijn.

Tulipaa wat een rotnacht! Gelukkig dat je man vrij is vandaag!!  Ik hoop op betere nachten voor jullie! 
Sn kwam dat doordat je man de "slaaptraining" moest doen? Of was het gewoon nietn goede dag?  De mijnes ging 1x opn dag de slaaptraining doen en toen kreeg ik na 10 minuten via de babyfoon de vraag of ikm een glaasje ranja wilde brenfen, nou dan weet je t wel. 

Ik vroeg me af hoe doen jullie het met als er visite komt of als straks met oppas ed. En in combi met slaaptraining? 

Wij hebben vrijdag een drietal uurtjes mn zus te oppassen omdat we vooroplevering van nieuwbouw hebben en ik wil haar er eigenlijk niet mee belasten maar wil ook wel weer consequent blijven...

Ha Doutzen, naja dat zou kunnen, toch weer anders voor Magali. Leidde hier in huis ook wel tot wat gekibbel omdat hij het boek niet had gelezen maar het op het uitgewerkte schema deed (hangt hier aan de muur haha) en haar toen had lopen rekken en knuffelen tot ik pauze had om haar te voeden. Lief bedoeld, maar dan klopt het ritueel niet meer plus het schema is een hulpmiddel en doel aan het eind, niet iets wat ik nu ga afdwingen, dus als ze wil drinken dan mag dat. Ook was m’n man na de eerste sessie al aan het twijfelen over de methode en er in de avond van overtuigd dat er meer aan de hand moest zijn met Magali want dit was niet normaal haha lekker geduldig tiepje dus. Naja 2 oververmoeide ouders die allebei wel een beetje onzeker worden van dit nieuwe mensje en het heel graag goed willen doen. We hebben deze en volgende week geen oppas, alleen zondagmiddag een tripje op de planning met de kids naar een vriendin. Ook hebben we de peuter nu of ondergebracht of we zijn er allebei (volgende week krokus vakantie dus m’n man is vrij). Maar als je schoonzus even oppast, is het misschien voor haar juist wel prettig als je in grote lijnen uitlegt dat er een volgorde is en een globaal schema, dan weet ze ook wat te doen. Het observeren zal alleen minder goed gaan, omdat ze hem nog niet kent, maar dat is voor die paar uurtjes niet erg denk ik. Ze kan altijd lekker met hem gaan wandelen als ze hem niet in slaap krijgt! Het gewone leven gaat ook nog door hè…visite en oppas hebben we niet gepland, maar ik hoop dat als het straks makkelijker gaat dat evt oppas gewoon het ritme kan volgen zonder moeite en visite heeft gewoon pech als ze boven ligt te slapen haha die knuffelen dan maar even in de wakkertijd (die uiteindelijk langer zal worden) Maar hoe gaat het verder met je? Moest er nog aan denken dat je zei dat je er moe en dun uit zag, goed voor jezelf blijven zorgen hè!! Hier ging ze vanmorgen uiteindelijk slapen en sliep 43 min!! Eindelijk een slaapcyclus in haar bedje, tot nu toe was de max steeds 30 min als het al lukte. Dag 5 alweer maar we maken kleine stappen vooruit.....

Succes vandaag Tulipaa, fijn dat je vriend er ook is! Idd maar lekker gaan rijden idd en een grote ui naast het bedje leggen!

Pff, Tulipaa, wat een nacht had jij. Zijn jullie de dag een beetje doorgekomen?

IkbenDoutzen, ik zou er niet te moeilijk over doen als je een keertje 3 uur niet precies het schema kan volgen. Als je zorgt dat de rest van de dag wel voorspelbaar blijft, komt dat vast wel goed. Als je een keer de deur uit moet, is het ritme toch ook verstoord. Hoe gaat het inmiddels met het slapen?

GebruikerSN, lastig he, als je man het net even anders doet dan de bedoeling. Hier merk ik ook dat Olivier er meteen op reageert als zijn papa hem eens naar bed brengt. En papa vindt het veel te leuk om met hem te spelen, dus de wakkertijd van max. 60 minuten wordt dan wel overschreden. Voel ik me meteen de boeman als ik er iets van zeg.
Fijn dat het slapen bij Magali beter begint te gaan! Wat kan je dan trots zijn op je kind hè.

Hier gaat het de laatste dagen echt heel goed. Durf het bijna niet te typen, maar mijn baby slaapt tegenwoordig! Al drie dagen valt hij snel in slaap en slaapt zo een paar uur lang in zijn eigen bed. En vandaag kon ik hem zowaar even in het newbornsetje van de TrippTrapp leggen, zonder dat hij ging huilen! Ik weet niet of het door de chiropractor komt, doordat hij meer voeding binnen krijgt via de fles, of doordat ikzelf meer rust heb door het doorhakken van de knoop over stoppen met borstvoeding. Wellicht is het de combinatie. Ik ben in elk geval een happy mom momenteel. Hopelijk houdt hij dit vol!

Goede berichten over het slapen, super fijn! Wij zijn de dag best goed doorgekomen. De oudste was tegen de verwachting in goed gemutst en Sanne sliep nadat ik haar slapend in de wie legde lekker door en maakte meteen een dut van vier uur. Ik had dus een makkelijk middagje. Nu hopen op een betere nacht, slechter kan alvast niet hahaha. 

Ik houd me overigens niet aan een schema dus geen tips wat dat betreft. Wel probeer ik inmiddels minimaal twee uur tussen de voedingen te laten zitten. Verder volg ik Sanne. Ze wisselt korte wakkertijden (tijdens de voeding meteen weer slapen) af met langere, maar wel iedere dag een beetje hetzelfde patroon. Inmiddels zelf een aantal keer in slaap gevallen dus dat komt ook allemaal op gang nu.

Hier ook goede dagen achter de rug. Vandaag een lactatiedeskundige over de vloer omdat drinken wat moeizamer leek te gaan. Gelukkig ging het alweer beter maar enorm waardevolle tips gehad om ook wat meer tijd tussen de voedingen overdag te krijgen en ervoor te zorgen dat Hugo niet alleen de dunne voormelk binnenkrijgt. Na haar consult en het in praktijk brengen heeft hij maar meteen zijn beste kant laten zien en liet er 4,5 uur tussen haha. Ga deze week beginnen met het introduceren van de fles door de laatste avondvoeding te kolven. Gek idee dat hij over twee maanden al naar het KDV gaat zeg, moet er nog even niet aandenken.

Ik werk trouwens ook niet met een slaapschema, ik ben dat vorige keer pas later gaan introduceren met het 2-3-4 schema. Maar toen was de oudste denk ik al 6-7 maanden oud ongeveer. Ik vind het juist zo fijn van deze periode dat ze nog altijd en overal kunnen slapen (of ze het willen is een tweede). Ik leg hem wel in zijn eigen bed maar meer omdat het gewoon te druk is in de woonkamer. Ik check wel of hij niet te lang wakker is want dan ga ik het wel stimuleren, maar bijvoorbeeld ook door lekker buiten te wandelen. En wat een mooie dagen komen er aan, dat zonnetje kan ik wel gebruiken zeg!

@Mlies: gezellig he die baby inzet van de Tripp Trapp? Hugo is vaak tijdens ons avondeten wakker maar wel gevoed dus dan zit hij er gezellig bij.

@Tulipaa: ik duim echt voor een betere nacht voor je, maar inderdaad het kan niet veel rampzaliger denk ik ?

@Doutzen: spannend dat de verhuizing dichterbij komt! En inderdaad, zorg goed voor jezelf! Nu het slapen zo goed gaat, vier het met een taartje! Die extra calorieën kunnen er bij jou makkelijk bij haha

@GebruikerSN: volgens mij hebben jullie een pittig exemplaar gekregen ?, ik hoop dat Magali snel gaat beseffen dat het heerlijk is om in haar bedje te slapen. Qua white noise geluid is hier de stofzuiger populair, als Hugo moeite heeft met in slaap vallen ga ik (op dagen dat de oudste er niet is) gewoon even het huis door en hoop ik dat dat hem net dat beetje helpt

Terug
Bovenaan