Januari 21 kindjes en mama's

@ikbendoutzen, heb jjj niet na 6 weken een afspraak gehad bij de gynaecoloog? Dat had ik de vorige keer na mijn keizersnede wel. 

Nu heb ik volgende week gewoon controle bij m’n verloskundige. 

Ik mag vandaag voor de eerste keer naar het consultatie bureau. 

Voor de moeders met 2 kinderen, maken jullie gebruik van witte ruis? Ik heb zon toestelletje gekocht, eerst voornamelijk voor m’n zelf omdat ik niet kon slapen door al die baby geluiden op m’n kamer. En nu is het voor overdag ook fijn, hoort ze de peuter niet zo erg 

Mamavantweeee, nee hier geen witte ruis, misschien ga ik dat nog eens overwegen. Ik moet soms wel lachen om alle attributen die je aanschaft om je baby maar te laten slapen. Boeken, inbaker dingen, babynestje, draagzak etc. Alles voor die rust en een blije baby haha!

Ikbendoutzen idd heek gek dat je geen controle hebt! Zeker in jouw geval! Dan zou je dat ook kunnen vragen over dat brandende gevoel, misschien ligt dat wel aan je bekkenbodemspieren. Ik had na 6 weken nacontrole en val nu weer qua zorg onder de huisarts. Was wel telefonisch overigens, dus niet heel diepgaand maar ze vroeg wel klachten uit, bloedverlies, besprak anticonceptie, bekken(bodem)fysio etc.

Heb maandag trouwens weer een mama fit lesje gedaan, kan ik ook aanraden met de bekken en rugklachten etc!

@SN, haha dat zei ik laatst ook tegen mijn man, je hoeft maar iets op de markt te brengen op het gebied van baby’s en slapen en je loopt binnen ;-) Vermoeide ouders hebben er veel voor over om hun kind te laten slapen.
Maar met m’n witte ruis toestel ben ik echt heel blij. Een peuter in huis kan nogal herrie maken en ik heb echt het idee dat die geluiden niet zo binnen komen nu bij de baby. 

Maar mocht je het eerst willen proberen; YouTube staat vol met witte ruis geluiden. 

Hier ook nog geen white noise maar ik lees even mee!
Ik kreeg gisteren van de verloskundige nog een tip om de maxi cosi makkelijker te dragen. Een cocobelt, kennen jullie dat? Schijnt heel fijn te zijn dus daar ga ik nog ff voor kijken ook.
Sanne is vannacht trouwens drie keer zelf in slaap gevallen. Ze werd twee keer wakker bij het wegleggen en een keer van dr zus, maar viel dus gewoon zelf in slaap, halleluja! Geen idee waarom het ineens lukte maar ik was er helemaal blij mee. Eerste stapje is gezet!

@mamnavantwee en SN ik heb volgende week wel ern telefonisch consult met de gyn, dan zal dat die nacontrole zijn denk ik! 

Hier een hoeraatje, dag 3 slaaptraining, Adam ligt nu al dik anderhalf uur boven in zn wieg te slapen!!! Ik weet niet wat me overkomt! Eerste slaapje ook gelukt en hoefde maar 20 minuten bij de wieg te zitten en toen viel hij zelf in slaap.  Ik begin echt te zweren bij dat boek!!

Als jullie het over zelf in slaap vallen hebben, is dat dan met of zonder speen? 
Hier valt de vaak in slaap met speen, hopelijk wordt dit geen voorbode voor tig keer per nacht je bed uit om de speen terug te stoppen 

Hier zonder speen. Die durf ik niet zo goed te geven, idd omdat ik bang ben dat ze er lastig van af komt. Vorige week wel een keer gegeven en toen lag ze anderhalf uur te tutten, maar ging het drinken aan de borst daarna super slecht. Ik las iets over zuigverwarring en dat leek precies op wat ze had dus ik kreeg er meteen stress van haha. Daarna dus al helemaal niet meer durven aanbieden. Onze oudste heeft ook nooit een speen gehad. Die vond het zelf niks.

Terug
Bovenaan