Het is fijn om herkenbare verhalen te lezen, maar sjee wat een struggles hebben we. Ik wist wel dat we de tropen jaren ingingen met 2 kindjes onder de 2, maar ook hier ervaar ik het als heftig.
Anouk, wat heftig van de controle in het ziekenhuis. Hoe gaat het nu met zijn kleur en bloedwaarden? En hoe is het vannacht met huilen gegaan? Hopelijk iets beter geslapen?
Jennifer, is er een reden dat je eerst borstvoeding geeft en daarna de fles? Fijn dat hij goed is aangekomen.
M Lies, het is echt normaal dat je elkaar nog leert kennen en dat je dus nog niet (altijd) weet wat er met je baby is. Het is echt niet nodig om hier onzeker over te zijn (al is het wel logisch dat het zo aanvoelt). Er zit geen gebruiksaanwijzing bij en als je denkt dat je je baby begrijpt is het weer net anders. Dat je er zo mee bezig bent geeft alleen maar aan dat je een super goede moeder bent omdat je er alles aan doet om het hem/haar comfortabel te maken. Zet hem op!
Met kleding, overdag slaapt ze gewoon in haar kleren beneden. Een ritme heeft ze nu nog niet en dat hoeft voor mij ook nog niet. Meestal is ze even wakker tussen de voedingen door (tevreden en ontevreden) en slaapt ze met dekentjes (uiteraard zijn wij in de buurt). In de nacht hebben wij de puckababy piep. Heel tevreden over. Hier gaat ze met kleren in, en geeft ze nog 2 dekens en zelfs nog kruiken (onze slaapkamer is het best fris).
Met betrekking tot overproductie, lastig zeg! Bij mijn zoontje heb ik dat ook gehad. De tip die ik toen gekregen heb en nog niet voorbij heb zien komen is om de juiste vetten te eten (noten, avocado etc) en leegkolvem na een voeding max 2 keer per dag.
Nu heb ik eerder het idee dat ik niet voldoende voeding heb als ik mijn borsten voel. Maar mijn dochter doet het goed op een voeding. Drinkt gemiddeld in 30 min (en tussendoor boeren omhoog) en gaat daar 3 tot 4 uur goed op. Ze is pas 2 weken dus dat is passend en ze groeit goed. Hierdoor probeer ik er vertrouwen in te hebben dat het toch voldoende is.
Mijn dochter gaat dus echt wel goed, genoeg tijd tussen de voedingen en over het algemeen tevreden tussen de voedingen door. Als ze onrustig is, kan ik haar goed troosten door haar te wiegen of op haar buik te tillen. Dus de krampjes zijn ook hier gestart. Ze slaapt in haar eigen wieg. Ze spuugt wel regelmatig wat voeding terug, dus dat even in de gaten houden. Mijn zoontje is alleen volledig uit zijn doen, we herkennen maar weinig van zijn gedrag terug en hij slaapt echt slecht. De nachten zijn dus erg pittig. Mijn man werkt weer en of mijn zoontje of mijn dochter is wel wakkerm Echt sneu om te zien wat de nieuwe situatie dus teweeg brengt en super pittig voor ons allemaal.