Januari 21 kindjes en mama's

Ik laat hem slapen met een lange mouwen romper en boxpakje in een dikke winterslaapzak. Hij heeft ook nog een dun mutsje op. Maar het is wel echt fris in onze slaapkamer (zo’n 15 graden denk ik). Toevallig vanochtend even gemeten en hij was 36,9 dus volgens mij is het dan zo prima!

Het is fijn om herkenbare verhalen te lezen, maar sjee wat een struggles hebben we. Ik wist wel dat we de tropen jaren ingingen met 2 kindjes onder de 2, maar ook hier ervaar ik het als heftig.
Anouk, wat heftig van de controle in het ziekenhuis. Hoe gaat het nu met zijn kleur en bloedwaarden? En hoe is het vannacht met huilen gegaan? Hopelijk iets beter geslapen? 
Jennifer, is er een reden dat je eerst borstvoeding geeft en daarna de fles? Fijn dat hij goed is aangekomen. 
M Lies, het is echt normaal dat je elkaar nog leert kennen en dat je dus nog niet (altijd) weet wat er met je baby is. Het is echt niet nodig om hier onzeker over te zijn (al is het wel logisch dat het zo aanvoelt). Er zit geen gebruiksaanwijzing bij en als je denkt dat je je baby begrijpt is het weer net anders. Dat je er zo mee bezig bent geeft alleen maar aan dat je een super goede moeder bent omdat je er alles aan doet om het hem/haar comfortabel te maken. Zet hem op! 
Met kleding, overdag slaapt ze gewoon in haar kleren beneden. Een ritme heeft ze nu nog niet en dat hoeft voor mij ook nog niet. Meestal is ze even wakker tussen de voedingen door (tevreden en ontevreden) en slaapt ze met dekentjes (uiteraard zijn wij in de buurt). In de nacht hebben wij de puckababy piep. Heel tevreden over. Hier gaat ze met kleren in, en geeft ze nog 2 dekens en zelfs nog kruiken (onze slaapkamer is het best fris). 
Met betrekking tot overproductie, lastig zeg! Bij mijn zoontje heb ik dat ook gehad. De tip die ik toen gekregen heb en nog niet voorbij heb zien komen is om de juiste vetten te eten (noten, avocado etc) en leegkolvem na een voeding max 2 keer per dag.
Nu heb ik eerder het idee dat ik niet voldoende voeding heb als ik mijn borsten voel. Maar mijn dochter doet het goed op een voeding. Drinkt gemiddeld in 30 min (en tussendoor boeren omhoog) en gaat daar 3 tot 4 uur goed op. Ze is pas 2 weken dus dat is passend en ze groeit goed. Hierdoor probeer ik er vertrouwen in te hebben dat het toch voldoende is. 
Mijn dochter gaat dus echt wel goed, genoeg tijd tussen de voedingen en over het algemeen tevreden tussen de voedingen door. Als ze onrustig is, kan ik haar goed troosten door haar te wiegen of op haar buik te tillen. Dus de krampjes zijn ook hier gestart. Ze slaapt in haar eigen wieg. Ze spuugt wel regelmatig wat voeding terug, dus dat even in de gaten houden. Mijn zoontje is alleen volledig uit zijn doen, we herkennen maar weinig van zijn gedrag terug en hij slaapt echt slecht. De nachten zijn dus erg pittig. Mijn man werkt weer en of mijn zoontje of mijn dochter is wel wakkerm Echt sneu om te zien wat de nieuwe situatie dus teweeg brengt en super pittig voor ons allemaal. 

Ja het zijn idd tropen jaren en de eerste 1-2 maanden zijn helemaal zoeken, voor iedereen dus idd ook voor de kleintjes die er al waren! Tot nu toe is m'n zoontje heerlijk tegendraads (maar wel te verwachten van een tweejarige) maar ook vaak grappig en gezellig vooralsnog? wel ook wat meer wakker idd in de nacht. Arme man die moet er dan voor hem uit en in de nacht ook Magali verschonen. Hier nog iets ontdekt.. onze meid is echt een buikslaper! Had dat vermoeden al (wel slapen op mijn borst en direct wakker met op de rug leggen) en m'n zoontje ging ook beter slapen toen hij op z'n buik mocht slapen.. Leg haar net vanuit de draagzak (waarin ze sliep) op haar buik in de box en ze slaapt inmiddels al ruim een uur zo! Heb haar nog nooit slapend ergens weggelegd dat ze door sliep! Ik durf dat alleen echt niet in de nachten en zit er nu ook zelf naast haha.

Mariekesep wat een verhaal van je zoontje gisteren! Dan ben je wel even in paniek ja!! Gelukkig gaat het weer goed met hem. Onze peuter moet ook echt naar buiten ja, wij hebben zo'n ielms softshell pak, ideaal voor in de regen.

Dank voor je waarschuwing mbt de lactatiekundige! Ga maar niet te snel ook hetzelfde doen Doutzen, toch eerst zelf iemand raadplegen denk ik. Hier is het wel al na 1 avond leeg kolven wat rustiger dus het lijkt goed te gaan..
Hoe ging dat bij jou dan met kolven en dat hij niet meer aan de borst wilde? Moest je ook flesjes geven dan? Of wilde hij door de overproductie stuwing geen bv meer? Ik geef de afgekolfde melk niet meer als voeding, heb het nu ingevroren.

https://www.medela.nl/borstvoeding/jouw-borstvoedingsperiode/moedermelk-overproductie

Vond hier voor mezelf wel veel herkenning in, ook dat ze 900 Gr was aangekomen in 2 weken tijd. Nu maar hopen dat het goed gaat, en ik idd niet de productie nu verder op drijf..

Sn herken wel veel in wat jij schrijft over de borstvoeding/overproductie, maar ik kijk het indd eerst wel even aan.  Las vandaag een heel stuk over babys die moe en overprikkeld zijn en steeds minder in de wieg willen, we herkenden alles erin..sinds gisyeren tussen de voedingen een heel moe en huilend mannetje en wij maar praten en lope  en wiegen, blijkt dus dat dit voor overprikkeling zorgt,  vandaag maar eens de methode toegepast die erbij stond en warempel...het werkte... oke niet in 1x maar dit is duidelijk iets wat er speelt waardoor Adam moest huilen.  
Ik zal de link delen, wie weet heeft iemand er iets aan hier. 

Fijn weer alle tips. Hier ging gisteren ineens het aanhappen niet meer. Meneer bleef wild zoeken en raakte gefrustreerd dat er geen melk kwam. Gelukkig ging het vandaag weer wat beter, want dit was een hoop gemartel, zeker vannacht.

Verder is hij vandaag ook met z’n vader bij de huisarts geweest omdat hij ineens meer geel leek. De waarden bleken wel wat te hoog, maar nog niet alarmerend. Dat gaan we dus even aankijken. Olivier is na zo’n uitstapje wel helemaal uitgeteld, maar doorslapen in z’n wieg lukt hem dan niet. Nu dus toch maar lekker tegen me aangeplakt.

Ah top weer al die tips, echt handig!

We hadden afgelopen nacht gelukkig een veel betere nacht! Was ook wel nodig want Jens zat/zit duidelijk in zijn 5 weken sprongetje en dat in combinatie met de stress van de tongriem. Je moet dus dat korstje steeds weghalen in zijn mond, anders groeit het dicht. Helemaal klote is dat! Maar goed, het drinken gaat al wel beter en hij lijkt steeds minder last te hebben.

Vandaag dus wel weer bloedprikken voor het geel zien. Waarde was ietsje gedaald dus we hoefden niet naar het ziekenhuis vandaag. Maar zijn hb-gehalte daalt ook dus op de een of andere manier breekt hij toch teveel rode bloedcellen af. Geen reden tot acute paniek, volgende week weer bloedprikken en naar de kinderarts. Het is allemaal wat!

Terug
Bovenaan