Januari 21 kindjes en mama's

Ah Anouk, wat een pittige week. Knap van je dat je het zo goed volhoudt. Je doet ontzettend je best, dus logisch dat je de hulp van je moeder even hebt ingeschakeld! Dat zou ik ook doen. Hopelijk kun je wat bijslapen terwijl Jens met oma knuffelt.

Wat betreft ontlasting herken ik het wel. Max poept standaard om de +/- drie dagen. Zijn laatst deze week was dinsdag rond 17.30 uur. Zolang ze er geen last van hebben (krampjes, veel persen etc.) hoefde ik mij er ook geen zorgen om te maken. De ontlasting is ook gewoon soepel.

@GebruikerSN Wat vervelend dat je meisje zich zo voelt. Het klinkt als een verstandige keuze om er even naar te laten kijken. Hopelijk hebben ze iets dat helpt zodat jullie beide weer happy zijn.

Verder fijn om te lezen dat de meeste hier steeds meer slaap krijgen, zowel mama's als kindjes. Max zijn wakkertijden verschillen ook nog wel van 60 minuten tot soms wel 2 of 3 uur. Hij is dan gewoon lekker om zich heen aan het kijken.

Ik merk ook wel aan hem dat hij toch al best een hoop gewend is na al die weken ziekenhuis. Prematuren staan vrij bekent om gevoelheid voor overprikkeling, maar Max heeft hier tot nu toe geen last van. Ben ik wel blij mee.

Ah GebruikerSN wat super dat er een einde is aan de zoektocht. Natuurlijk vreselijk rot dat het toch reflux is maar je weet het nu wel. Hopelijk slaat de medicatie snel aan en krijg jij eindelijk wat meer rust. Ik hoop het echt!

@Anoek: heftig zo’n week zeg! Wat fijn dat je moeder even komt helpen. Hoop dat je een beetje tot rust kan komen.

SN, balen van die refluxziekte, maar ik denk dat de opluchting overheerst nu? Je weet iig wat het is en belangrijker nog... er kan nu iets aan gedaan worden!
Zwaantje, fijn dat Max geen last lijkt te hebben van de overgevoeligheid, klinkt als een gezond nieuwsgierig ventje!

@Jennifer, hoe was het bij de fysio?

@Anoek, wat een pittige week heb jij achter de rug! Hoop dat je vandaag een beetje hebt kunnen bijtanken terwijl je moeder er was. Mijn moeder komt ook regelmatig en die doet dan of iets in het huishouden, of past even op Olivier zodat ik een uurtje kan rusten.
Lastig hè, dat hij na de laatste nachtvoeding niet meer wil slapen. Dat heeft Olivier ook. En mijn eigen slaapdrang is dan juist zo hoog! Gelukkig heeft hij deze voeding de laatste nachten wel pas rond half zes, ipv half 5.
Wat betreft de ontlasting is de tip van de thermometer een goede! Dit werkte bij mijn dochtertje altijd. Op hoeveel van de hoeveel voedingen zijn jullie nu over op kunstvoeding?

@gebruikerSN, wat balen dat het reflux ziekte is, maar wat fijn dat je nu weet wat er is. Dan kun je er tenminste mee aan de slag. Ik hoop dat de medicatie Magali snel goed zal doen en dat ze haar rust kan vinden!

Mijn vriend en ik hebben voor de komende 2 nachten afgesproken dat hij eruit gaat voor de nachtvoedingen. Hier kijk ik stiekem zo naar uit! Hopelijk kan ik eindelijk even iets meer slaap pakken dan gemiddeld 5 uur verdeeld over de nacht. Dit is dan wel weer het voordeel van flesvoeding :)

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Het was heel fijn dat mijn moeder er was en mijn man kon gelukkig om 12 uur naar huis! Heel fijn en het zonnetje hielp ook goed mee, al met al een fijne dag gehad! En bedankt voor de tips voor de ontlasting, heb ook even het consultatiebureau gebeld en die maken zich nog geen zorgen dus dan doe ik dat ook maar niet (poging tot haha)

@SN lekker laten gaan die tranen, super logisch! Hopelijk reageert Magali goed op de medicatie en hebben jullie wat betere dagen!

@Jennifer hoe gaat het met Job?

@Mlies wij doen het rustig aan met overstappen, we zitten nu officieel op 4 om 4 fles en borst, maar borst slaan we steeds vaker over omdat er dan bijna niks meer in zit tijdens de voeding! Ik heb het gevoel dat we er bijna zijn! Hoe gaat het bij jou? En echt heerlijk ja, dat die mannen ook een voeding kunnen overnemen. Geeft zo veel meer lucht!

Met Job gaat het wel goed. Vanmiddag is Job helemaal nagekeken door de fysio. Ze gaat er vanuit dat hij volledig herstelt en er verder geen hinder van zal ondervinden in se toekomst. We hebben veel tips gekregen. Ik moet van de fysio nog een controle echo laten maken.
Job wilt nu alleen niet slapen dus hij ligt lekker bij mij.

Sn goed dat jullie actie hebben ondernomen,  hoe lastig is het ook om er achter te komen wat ze hebb en hè?!al die signalen kunnen tienduuzend dingen betekenen. De onrust zal hopenlijk snel weggaan en je kunt er nu in elk geval gericht actie op ondernemen.  Hoe ging/gaat jullie nacht tot zover? Ik denk aan jullie! 

Anoek wat pittig voor jou zeg! Indeedaad maar goed hulp blijven vragen en rust pakken waar dat kan. 

Hier 6 uren en 40 minuten tussen de voeding? echt niet normaal, heb zelf 4 uren slaap gepakt.Nachten draai ik volledig zelf sinds 3 weken ook omdat mn man natuurlijk geen borstvoeding kan geven. Wij mogen echt niet klagen hier, al ben ik soms wel echt moe door het geen ritme hebben en drukke dagen met nog kraamvisite of zaken voort huis en ondertussen Adam zn slaaptraining oefenen etc.. Ik had vorige weken ook heel graag meer hulp willen hebben overdags maar niemand had echt de voelsprieten,  1x mn schoonmoeder gevraagd toen ik ongesteld was en me niet goed voelde maar die laat zich liever thee bedienen en komt dan om half 12 aankakken terwijl ze me de ochtend zou h e lpen. Die vraag ik dus ook niet weer. 

Inderdaad heel fijn om hier met elkaar te kunnen praten en met elkaar mee te kunnen denken en je hart te kunnen luchten.  Ik hoop echt voor iedereen op een rustige nacht, ik denk dat we in die zin de roerigste weken nu allemaal zo n beetje moeten hebbengehad? Of misschien schat ik dat verkeerd in?@mamma s die al een kleintje hebben.

Jennifer wat fijn dat Job volledig kan herstellen! Hoop dat hij weer een goede nacht heeft gemaakt.
Anoek genieten dat je man er weer was! Hij zal blij zijn geweest dat je zo goed voor zijn zoon hebt gezorgd! Gaaf hij nu weer een week weg of is dat weer even klaar?

M Lies, wat heerlijk even 2 nachten vrij! Hoop dat je lekker hebt geslapen! Even bijtanken.. das hard nodig!

Doutzen, ja ik hoop ook dat de nachtelijke berichtjes wat gaan afnemen en er overal wat meer rust gaat komen! Dit zijn wel de roerigste tijden, al komen er ook nog wel spook nachten met ziek zijn, sprongetjes, mama honger als je weer gaat werken etc. Maar wat een goede nacht van Adam! Knap hoor dat je alle nachten doet! Ik in principe ook, al verschoont m'n man haar wel eens als ik moet plassen. Maar als ze niet gepoept heeft, verschoon ik haar niet in de nacht, dat was steeds zo zielig. Maar m'n man moet er wel uit voor onze oudste dus sliep met zo slecht als ik.
Knap dat je iemand hebt gevraagd om te helpen!Jammer dat je schoonmoeder alleen niet zo goed aanvoelde wat je nodig had.. Met een verbouwing regelen en een newborn heb je het aardig druk ja! Als Adam het goed doet, zou ik denk ik ook niet te star vasthouden aan het advies in het boek dat hij maar 2 slaap plekken heeft, hij kan anders ook niet in de maxi cosi slapen of een keer in de draagzak mee naar een afspraak terwijl dat vast goed zou uitkomen. Een niet onrustige en overprikkelde baby kan dat gewoon hoor! Maar dat voel je vast zelf wel aan wat hij nodig heeft. Het boek blijft wel een fijne houvast, als de reflux onder controle is, ga ik er ook mee aan de slag.
Hier is het netwerk ook ingeschakeld, hond is al een weekje uit logeren en onze oudste ging gisteren naar m'n ouders en wordt vandaag eind vd dag thuis gebracht. Hij geniet daar helemaal van alle aandacht en wij hebben even rust (want hij heeft ook 2-3 keer per nacht dat hij gaat huilen en dan even een aai nodig heeft).

Medicatie dag 1 gaf al gelijk verschil! Gisteren in de middag kon ik met haar zitten ipv voortdurend lopen (jeej voor mijn rug!). Gisteravond heb ik haar lekker even in de douche gedaan toen m'n man ging douchen, een zetpil gegeven en ze heeft heerlijk geslapen vannacht!! Ze kwam om 0.00 en nu pas weer om 5.00 en ligt tussendoor niet de hele tijd te kreunen. Ook lag ze op haar zij naast me dus hoefde ik niet zittend te slapen met haar zoals afgelopen nachten steeds was. Het is nog niet weg, maar al een effect dus dat is heel hoopvol. Super blij mee!

Terug
Bovenaan