Januari 21 kindjes en mama's

Toch nog veel struggles met die kleintjes en wat doet iedereen zn best zeg! 
Sn rot dat het allemaal even niet goed loopt, ik hoop dat ze jullie woensdag een goed eind op weg kunnen helpen en dat je wat handvaten  krijgt. Maar echt jullie doen het super en ook dit is een fase en die gaat weer voorbij!
Tulipaa wat fijn dat je eveb wat extra uren slaap hebt kunnen pakken , wat kan dat een mens goed doen hè?!

Mlies die vraag heb ik mezelf ook gesteld, ik denk dat je dan je eigen wekker voor de eerste ochtendvoeding moet zetten zodat je dan jezelf kunt klaarmaken.  Wat ik nu ook doe ik savonds douchen wanneer mn man thuis is. Dan kun je sochtends wat sneller. En voor de kleine onder alles alvast klaarzetten. Maar ik ben ook even benieuwd  naar wat de ervaren moeders zeggen hier...

Hier vanacht voor het eerst 1 nachtvoeding om 2.45 gehad en toen pas weer om 8. Echt bizar en ben zo trots op Adam.  Overdags nog steeds 2 soms 3 slaapjes in zn eigen wieg en kan ook al iets sneller weggaan , zo na een 20 a 30 min.  Dus voor mn gevoel loopt het allemaal vrij soepel. Wel loop ik fysiek constant met klachten, naar mijn idee heeft mn lijf bedacht om de hoge snelheidstrein te pakken wat ontzwangeren betreft en ligt mn hele hormoonhuishouding over de kop waardoor ik me soms echt slecht voel.  Ik geef het maar de tijd.  

Ha meiden!
Ja ik herken dat ik me dat bij de eerste ook afvroeg hoe ik dat in hemelsnaam ging doen in de ochtend. En toen deden we het maar gewoon.. haha!
Ook vet herkenbaar dat je het het ene moment allemaal niet meer ziet zitten en dan weer even verder kunt. Vandaag en gister had vooral m'n man het even helemaal gehad en door hem wat op te peppen ga ik zelf ook wel weer meer geloven dat we er uiteindelijk wel gaan komen. Vanmorgen heerlijk met elkaar en de hond gewandeld, Magali in de draagzak en maar even genieten van dat ze rustig is en slaapt op zo'n moment. Ze lijkt qua pijn echt wel verbeterd, maar het slapen is gewoon heel beroerd.
Straks een speeltuintje opzoeken met elkaar en de peuter, we gaan maar gewoon lekker veel naar buiten en op zoek naar wat wel lukt.
Fijne dag iedereen! En idd goed bezig mama's!

Haha ja het ochtendritueel is heftig. Nu met twee kinderen, my god ?. Toen ik alleen nog de oudste had zorgde ik ervoor dat de avond ervoor alles klaar was: zijn kleding, tas voor opvang / oppasdag opa en oma, flessen klaar + destijds op een gegeven moment de melkpoedertoren. Mijn vriend werkt drie dagen per week de vroege ochtend dus is om 05:45 uur vertrokken. Ik stond dat ook meteen op zodat ik zelf ook klaar was en had ontbeten (anders functioneer ik niet). Nu met het thuiswerken is dat gelukkig iets relaxter want ik hoef de deur niet uit. Ik douche in de avond (als ik het red, gelukkig bestaat er droogshampoo..). Ik kwam geregeld iets te laat hoor op de dagen dat ik hem ook nog naar de opvang moest brengen, gelukkig begrijpt mijn leidinggevende dat. Als we met z’n tweeën zijn is het veel beter te doen!
Ik heb nu de app To Do gedownload en we hebben serieus de lijst “avondafsluiting”. Zo weet ik dat we niets vergeten. Voordat we gaan slapen checken we even snel de lijst (romantisch he ;-)).
@GebruikerSN: ik gun jullie het enorm dat de rust snel terugkomt en jullie wat meer kunnen slapen.

Hier wordt idd ook alles 's avonds klaar gelegd. En ik zorg ook dat ik gegeten heb voordat de kindjes wakker worden. Als het meezit ben ik dan ook al aangekleed en opgemaakt enzo. Op de dagen dat ik alleen ben, parkeer ik de oudste soms even voor de tv terwijl ik de jongste uit bed vis en verschoon. En soms neem ik haar mee naar boven en helpt ze mee of speelt ze even op haar kamer. Douchen doe ik ook 's avonds. Ik vind de avonden vaak stressvoller met eten koken, voeden en de dreumes op tijd in bed krijgen. Ik probeer nu s ochtends al bv vlees uit de vriezer te halen en als ik tijd heb snij ik overdag tussendoor al de groenten enzo. Op dagen dat ik werk eten we iets wat snel klaar is of iets uit de vriezer en we mogen regelmatig aanschuiven bij (schoon)ouders.

Ja wij doen ook veel al in de avond en koken standaard een paar keer in de week een gerecht voor 2 dagen. Hier wordt voor de week het eten vooruit gepland en wordt het 1x opgehaald bij de Jumbo pickup service. Vind inderdaad ook het ophalen en op tijd gegeten hebben in de avond de uitdaging. Dan moet de hond uit en wil aandacht, is de peuter hangerig en Magali onrustig. De peuter gaat ook maar om de dag douchen of in bad, op de andere dag alleen een washandje en tanden poetsen. Is ook een beetje omdat hij een droge huid heeft, maar is ook sneller op sommige avonden. Je wordt soms een beetje een fabriekje als stel haha met inderdaad een to do list en taakverdeling in de ochtend haha!

Hoi! Ik ben Joyce 21 jaar en 22 januari is mijn zoontje Mason geboren. Ik ben met 36+2 ingeleid door een veel te hoge bloeddruk en te veel eiwitten in mijn urine. Achteraf was het een zwangerschapsvergiftiging. Ik klets en lees graag mee ! :)

Hier een oaar hectische dagen.. Job heeft veel last van krampjes en in de avond zijn ze het ergst waardoor hij vannavcht pas om 00:45 in slaap viel. Gelukkig sliep Job wel tot vanmorgen 6:45. Ooh ik ben het echt niet gewend zo’n slechte nacht. Ik ben te zeer verwend denk ik?.
Job is vandaag alweer 6 weken ooh wat vliegt de tijd. Wel echt heel erg aan het genieten van de kindjes en het weer.

Welkom Joyce, gefeliciteerd met Mason! Hoe gaat het bij jullie?

Arme Job, zo zielig die krampjes! Balen van de slechte nacht Jennifer!

Vandaag bij de kinderarts ivm de reflux. Ze is verder gezond en we gaan door met de medicatie omdat dat wel al een verschil maakt. Maar de onrust blijft wel dus we gaan nu eerst koemelkeiwitallergie uitsluiten. Dat wilde ik zelf ook graag want er zitten wel wat voedselallergieën in mijn familie. Op zich voel ik me er goed bij. Het lekkere weer helpt ook enorm mee en ik heb het oefenen met alleen slapen maar weer eens opgepakt. Vanmorgen sliep ze heel snel in in haar bedje (in 10 min)! Helaas na 25 min wakker en toen niet meer geslapen..tot de draagzak uiteraard haha maar we houden vol, hopelijk gaat het ooit beter lukken met slapen! ??

Terug
Bovenaan