Januari 21 kindjes en mama's

Sn wat super dat je nu al grote verschillen merkt , en dat na 1 dag, dat belooft veel goeds! En wanneer je zelf ook weer meer rust kunt pakken os dat voor jou straks ook weer een opsteker en komen jullie vast met zn allen weer bergopwaarts. En 5 ur ern ertussen is echt super van Magali!geeft je vast weer frisse moed voor de komende dagen,ofniet?! Pak je dan zelf 4 uren rust trouwens?  Echt dikke respect hoor met nogn kleintje eebij, dat is een heel ander verhaalvdan één kindjd. 
Ik lig hier half slapend voeding 2 te doen haha, maar inderdaad super nachten begint ie te draai een, al kan het morgen zo weer anders zijn hoor. Die twee slaapplekken red ik nooit, hij heeft er nu al 4, zn wieg, zn nest snachts, zn kinderwagen en de maxicosi en ook nog steeds op schoot. Daar ga ik indd niet te strak in zijn. 

SN, wat ‘fijn’ dat jullie er achter zijn waar magali last van heeft. Zal wellicht even schrikken zijn geweest maar nu kun je er iets aan doen en je ziet gelijk verschil. Hopelijk gaat het elke dag een stukje beter.
Onze oudste heeft ook medicijnen voor reflux gehad, droeg haar overdag nog steeds wel veel in de draagzak maar ze kon iig de hele nacht plat liggen! 

ANOUK, wat pittig zo’n week en wat fijn dat je moeder dan komt helpen. Af en toe hulp vragen is echt fijn en nodig voor jezelf. Nu weer gezellig een weekendje thuis met z’n 3e! 

IKBENDOUTZEN, wat goed dat je zo consequent volhoudt met de slaaptraining. Fijn dat het z’n vruchten afwerpt en vergeet van het weekend ook niet te genieten van het lekkere weer tijdens een wandeling ofzo ;)
MLIES, fijn hè die nachtvoeding af te kunnen geven. Mijn man heeft afgelopen 2 nachten gedaan. De eerste nacht lag ik alleen wel wakker omdat ze enorme krampen had en dus best herrie maakte ? vannacht heerlijk geslapen. 

JENNIFER, wat fijn dat het zo goed gaat herstellen bij Job, het gebeurt natuurlijk vaker dus de fysio heeft vast goede tips! 

Hooelijk komt het bij iedereen wat meer rust idd en zijn de onrustige start weken voorbij. Wij zitten nu op week en 6 en ik hoop dat na 8 weken de kraampjes nov meer gaan afnemen.
We hadden wel een hele fijne nacht. Ze lag om 20.00 in bed en kwam om 4.00 voor een voeding en daarna om 8. Onze oudste is logeren dus wij konden ook tot 8 blijven liggen ipv 6.30 ;-) doet een mens goed! 

van de week eerste bezoekje CB gehad. 4,7 kilo en 55 cm (ze was al flink, over de 4 kilo bij geboorte) met 3 maanden ook voor een echo van haar heupen omdat haar zus een spreidbroek heeft gehad voor heupdysplasie! 

vanaf volgende week gaat mijn man weer werken, ik ben zo benieuwd hoe het dan zal gaan! 

Het is rustig hier! Iedereen lekker genoten van het mooie weer? Wij iig wel! Buiten het mooie weer was het hier een pittig weekend. Vrijdag had ik het idee dat ik voor het eerst weer in control was en zelf de agenda kon bepalen. Oudste bij de opvang en Sanne sliep veel en lang in haar eigen wieg. Helaas ging het vanaf zaterdag minder. Veel spugen (ook echt overgeven soms) en de nachten ook een extra voeding waardoor ik er drie keer uit moest  en dan was ik gemiddeld ook nog eens ruim een uur zoet telkens. Ik merk dat ik er een beetje doorheen begin te zitten. Ik ben gewoon zo moe! Gisteren heb ik Sanne gewogen en bleek ze in een week ook nog eens 10 gram afgevallen te zijn dus toen zijn we toch maar gestart met de domperidon. Sindsdien heeft ze nauwelijks meer gespuugd gelukkig en vandaag woog ze ook 70 gram meer dan gisteren (nu had ze natuurlijk niet overgegeven na de voeding). Het wegleggen was vandaag echter steeds reden om wakker te worden en te gaan huilen. Alleen in de kinderwagen lukte dat wel (en bij ons op de arm). Ik hoop heel hard op een betere nacht en ga morgen even kijken hoe het dan gaat. Anders toch maar terug naar de huisarts. Mijn vriend moet morgen werken, maar de hulptroepen staan paraat. Mijn ouders en zus komen verspreid over de dag om te helpen met het entertainen van de oudste en om eventueel met allebei de meiden even te wandelen wanneer vannacht weer zo pittig wordt. Dat is wel een fijn vooruitzicht! Sorry voor de klaagzang, maar het is soms fijn om hier even te kunnen spuien ☺️

Mamavantwee, voor jou ook een spannende week met je vriend weer aan het werk. Heel veel succes en plezier (want het geeft ook echt wel een kick wanneer je momenten hebt waarop het lekker loopt hoor!) en wees niet te streng voor jezelf. Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat op de dagen dat ik allebei de kindjes heb, het huishouden wel even kan wachten ? Alles waar ik wel aan toe kom is dan mooi meegenomen.

Zeker van het mooie weer genoten, heerlijk gewandeld met Olivier!
Die is helaas de nieuwe gewoonte om goed te slapen de laatste dagen weer kwijt. Gelukkig huilt hij niet meer zoveel, maar ik was er stiekem al aan gewend dat ik hem gewoon te slapen kon leggen. Dus toch maar weer veel in de draagzak en op schoot gehad.

Tulipaa, ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit! Toch goed om dan de Domperidon maar wel te gebruiken. En te zien dat het helpt en ze weer iets was aangekomen. Goed van je dat je hulp gevraagd hebt! Hopelijk hebben jullie een goede nacht en kun je morgen ook nog ergens een dutje doen. En van wat ik steeds van je lees ben je hartstikke goed bezig als moeder, dus ga zo door!

@Anoek, ik had nog niet gereageerd over de voeding. Wij gaan morgen de 3e kunstvoeding introduceren. Geven daarnaast 4x moedermelk. Ik kolf nog 4x per dag, maar daar kan hopelijk snel weer een keer af. Om de drie dagen vervangen we nu een voeding voor kunstvoeding en dat tempo lijkt goed te gaan. We zijn wel nog wat aan het zoeken met de hoeveelheid, Olivier blijkt een erg hongerige baby.

Mamavantweeee fijn dat ze goed op gewicht is en idd spannend weer de eerste week alleen! Hier juist komende week even niet alleen, man heeft vakantie. Heel welkom in deze periode en met dit weer!

M Lies pittig hoor nog 4x per dag kolven! Zeker als Olivier zich niet meer lekker laat wegleggen. Knap hoe je het volhoudt! Wij allemaal trouwens!

Tulipaa pff wat een week heb je achter de rug zo zeg! En ook wel beetje schrikken lijkt me als ze niet aankomt! Misschien heeft ze door t spugen toch ook een beetje maagzuur mee gekregen in haar keel en wil daarom nu niet graag liggen?

Hier zeker genoten van het weer maar ook wel gekke dagen. De medicatie werkt erg wisselend en ik merk dat we allebei een beetje onze modjo kwijt zijn met haar. Elk huiltje is gelijk pijn denken we en je loopt een beetje alsof je een vol glas drinken niet wil laten knoeien omdat anders voeding omhoog komt (valt nu steeds meer op hoe vaak ze aan het slikken is). Vraag me af of ze nog zuur omhoog krijgt of dat ze gewoon nog 'napijn' heeft aan de slokdarm. Lijkt ook wel wat misselijk te worden van de medicatie want ze drinkt niet zo goed. Of ze wil door de reflux maar kleine hoeveelheden.. ik heb haar gisteren 13x aangelegd zag ik in de medela app! Er zijn ook wel wat verbeteringen, tijdens het eten lag ze 10 min tevreden in haar wipstoeltje en ze lacht wat meer! Maar het is gewoon zo anders dan met onze eerste, toen deed ik alles op gevoel en dat liep heerlijk. Lekker op pad, terrasje met een vriendin etc en geen zorgen of hij pijn had of te weinig dronk. Ook wel eens gedoe natuurlijk maar ik genoot wel heel erg. Borstvoeding was 20 min samen ontspannen, nu is het met samengeknepen billen een onrustige baby voeden die steeds loslaat en ongemak heeft en met een app timen of ze genoeg drinkt. Naja hier ook even een klaagzang dus, het komt wel weer goed, maar ik merk en lees steeds meer overal dat de weg naar verbetering het een lang proces gaat worden tot we die blije baby hebben en we zijn gewoon enorm moe en op dus dan kan er weinig bij. Gelukkig dus een weekje samen met m’n man in elk geval en met een zonnetje, dus die pakken ze ons niet meer af! En woensdag naar de kinderarts, hopelijk dan iets meer richting en idee van wat de reden van de reflux kan zijn (kan bijv ook door allergie komen) en een behandelplan.

Hier ook lekker genofen van het weer. Gisteren lekker met de kindjes naar zuid limburg geweest en lekker gewandeld. Enige vervelende is dat Job en Krisje verkouden zijn...
Job is daardoor wat onrustig in zijn slaap maar slaapt gelukkig wel.

Owh SN wat vervelend zeg die reflux, hopelijk kan de kinderarts nog wat betekenen voor jullie. Echt zo zielig als je ziet dat je baby zich niet happy voelt.

@Tulip wat een week zeg. Hopelijk gaat het deze week wat beter

Mlies, balen dat het slapen weer wat minder gaat. Hier is het ook zo hoor. Net als je denkt dat je een ritme te pakken hebt, lijkt het de dag erna weer helemaal overhoop te liggen. Ik weet nog wel van mijn oudste dat die slechte dagen wel steeds minder vaak voor kwamen dus daar ga ik nu ook maar van uit.
Sowieso is het hier vaak zo dat wanneer ik denk echt niet meer nog zo'n slechte dag of nacht aan te kunnen, het dan juist vaak weer wat beter gaat. Zo ook vannacht. Het leek een drama te worden want s avonds kregen we haar niet in slaap. Uiteindelijk viel ze iets na twaalf uur uitgeteld in slaap (en wij dus ook) en ze werd pas rond kwart over zes wakker. Wij hebben dus voor het eerst weer eens 5,5 uur aan een stuk kunnen slapen, halleluja. Daarna deed ze nog een tuk van twee uur en een kwartier en omdat mijn vriend met onze oudste er uit ging, heb ik daarna ook nog ruim anderhalf uur geslapen. Dat kwam als geroepen haha. Nu hopen op een goede dag. Lekker naar buiten straks, want die zon doet ook wonderen. Ook nog volop extra handen dus ik zie het weer een stuk beter zitten dan gisterenavond. Gaat echt alle kanten op hoor hier. Hebben jullie dat ook?
SN, bij jullie is het echt wel pittig hè. Ik kan me indenken dat het je extra rauw op je dak valt omdat het bij je andere kindje zo fijn liep allemaal. Gelukkig kunnen jullie de zorg deze week weer even delen! En ik hoop dat de medicatie snel meer verbetering gaat geven!
Jennifer, sneu hè die verkouden kleintjes. Bij ons zijn ze ook alle twee verkouden, maar die baby's lijken er toch minder last van te hebben met slapen idd! Hopen dat ze er snel weer vanaf zijn!

Poeh, gebruikerSN, het is wel echt pittig bij jullie. Fijn dat jullie het komende week samen kunnen doen. En dat het lekker zonnig weer wordt, dat geeft ook wat energie :)
Jennifer, ik hoop dat de kids snel weer beter zijn! Sneu hoor, als kindjes ziek zijn.
Tulipaa, wat fijn dat jullie weer een beter nacht hebben gehad. En dat die precies op tijd kwam! Ik hoop maar dat hier ook snel weer wat betere nachten en dagen aankomen. Daar moet ik maar op vertrouwen.
Ik had nog een praktische vraag: hoe doen jullie dat als je 's ochtends ergens moet zijn (met je baby)? Hier duurt het opstaan en klaarmaken zo lang, dat ik eigenlijk vaak pas om kwart over 10 zelf gedoucht ben en ontbeten heb. Dat is voor nu in mijn verlof prima, maar hoe moet dat als ik straks (over een maand alweer) weer ga werken?

Terug
Bovenaan