Januari 21 kindjes en mama's

MariekeSep wat heftig het RS virus zeg!!
Hier zijn inmiddels 2 ondertanden door! Ze kwamen tegelijk dus ons meisje heeft aardig gekrijst, maar het is gelukkig weer achter de rug! Verder gaat het lekker. We zijn een paar dagen weg geweest wat fijn was. Hier 3 grote voedingen en nog een klein flesje in de middag, denk dat die er binnenkort af gaat. Verder pap, brood, hapje met groente en iets van aardappel/pasta/couscous/rijst en soms wat ei erdoor. Verder fruit hapje, beetje yoghurt en af en toe zon maïs puff als snackie. Wat worden ze al groot hè! Ons meisje al 7 maanden inmiddels. En gelukkig eindelijk een beetje in een rustig vaarwater ??

Oh wauw SN, wat eet ze al veel verschillende dingen! Hier alleen nog fruit / groente hap. Had afgelopen week wat ei toegevoegd maar dat vond ze toch te grof denk ik, want ze moest er flink van kokhalzen. Avocado met banaan en komkommer is hier nu favoriet. Ik heb het ook geproefd en maak volgende keer wat extra, want dat is dus ook gewoon super lekker haha. 

Vandaag zagen we bij Sanne ook het eerste tandje trouwens! D'r zus had er altijd last van, maar bij Sanne hebben we niks gemerkt, behalve dat ze soms even met haar vingers in de mond zat. 

Hallo! Jullie al last van de 8 maanden slaapregressie? Wij hebben na een paar heerlijke weken nu alweer 6 nachten max 3 uur geslapen, het is de hele nacht krijsen krijsen krijsen en het is VRESELIJK! Iemand herkenning? Tips? Hahaha wat een ellende!

Wat klinkt dat heftig Anouk. Hoe gaat het nu?
Gelukkig nog geen ervaring mee. Wel met oorontsteking... Zou het dat ook kunnen zijn? 

Wat rot Anouk! Hier nog geen last van.

Ondertussen wel een kleine man die het af en toe uitgilt van de tandenpijn. In de vakantie zijn er vier boventanden vrijwel tegelijk doorgekomen. Met name de twee voortanden deden onwijs veel pijn bij hem. Gelukkig bleven de nachten wel goed gaan.

Hoe gaat het met de rest?

Anoek dat klinkt niet zo fijn, gaat het nu wat beter?

Hier ook erg verstoorde nachten, hakt er best wel in maar we moeten door.

Hoe gaat het met iedereen? Onze baby's alweer rond de 8 maanden, bizar hoe snel ze groter worden.

Hier zijn vandaag en eergisteren ook de twee boventanden door gekomen bij Sanne. Slaapregressie hebben we nog niet hier. Zoals ze bij de opvang zeiden vorige week.... slapen is wel dr favoriet hè? Ze slaapt iedere nacht 12 tot 13 uur aan een stuk en dat al ruim vier maanden. Ik herken het echter wel van dr grote zus. Die heeft nog nooit de klok rond geslapen (wordt nog steeds regelmatig wakker en is altijd rond zes uur op). Zij begon slecht te slapen met een maand of vijf omdat we tanden doorkwamen en dat was op zijn ergst tussen acht en negen maanden. Ze werd soms wel tien keer wakker s nachts.  We waren echt compleet gesloopt. Toen kwam Corona en de lockdown en vanaf toen ging het langzaamaan beter. Maar het eerste jaar met haar hebben we zelden tot nooit doorgeslapen. Het komt uiteindelijk wel goed hoor. Ze slaapt nu meestal zo' negen a tien uur s nachts. Ik hoop dat het bij jullie ook al wat beter gaat inmiddels?

Oh jeetje ik zie deze berichten nu pas, bedankt voor jullie reacties! Het gaat de goede kant op, maar de nachten zijn nog erg wisselend! Daarom extra blij met elke goede nacht hahaha, ik neem niks meer voor Lief! Maar ik merk ook echt veel stappen in de ontwikkeling qua brabbelen, aanwijzen, tijgeren. En inderdaad nu 4 tanden aanwezig! Dus de sprong/regressie/geef het een naam is wel ergens goed voor hahaha!

Terug
Bovenaan