Januari 21 kindjes en mama's

@Tulipaa Haha ja hij doet zijn best met oefenen. Je ziet hem ook echt proberen vooruit te komen, maar dat lukt nog niet helemaal. ?

Oh en Max heeft deze week het gillen ontdekt. Hij gilt dus nu te pas en te onpas om vervolgens hard te lachen. ?

Even een update vanuit hier…
Wat een rot week hebben we gehad. Job en Krisje sinds afgelopen dinsdag ziek. 4 mega slechte nachten achter de rug en ook nog eens manlief die ziek was. Alles kwam dus op mij terecht en dan ook nog werken. Ik zit even aan mijn tax.
We zijn alle 4 getest op corona en gelukkig negatief.
Vrijdag ondanks dat Job ziek was toch naar het ziekenhuis mogen komen. Job is op 2,5 week nog geen 200 gram bijgekomen.
De omeprazol moeten we mee stoppen dit helpt niet. De voeding wordt nu nog verder ingedikt en dit lijkt voor nu te helpen. Verder heeft de kinderarts Job helemaal nagekeken want als bij verkouden is piept hij zo erg en pufjes helpen niet. Nu is Job een mega vrolijke baby en dat piepen hoort een beetje bij hem volgens de kinderarts.
Begin augustug weer terug ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Nou deze mama duikt haar bedje in want is volledig gesloopt?

Bedankt voor de tips mbt slapen en wat herkenning geeft ook al wat een rustiger gevoel, zijn we niet de  enigen. Hier dus nog nooit een nacht langer dan 5 uren slaap gehad, maar ach, ik accepteer het nu maar gewoon! Geen kind is gelijk!  Hier nog steeds aan het borstvoeden, gaat goed en daar ben ik trots op want het is toch een hele commitment. Na, voor mijn gevoel een zware zwangerschap en gecompliceerde bevslling is dit iets wat me goed gelukt is en dus ben ik er extra trots op. 

Zwaantje wat heerlijk dat Max zich zo goed ontwikkeld,  heerlijk slaapt en al 2 mooie tanden heeft! Met zo n willetje komt hij er zeker! 
Jennifer wat vervelend dat je ook nog alleen met Job naar het ziekenhuis moet, zou je niet kunnen vragen of je man mee mag?  
Anoek wat goed dat Jens zo n tevreden ventje is en lekker babyspekkies heeft, wij vinden dat bij Adam super schattig staan! Die t asndjes komen vast snel zo te horen;) 

Sn wat ben ik blij voor jullie dat het nu lekker loopt allemaal en wat een goede slaapster hebben jullie! Hoe bevalt je de combi van kv en bv? Ik geef nog steeds volledig bv met natuurlijk wel maaltijdhapjes ed.  Adam is nu wel snel afgeleid merk ik, dat is soms iets lastiger met de bv, maar snachts vind ik het echt een uitkomst, echt nog even zo n momentje! 

Mlies, volgens mij kan het vanaf 4 maanden tm 5,5 maand duren die slaapregressie! 

Ha meiden!Nou, te vroeg gejuicht, sinds een week een terugval en gelijk weer terug bij af voor m’n gevoel. Ook qua eigen stress en gekibbel met manlief, we hebben nog geen reserves hiervoor helaas. Ze sliep vandaag 2x 20 minuten even in de auto, verder de hele dag wakker.. om 18.30 eindelijk in slaap gekregen, ik ben benieuwd naar de nacht.. we mochten de Nexium nog niet verder ophogen ivm haar gewicht, maar ik weet wel zeker dat de medicatie uitwerkt.. toch morgen maar weer de kinderarts bellen. Inmiddels ook begeleiding van psycholoog van de kinderafdeling waar ze is opgenomen gevraagd, merk dat ik nog verre van stabiel ben helaas. Die heeft 2 maanden absolute rust en behandeling voorgeschreven. Nou die rust was dus deze week ver te zoeken. Komende 2 dagen ook 2 kids in m’n eentje (wat prima ging toen ze nog niet de hele dag wakker en huilerig was..). Ben benieuwd hoe ik die ga overleven.
Zeker knap dat je het volhoudt Doutzen!! Ik herken wel dat het een beetje helpt in trots zijn en blije momenten hebben met je kindje na een rottige start.Inmiddels hier op half bv en half kv overgestapt, naast hapjes. Bevalt erg goed! Heb nog wel het bv momentje in de ochtend en avond en dan overdag hoef ik niet te kolven als ze naar opvang of opa/oma is. Voelt een beetje als wel de lusten, niet de lasten! Nu hopen dat m’n productie niet te ver gaat terug lopen.
Jennifer, ik hoop zo dat het indikken wat wil helpen bij jullie! Wel fijn dat Job verder vrolijk is. Ik vond het ook heel rot om alleen te gaan steeds, ook omdat een onrustige baby op schoot niet echt helpt om je op een gesprek te concentreren en ik dan steeds de helft vergat te vertellen. Heb dat aangegeven en toen mocht m’n man gelukkig ook mee. Kan ik dus aanraden! Maar jij hebt dus ook je handen vol zeg met zo’n ziekenboeg thuis.. hopelijk snel weer wat rust voor je! Wat een pittige maanden dan hè..

M Lies hoop dat Olivier weer slaapt inmiddels?
En Max en Job al een tandje, wauw!

Poeh, Jennifer, logisch dat je even aan je tax zat! Hoe is het inmiddels, wat kunnen bijtanken? Alleen naar het ziekenhuis lijkt me erg onhandig. Ik vind dat op het consultatiebureau al zo vervelend, dat je met je (huilende) baby op schoot een gesprek moet voeren. En in het ziekenhuis wil je misschien ook nog aantekeningen maken. Hoop wel dat het indikken van voeding inmiddels helpt!

Doutzen, logisch dat je trots bent! Een hele prestatie dat jullie de bv al zo lang goed kunnen volhouden.

SN, wat naar, zo'n terugval. Herkenbaar dat je die nog niet kunt opvangen. En dubbel zo zwaar omdat je weet dat ze het wel zo goed kan!

Olivier slaapt nog altijd erg wisselend, maar zo erg als laatst is het gelukkig niet meer. Nu is het 's nachts weer de speen teruggeven en hij slaapt weer. Voor ons nog steeds standaard gebroken nachten helaas.

De hele slechte slaap stopte inderdaad toen hij kon omrollen. Misschien speelt er ook iets in de ontwikkeling bij Magali, SN!

Vervelend SN! Ik herken wel wat Mlies zegt, wij hadden ook 3 dramanachten achter elkaar en toen kon hij opeens heel lang los zitten, zichzelf opduwen, en alle kanten oprollen en veel beter dingen pakken en anders spelen! Dus wie weet verrast ze je binnenkort!

Het gaat hier weer goed. Iedereen is weer beter we hoesten alleen nog met z’n alle.
Job heeft al 2 tandjes zelfs, hij heeft me er afgelopen zaterdag zo hard mee gebeten met de boterham dat zijn tanden in mijn vinger stonden?.
We zijn volledig gestopt met de omeprazol nu. Het indikke van de voeding werkt tot nu toe heel goed. Het is wel even zoeken in hrt begin. De kinderarts had nutrilon AR voeding + 1,5 schep johannes voorgeschreven. Ik ben zelf met 1 lepel begonnen en we zijn nu zelfs naar een halve overgegaan.

Terug
Bovenaan