Januari uitgerekend!!

Jen,
met mij gaat alles goed hoor. Voel me best goed nu de migraine weer is afgezakt. Ben wel ontzettend moe. Ook lichamelijk. Heb 's avonds echt geen energie meer om me nog te bewegen. Hoort erbij natuurlijk maar soms best lastig met nog 2 kleine kids in huis.
Inderdaad vandaag de echo. Vanmiddag om 16.10 uur. Vind het wel spannend maar vind mezelf verbazingwekkend relaxed. Zal wel anders zijn als ik daar in de praktijk sta (en er natuurlijk allemaal bekenden zitten......). Maar de vorige keer zat ik al de hele week in de stress. Ik laat het jullie weten hoor. Zal wel vanavond worden denk ik.

Shari,
dat is vervelend. Ook bij jou kan het net als bij Sandra dus 2 kanten op gaan. Je was er al zo onzeker over hé?! Rot hoor en dan moet je nu nog wachten ook. Het liefst ga je morgen meteen weer. Maar dan zien ze natuurlijk nog niet veel meer dus daar schiet je dan ook niets mee op.
De gyn/vk zei dat je nu 6 weken + 6 dagen zou zijn qua meting. En wat dacht je zelf nav je laatste menstruatie?

Sandra24,
voor jou eigenlijk hetzelfde als Shari. Rot hoor. En dat wachten lijkt wel eeuwen te duren.

hopje,
ook jij vandaag de echo, spannend!! We schelen 1 dag dus dat is wel grappig. Succes en we horen wel hoe de echo was hé?

Vanmiddag dus de echo maar dat heb ik inmiddels denk ik wel 100x gezegd ha ha ha, sorry!!!! En tja als ik een stuk korter ben dan ik denk is het bij mij in ieder geval niet goed. We hebben het 1x (per ongeluk) niet veilig gedaan en ik weet wanneer ik mijn eisprong had dus wat dat betreft is er niet veel ruimte. Stom trouwens. We hebben dus ruim een dag na mij eisprong geen condoom gebruikt (zo stom, echt totaal vergeten), daarna wel heel snel naar de wc gerend. Dag daarna op interner gekeken maar daar ston dus dat je weinig kans hebt op een zwangerschap als je de dag na je eisprong sex hebt. Heb er daarom dus ook niet meer aan gedacht. Nou 2 weken later was het duidelijk; zwanger!!!!
Nu las (of het was op die dvdv van moeders voor moeders) ik dat je de dag na je eisprong juist de dag is dat je de meeste kans hebt. Nou ja.....nu weet ik het ook niet meer. Maakt ook niet uit want we zijn super blij en waren er anders de volgende maand voor gegaan. Nu alleen druk zo rond de feestdagen straks met 2 kinderverjaardag!!!

X Tara

hoi hoi

ik zou nu volgens mijn eigen berekening 7 weken en 2 dagen zijn dus heel veel verschil zit er niet in.. ma volges de dok wel het verschil van wel of niet iets zien.(hartje dus) want we hebben wel duidelijk 2 vruchtzakjes gezien en 2 vruchtjes (en als ik nu ga googele komt het beeld wat ik heb gezien te voorschijn) dus wat dat betreft wel positief.. de vraag is dus alleen of die hartjes gaan kloppen..(zou geweldig zijn van alletwee..ma de dok zei dat t nie onwaarschijnlijk was dat dr nog 1 afgestoten zou worde) dus dat moeten we afwachten..

vind het wel fijn dat ik in ieder geval gezien heb dat er ''iets'' zit..alleen dat hartje.. daar draait het om he?

liefs shari

Ik heb net de gyn toch maar weer gebeld.
Ik word hier gek van de zenuwen. Ik moest normaal pas woensdag komen maar kan het niet meer uithouden. En nu mag ik zaterdag komen. Moet wel na een andere gyn maar dat maakt me niets uit.
Ik word zo gek van het wachten Hoor ik net dat een kennis van mij ook zwanger is en ik begin spontaan te huilen.
Ben zo bang dat het mis is. De andere gyn heb ik uitgelegd wat er was en die denkt dat het toch niet ernstigst is om dat het vruchtje nog gegroeid was. Dus ja de een zegt ga van het ergste uit de andere zegt het valt denk ik wel mee ja en wat moet je dan.
Wat ik wel top vond ik durfde mijn baas niet te bellen om in de ziektewet te gaan maar hij leefde heel erg mee. En net werd er een dikke bos bloemen bezorgd zo netjes had ik echt niet verwacht.
Ja sorry hoor van mijn verhaal maar moest het even van me afschrijven

Goedenavond dames....hier een vrolijke moeder, want de echo was goed!!!!
Stom, heb je toch best stress van tevoren.
We zaten samen in de wachtkamer, komt er een jong stel het ziekenhuis in lopen met twee lege maxi cosi's. We keken elkaar meteen aan 'oh ja, dat kan ook nog..twee tegelijk!"!! '
Toen waren we aan de beurt, fijn gesprek..ze zei meteen zullen we dan eerst maar de echo doen...
Ze zei als eerste 'het is er in elk geval één' en daarna vond ze al snel het hartje.
Het was niet heel duidelijk,dus heeft ze het erna nog even inwendig geprobeerd maar die was eigenlijk nog onduidelijker.
De meting gaf aan 7wkn3 dagen en volgens mijn cyclus (had een keurig lijstje bij me van de afgelopen maanden) zou dat 8wkn4dagen moeten zijn. Omdat ze het zeker wil weten zei ze dat ik volgende week maandag weer voor een echo mag. Ook meteen een afspraak gemaakt voor de combinatietest.

Tara: HOE WAS DE ECHO NOU????
Dus jij kunt nu ook in de kannen gaan plassen....  
 Ik ben trouwens van de eerste toen maar acht kilo aangekomen. Ik had daar best stress van maar de verloskundige verzekerde me dat dat geen kwaad kon.
Uiteindelijk is mijn zoon 10 dagen te vroeg gebeuren en na een paar uur weeen viel zijn hartslag weg. De placenta was op. Uiteindelijk werd het een spoedkeizersnee en is hij zonder hartslag of ademhaling geboren. Snel gereanimeerd en toen nog een weekje in de couveuse. Ik moet zeggen dat dat wel mee heeft gespeeld met de gedachte 'we laten het er bij een'. Uiteindelijk ging het toch kriebelen :)

Sjaar: Jeetje meid wat vervelend! Het wordt dus nog even wachten voor jou. Kan me voorstellen dat je knap teleurgesteld bent. Houd moed meid!!!!!

Ik ga even plat, was een vermoeiende dag alles bij elkaar!

hoi hoi

ik ben bang dat het fout is hier.. ben vanmiddag begonnen met bloeden.. dus vanaf mn werk naar huis gegaan.. wacht morgen even af en bel dan de dok..k heb stiekum nog een beetje hoop dat t nie veel voorstelt.. maar k ben dr bang voor..

tara hoe was je echo??

liefs shari

Oh shari,

Wat erg voor je, kan me voorstellen dat je in vreselijke onzekerheid zit. Zeker omdat de echo ook nog is niet helemaal was zoals je gehoopt had!!
Ik ga voor je duimen!! Hoop in ieder geval dat je snel terecht kan bij de gyn en hoop dat die goed nieuws heeft.
Hebben ze een inwendige echo gemaakt?? Dan kan het ook zijn dat ze een adertje hebben geraakt bij je baarmoedermond!!

Liefs Jen

Zal zo even alles lezen maar eerst even de echo van vanmiddag; die was goed!!!! Er was een mooi kloppend hartje te zien. Eerst zag ik zelf alleen maar een zwarte vlek en dacht meteen; ojee een leeg vruchtzakje maar ze weet van mijn 1e zwangerschap en dus  zei ze snel; ik zie wat hoor!! En ja hoor, een mooi wurmpje van 13 mm en een kloppend hartje. Blij blij blij!! Over 2 weken mag ik alweer voor een echo. Ze vond het sneu om me nu 6 weken te laten wachten. Ze zei; dan duurt het zo lang en zit je weer in de stress!
Zo'n lieve vk. Zo jammer dat ik waarschijnlijk uiteindelijk toch weer onder begeleiding van het ziekenhuis kom. Ik hoop het natuurlijk niet maar we zien het wel.

Bedankt voor jullie vraag naar hoe de echo was. Ga nu alles even bijlezen. Dan open ik dit forum nog een keer anders vind ik het zo lastig met iedereen beantwoorden.

Liefs Tara

Sandra24,
fijn dat je toch wat eerder bij de gyn terecht kan. En wat super lief van je baas zeg. Steun is altijd fijn!! En geen excuses voor je "hele" verhaal hoor. Daar zijn we toch voor. Om elkaar te helpen en naar elkaar te luisteren. Is juist fijn als je hier je verhaal kwijt kan.

Shari,
zie dat je 1e zwangerschap een miskraam is geworden. Vandaar dat je misschien ook zo angstig was. Bah bah bah, lees nu ook dat je bloed verliest. Klote zeg!! En wat ben jij een lieverd....terwijl je zelf bloed verliest en zo bang bent vraag je mij naar de echo. Dat vind ik echt super lief van je!!
Maar ik hoop dat het meevalt bij je. En wie weet verlies je 1 kindje en blijft die andere lekker zitten!! Sterkte! Dat afwachten en die onzekerheid is vreselijk!!!

missdreamer,
fijn dat je een goede echo had. Wat kun je dan opgelucht zijn he? En jij hebt dus een heftige bevalling gehad. Kan me voorstellen dat je dan denkt; we laten het hierbij. Bij mijn 1e bevalling ging het ook even mis. Hartslag schoot omlaag naar 60 en er ontstond flinke paniek. Maar kreeg geen ks. Uiteindelijk heb ik in hele rare bochten gelegen en ging zijn hartslag weer omhoog. Toen hij geboren werd huilde hij niet en ademde hij ook niet goed. Moest echt op gang geholpen worden. Maar het kwam helemaal goed. Mijn 2e bevalling ging zo anders. Hij huilde meteen en hij mocht zooooo lang op mijn buik liggen. Dat had ik nog niet meegemaakt. De oudste werd vrij snel meegenomen en er kwam een kinderarts.

Liefs Tara

Terug
Bovenaan