jonge moeders

Hee meiden,

Mama1989: Ik kom ook uit 89, alleen uit maart. Wij zijn al een half jaar bezig.. ik ben sep./okt. gestopt met de pil.

Ons is bekend dat het wat moeilijker gaat worden en het kan eventueel jaren duren.. Maar natuurlijk is er ook de kans dat het al snel raak is.. Dus ook wij hebben gedacht over de negatieve reactie's, niet zozeer op mijn vriend( hij is 25) maar meer op mij.. omdat ik nog zo jong ben.. Wij nemen dit maar voor lief.. We weten dat wij dit willen.. En er goed over nagedacht hebben..

Een aantal mensen weten over ons besluit.. En tot nu toe 1 minder positieve reactie.. Maar dat was meer omdat ze het niet verwacht had.. Mijn moeder en schoonfamilie weet trouwens van niks. Mijn moeder weet wel van de problemen die me vriend heeft..
De keuze is echt aan jullie zelf.. maar onthoud wel dat als jullie het allebei ECHT willen en het financieel kunnen redden(en dan bedoel ik niet extreem veel geld op de spaarrekening.. maar genoeg) .. en al samen wonen.. waarom dan neit??

Bloemetje: Ja het was zeker gezellig vrijdag, was wat rustiger dan we hadden verwacht maar t was zeker gezellig..

Pff.. Zit volgens mij mezelf een beetje in de weg.. ben ineens super emotioneel.. zit om de kleinste dingen te huilen vanavond.. Hoop dat ik morgen wat beter in me vel zit..

xxxx Mamoetje

Hoi bloemetje22

Ik ben ontzettend blij dat je gereageert heb ik heb me eigen huissie hij woont nog bij zijn moeder hij is natuurlijk altijd welkom bij mij maar hij wou nog thuis blijven. Maar zodra er een baby was zou hij dolgraag willen komen.
Ik ga naar school en heb een bijbaan Ik ontvang dus studie nu zelf hoe ik het nu heb zou ik het zeker kunnen redden met een baby erbij na allekosten wat ik ONGEVEER heb gezien en berekend met advies van andere zou het sowieso lukken. En dan heb ik geinformeert bij studie voor als je met een kind komt te zitten dat er dan weer een bedrag erbij komt dus dan heb ik het hartstikke breed maar financieel weet ik dat ik het redden kan. En een stabiele plek heb voor mijn babytje.

En idd als wij het zouden willen moeten we er gewoon voor gaan ik zou haast nu zeggen dat ik er gewoon voor moet gaan ! ik denk dat het meest me tegenhoud de reacties
of mensen me gaan laten valllen ergens in die zinmisschien kijk het veels te erg dan dat het zijn kan? En vindt je mij niet tejong??

Oja je moet dan ook erbij berekenen ik heb prikpil tot juli en voordat ik dan zwanger raak is ook weer een tijd overheen.

Groetjessss

Hey Mamoetje1006

We willen het allebij hartstikkeeee graaaaag ! heeeeeel graaaag zelfs het meest wat me denk ik tegenhoud zijn de reacties misschie moet ik me daar niet veel van aanrekken en gewoon ervoor gaan!   want ik zou bijna niet kunnen wachten is zo erg dat me vriend en ik gewoon spulletjes heb aangeschaft of hij komt met wat anders ik wel

en ik heb trouwens de prikpil dus daar gaat echt een tijd over heen

Groetjesss

Hoi,
Ik vind je zeker niet te jong, maar wat ik persoonlijk vind, en dat is echt enkel en alleen op mijzelf persoonlijk van toepassing. Voor mezelf zou ik er pas aan beginnen als ik al samenwoon met de vader van je toekomstige kindje. Dat je weet dat het tussen jullie lekker loopt als jullie echt samenleven. Dat is voor mij toch belangrijk.
Maar dat kan voor jou natuurlijk heel anders zijn.
Als jij zeker bent van je vriend, en dat je vriend hier ook heel zeker van is. Dan moet je ervoor gaan.
Hopelijk heb je hier weer wat aan.

Fijn dat het gezellig was vrijdag, jammer dat het wat rustiger was dan anders maar is ook wel weer eens leuk toch?

Liefs

Hey

Oke vindt het toch nog fijn om te horen dat je me niet te jong vindt ik denk nu ook ijn zeker te weten dat ik er gewoon vor ga had even een advies nodig ednk ik.

En dat samen wonen betreft denk ook dat je gelijk heb ik ga het er toch met hem over hebben ja lijkt me ook wel beter:Dthankyouuuuuuuuuu:D

Groetjes

hoi mama 1989,

Fijn dat je wat aan mijn advies hebt. En ook over het samenwonen. Het lijkt mij persoonlijk veel fijner om al samen te wonen en er dan samen voor te gaan. Om zeker te weten dat het samenwonen tussen jullie lukt. want vaak kom je toch dingen tegen die je eerst niet wist. Haha, niet om je bang te maken, maar het is wel zo.
en ik denk dat het ook veel fijner is om dan samen voor een kindje te gaan, dat je alles daarover samen met elkaar beleefd.

Liefs

Ja zeker maar eerlijk gezegd het is gewoon een feit
we moeten wel kijken of wel samen kunnen wonen echt wonen en leven natuurlijk
voordat we aan een kindje gaan beginnen en leuker dat we er echt allebij achter staan
dat 200% zeker zo is maar ik geef je daarin echt gelijk van dat samen wonen :D
Heb het er al met hem over gehad, en hij gaf mij oook gelijk en dat hij binnen kort gaat
komen hahaha snel heah :D

Groetjesss

Hoi hoi,

Mag ik ook even wat zeggen? Ik hoor hier helemaal niet hoor, want ik ben nu zwanger van de tweede en zeker geen jonge mama (34), maar ik kwam jullie discussie toevallig tegen.

Ik wil alleen maar zeggen - trek je alsjeblieft zo min mogelijk van anderen aan. Er zullen altijd mensen zijn die onaardige en niet-leuke dingen zeggen, altijd zijn er die een andere mening hebben en voor iets anders zouden kiezen. Helaas vinden ze het niet alleen nodig dat aan jou mee te delen, maar soms vinden ze ronduit dat je er net zo over moet denken als zij. BULLSHIT! (sorry)
Ik loop er net zo hard tegenaan als jullie, al gaat het bij mij niet om 'je bent zo jong'. Ik krijg bijvoorbeeld commentaar op de grootte van mijn buik (is zeker niet klein, maar toch; bij haar was pas op het allerlaatst te zien dat ze zwanger was) of dat de tweede al zo snel na de eerste komt (was na 8 maanden weer zwanger). Een vriendin die 3 weken na mij is bevallen krijgt commentaar dat ze juist nog niet zwanger is van de tweede!

Probeer je te oefenen in het schouderophalen, want ook als je straks zo'n heerlijk wondertje hebt, krijg je commentaar op hoe je met je kleintje zou moeten omgaan, bijvoorbeeld hoe snel je naar je huilende kindje moet gaan. De één vindt dit goed werken, de ander dat. Ze vergeten dat jij weer iemand anders bent en dat je kindje ook niet hetzelfde is als hun kind. VERTROUW OP JEZELF! Neem hooguit iets aan van iemand waarvan  JIJ vindt dat zij hun kinderen goed/leuk opvoeden.

Meiden, ga ervoor!!!! Commentaar van anderen slaat meestal meer op degene die het zegt dan op jou. (Bv degene die vindt dat je een kind pas echt iets te bieden hebt als je ouder bent, was er zelf blijkbaar nog niet aan toe toen ze jonger was of had toen geen goede relatie of financiële situatie).

SUCCES meiden! Ik duim voor jullie!
Groetjes,
Tess

Terug
Bovenaan