Jonge ouders

@Lilalou haha ja ik dacht er al vaak aan voordat we überhaupt begonnen. Ik gebruik 'Mijn kalender' hierin kan je bijhouden wat je symptomen zijn wanneer je ongesteld bent en wanneer je seks hebt onder andere.
@Rosi ja spannend eerste poging. Leuk dat we nu alle drie hier reageren want dus allemaal onze eerste poging! Wel lastig met een onregelmatige cyclus, maakt het nog spannender.
Hoe oud zijn jullie?

Mijn kalender gebruik ik inderdaad ook. Wij zijn 22 en bijna 29. Bewust voor gekozen om jong te beginnen ivm mijn endometriose en leeftijdsverschil. Leuk inderdaad dat we alle drie in de eerste ronde zitten. Welke vitaminen slikken jullie? Ik heb multi zwanger van Kruidvat.

Ah die app heb ik nu ook gedownload bedankt voor de tip!! Werkt heel duidelijk en fijn. Ik ben 27 en mijn vriend 29. Ik slik nu nog vitamine b complex, die moest nog even op, maar daarna ga ik wel over op foliumzuur. 

Gebruik hem al een paar jaar, altijd handig wanneer je naar de dokter/gynaecoloog ed gaat. Kan je altijd even terugkijken. Ik weet bijna altijd wel wanneer ik ongeveer eisprong heb of bijna ga krijgen, dus dat scheelt. 
Hebben jullie wel "gewoon" regelmatige cycli?

@Rosi ja snap ik.. Ik ben 21 volgende maand 22 en mijn man is 27. We hadden altijd beide al een grote kinderwens. Nu hebben we alles voor elkaar dus wilde we niet meer wachten. Hij werkt al even, ik heb mijn hbo opleiding af en doe wel nog een universitaire master, maar dat maak ik wel af desnoods na me bevalling aangezien het erg goed gaat heb ik daar vertrouwen in. We wonen al even samen in een koopwoning en zijn nu dus getrouwd. Ondanks dat we zo jong zijn, zijn we er klaar voor EN wat hebben we er zin in!

Ik slik nu Foliumzuur met vitamine D, zodra ik zwanger ben stap ik over op Multivitamine Zwanger.

En ik ben wel regelmatig ongesteld, maar let pas voor het eerst op mijn ovulatie dus dat is allemaal wel nieuw voor mij.

Wat fijn dat jullie ook alles lekker op orde hebben. Het is meer dan welkom dus :) !. Wij wonen ook al  4 jaar samen, in ons koophuis, allebei een baan. Al wil ik wel mijn baan veranderen als er een eigen kindje komt. Ik werk nu als gastouder bij de mensen thuis, maar wil dit heel graag aan mijn eigen huis doen. Makkelijk te combineren dan straks. 
Toen ik de pil slikte was het altijd 28 dagen cyclus , vorige maand ( voor het eerst zonder pil ) was het 31 dagen, en vandaag zit ik op dag 30. 
Laatste week veel buikkrampen, maar weet nou niet waar dat van komt, aangezien ik ook erg last van mijn darmen heb en daarvoor bij de voedings dieetist loop.  Voor de rest voel ik mij eigenlijk gewoon zoals normaal.

Wat fijn Lilalau dat jullie er ook helemaal klaar voor zijn. Ja dat is fijn als je dan je werk aan huis heb, ook leuk vooruitzicht dat ook al werk je je altijd lekker bij je kindje kan zijn!
Ik had met de pil (7 jaar geslikt) ook cyclus van 28 dagen. Mijn eerste menstruatie erna was na 31 dagen, mijn tweede was na 29 dagen. Dus ik zit gemiddeld op 30 dagen. En nu heb ik mijn NOD berekend op 30 dagen. Maar helemaal precies ben ik dus niet. Ik had in de eerste maand stoppen wel wat last, hoofdpijn vreetbuien chagrijnig moe buikpijn ik denk allemaal door het ontpillen en daarna was het weg en heb ik dat niet meer gehad.
Super spannend nu dus voor jou, duimen dat je zwanger bent! Wanneer ga je een test doen?

Vlindertjee Ah dus qua cyclus zitten wij wel redelijk op het zelfde. Eerst ook 28 en nu ook paar dagen langer. Ik wil sowieso afwachten of ik ongesteld wordt, dus niet daarvoor, en als dat op zich laat wachten dan pas testen. En weet eigenlijk ook totaal niet welke test ik zal gaan nemen. Clear blue lijkt me handig on te weten hoeveel weken je zwanger bent. Maar sommige zeggen ook weer dat die super gevoelig is. Jullie hier tips over ? 

Terug
Bovenaan