Jonge ouders

Dankje Rosi!
Spannend zeg, het kan bij jou dus elk moment zijn... Heb je al bedacht als je menstruatie langer uit blijft wanneer je gaat testen?

Hoi, ik lees even mee :) Ik ben zelf 22 en mijn man 21.  We zijn afgelopen september getrouwd en dachten dat we nog wel een jaartje of 2 zonder kindjes wilden. Nu kriebelt het toch wel sinds een paar maanden.  Dus 2 weken geleden besloten te stoppen met de pil en een kindje proberen te maken. Ik was toen net aan het einde van de 1e week van m'n pil strip. Ik ben gewoon gelijk gestopt en ben zowaar 4 dagen later echt ongesteld geworden. Ook een ovulatie test gekocht en vandaag een smiley. Dus allemaal heel spannend.  Ben heel benieuwd hoe het bij jullie allemaal verloopt. 

Hoi Annemoon,
Leuk dat jullie er ook voor willen gaan. Dus je hebt je onttrekkingsbloeding gehad en jullie zijn nu in de eerste ronde?
Wat heb je snel een smiley op je Ovulatietest. Wij proberen het eerst zonder ovulatietesten. Maar inderdaad wat spannend hè!

Wat leuk Annemoon, bewust gekozen om gelijk met ovulatie testen te beginnen?

Hier inmiddels dag 33 en vanochtend getest, negatief. Benieuwd wanneer mijn menstruatie dan eens op gang komt...

@Vlindertjee Ja ik had na 5 dagen ontrekkingsbloeding en had eigenlijk verwacht dat ik pas over een maand op zn vroegst weer m'n normale cyclus zou hebben maar het voelde na de 2e dag al als echt ongesteld dus ik was benieuwd of het al allemaal op gang gekomen was. 4 dagen geleden een cb test gekocht om dat ik geen idee had of ik inderdaad ook zo snel zou ovuleren. En inderdaad netjes op de dag die volgens mijn agenda ook zou kunnen kloppen in een normale cyclus. Dus ik was best verbaasd dat het ineens al goed liep. Het is inderdaad de eerste ronde  

@Rosi
Ja inderdaad bewust voor gekozen vooral omdat ik geen idee had of ik weer normaal op gang was en ook geen idee wanneer mijn ovulatie ongeveer zou zijn. Maar als ik m'n agenda vertrouwd had was de test niet nodig geweest haha. We willen nu ook wel zo snel mogelijk een kindje. Het kriebelde al lang. Maar nu we het echt besloten hebben, willen we er echt vaart achter zetten. Al probeer ik in gedachten te houden dat het maar zo kan dat het nog maanden duren kan. 

Spannend zeg Rosi, in theorie kan het natuurlijk nog steeds zo zijn. Moeilijk om zo te moeten wachten. Succes!
Annemoon, ja fijn om zo snel alles weer op gang te hebben hè. Nu inderdaad nog wachten of het ook daadwerkelijk snel lukt. Wij willen het ook zo snel mogelijk, haast maken heeft alleen niet zo veel zin en werkt zelfs vaak tegen. Wij doen gewoon ons best en hopen dat het snel lukt, maar het is afwachten en proberen toch (ook al gaat dat amper) en rustig onder te blijven!
Ik heb al twee dagen erge steken in mijn linker onderbuik. Dan lees je allemaal dingen dat het ovulatiepijn kan zijn, innesteling (maar dat lijkt me echt nog te vroeg) of gewoon heel iets anders. Dus erg spannend, komende weken gaan lang duren...

Rosi; ondertussen al je menstruatie of iets dat je voelt wat er op gaat lijken ? 

Vlindertjee; super spannend zeg! Ben je al voorbij je vruchtbare periode heen of nog midden in ? Wachten duurt lang he! Had ik ook die weken inderdaad.

Annemoon; wat leuk dat jullie er ook helemaal voor willen gaan! Spannende periode tegemoet dus ! Hopelijk snel een positieve test in je handen.:)

Bij mij weinig veranderd, nog steeds ongesteld. Wel begonnen met foliumzuur, vitamine b complex was op dus nu over op de foliumzuur.

Terug
Bovenaan