Joy75

A

Anoniem

Guest
Hoi Joy,

Zag net bij een ander berichtje dat je zwanger bent van je vierde en in januari uitgerekend.
Nou, ik dus ook! Ben 34, zwanger van nummer 4, 7 weken en 3 dagen dus; uitgerekend eind januari 2008. Ik heb al een dochter van 7 en 2 zonen van 4 jaar.
Lijkt me leuk om ervaringen en praktische tips uit te wisselen.
Overigens; deze zwangerschap kwam erg moeizaam tot stand; we hebben er bijna 2 jaar over gedaan en 2 miskramen in deze periode achter de rug. Die miskramen waren al voor de 6de week dus nu heb ik er steeds meer vertrouwen in dat het deze keer goed gaat.

Groetjes,

M3

Hoi mama van 3,

Ik weet dat je dit berichtje voor joy hebt geplaatst. Maar vond het zo leuk om ook te reageren. Ik hoop dat je me vergeeft...

Ook ik ben zwanger van de vierde en half januari uitgerekend. Ik ben nu
8 weken en 5 dagen zwanger. Mijn oudste is een dametje van net 6,
daarna weer een meid van bijna 5 en een zoontje van net 8 maanden.

Gelukkig ging bij ons het zwanger worden wel snel, de oudste twee zijn
van mijn ex. Dus voor mij is het nieuwe ronde, nieuwe kansen haha.

Groetjes,

Vanessa

Ha mama van 3 en Vanessa, wat leuk deze reacties!!!
Ik heb drie dochters van 6,4 en 2 jaar.
Heb in januari een miskraam gehad en nu dus uitgerekend in januari, echt hardstikke leuk!! Krijg nu een beetje een buikje 's avonds en een beetje last van mijn borsten en alleen na het avondeten ben ik misselijk, en dan moeten die meiden nog in bad en naar bed!..... Maar het is wel weer bijzonder om zo van de 4e in verwachting te zijn vinden jullie niet? Vanessa je bent net zo oud als ik, als 75 ook jouw geboortejaar is!
He meiden echt leuk om contact te hebben, zo of evt. later gewoon via de mail, wacht op jullie reacties!!!

groetjes, Joy!!

Hé,

Leuk Vanessa dat jij ook gereageerd hebt. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Met mij gaat het redelijk goed; misselijkheid valt mee. Ben wel moe en borsten zijn gegroeid en ietwat pijnlijk.
Een buik had ik altijd al (echt een hele grote hoor; ik krijg vaak de vraag of ik zwanger ben!) maar nu passen de broeken nog. Soms heb ik wel het idee dat het onderaan ietwat opbolt maar voordat de zwangerschap deze bestaande buik inhaalt ben ik al een maandje of 6 op weg denk ik. Dus binnenkort aan de positiekleding; niet omdat mijn kleding niet meer past maar omdat die kleding mij veel mooier staat; nu hoeft die buik nl. niet meer verdoezeld te worden. Komt door de tweeling en omdat ik altijd al al mijn overgewicht op die plaats heb zitten. Niet leuk; na januari 2008 maar eens iets aan doen (alweer).

Hebben jullie de kinderen al ingelicht?

Wij gisteren. Aanstaande vrijdag moeten we naar de gyn. Ik hoop dan op een echo.
Mijn oudste had wat door toen er een kaart kwam (erg cryptisch maar toch) van mijn zusje en haar vriend. We hadden ze op het hart gedrukt het tot vrijdag nog even geheim te houden. Kom ik vandaag thuis en ik vroeg of het ze gelukt was om het geheim te houden. Nee dus; allerlei vriendjes zijn op de hoogte; evenals de buurvrouw. Maar die vertellen het niet door hoor mam...

Nou, ja ik heb er maar om gelachen; ten slotte is het ook veel te leuk om voor je te houden toch?

Groetjes,

M3

Hoi, nee wij vertellen de kinderen pas als ik de echo de 26 ste heb gehad, wij vinden het anders moeilijk als het misgaat. Voor mijn derde heb ik een miskraam gehad met 10 weken, toen hadden wij het al wel vertelt, het was allemaal toch erg emotioneel toen het misging en het babytje niet meer in mama's buik zat. Ik begrijp wel dat je het al hebt vertelt, soms kriebelt het bij mij ook om het te vertellen, ik moet nog even geduld hebben van mijzelf. Ik vind het leuk om te weten wat jullie doen in het dagelijks leven!
Ik ben zelf juf op een basisschool nu nog een dag en de rest van de week ben ik thuis ( wij wonen op een boerderij) Vrouw Joy heeft Boer!)
doei!!!

Hoi,
Vreemd, want ik lees eigenlijk nooit berichtjes die gericht zijn aan iemand anders. Dit keer wel dus.
Ik ben ook zwanger van de vierde. Ben wel wat verder in mijn zwangerschap, morgen 23 weken, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik lees dat jullie allemaal heel bewust hebben gekozen voor een vierde kindje. Bij ons ging het wat anders. Voor mijn andere zwangerschappen zaten we in de medische mallemolen en moesten ongelooflijk veel klussen om zwanger te worden. Na de geboorte van mijn jongste, nu 15 maanden, wist ik niet zeker of ik nog een kindje wilde, maar de natuur heeft voor ons beslist. We hebben het slechts 1 keer onveilig gedaan en kaboom...zwanger. Wist niet wat me overkwam, maar ik was er absoluut blij mee. Ook bij mijn man was het meteen duidelijk, dit kindje is helemaal welkom. Vreemd hoe het kan lopen in het leven.
Ik heb trouwens een meisje van 7, een meisje van 4 en een jongen van 1. Wel leuk hoor, meerdere moeders die hun vierde kindje krijgen.
Groetjes, Ivy

Ha Ivy, ik heb een dochter met dezelfde naam, echt onwijze mooie naam, onze Ivy is heel lief en ondeugend en heeft heeele grote blauwe ogen, om op te eten dat meissie...
Wat leuk dat je ook reageert ik zie dat je al 23 weken bent, dus heb je het al gevoeld waarschijnlijk, wat leuk! Hoe voel je je?
Wat fijn dat je nu zo spontaan zwanger bent geraakt! echt een kadoothe dus. He tot gauw, gr. Joy75

Hoi meiden,

Leuk clubje zo. En wat zitten onze kinderen in dezelfde leeftijden, heel herkenbaar.

Ja Joy, ik kom ook uit 75. Moest gister al lachen om je forumnaam, je bent net zo origineel als ik haha.

Hoi Ivy, leuk dat je ook reageert. Ik lees ook nooit andermans
berichtjes, moest toch zo wezen... Ik heb je ook al eerder ontmoet, op
mijn oproep voor moeders van een vierde. Voel je de kleine al goed
bewegen?

Nou mama van 3, dat had je niet verwacht he hihi.

Bij mij ook alles kits (kids). Ik heb ook bewust gekozen voor een
vierde. Ben wel de hele dag misselijk nu. Veel eten en dan gaat het
wel.

Ik pas ook nog maar net in mijn broeken, maar heb alweer nieuwe
zwangerschapskleding gekocht. Leuk, lekker shoppen. En vooral de
broeken zitten zoooo lekker. Ik ben wel redelijk slank, je ziet wel al
een beginnend buikje. Dat gaat heeeel hard bij nr. 4. Maar ik heb het
er weer voor over hoor.

Wij hebben het de kids een dag na de test verteld. Maar ik heb ook hele
speciale kids hoor. Die weten al dat ik zwanger ben voordat ik het
weet. Dat is een gave, hadden ze ook bij hun broertje. Dan zit je
gewoon op de bank en komen ze naast je zitten: Mam, ik heb gedroomd dat
je een baby in je buik hebt, Ja zegt de oudste, ik ook.

Hum, ga dan maar eens zeggen dat het niet zo is. Eerlijk duurt het langst.

Dus 2 dagen later wist iedereen het.

En 4 dagen later vierden we de oudste haar verjaardag. Hebben we ons
zoontje een shirt aangetrokken met de tekst: Hoera, ik ben stoer want
ik word een grote broer. Leuke reakties gehad hoor!

Krijgen jullie al plannen voor de babykamer? Ik kan niet wachten
hoor... Maar wil toch eerst de twaalf weken afwachten en misschien dit
keer wel het geslacht weten. Lijkt me leuk om een gericht kamertje te
maken en kleertjes te kopen.

Maarja, wij zijn dus niet zo goed in geheimen bewaren hihi.

Groetjes,

Vanessa

Terug
Bovenaan