Joy75

Hoi meiden,

Marja, wat een fantastisch nieuws. Werd al een beetje zenuwachtig omdat
je niet zo snel iets liet horen, pfoe, alles goed dus. Gefeliciteerd!!

Ik mag 5 juli voor de 12 weken echo. Ben benieuwd ...

Wanneer zijn jullie ongeveer uitgerekend, voor zover bekend ben ik 18 januari uitgerekend.

En gaat het nog een beetje Ivy, jij bent verder als wij en ervaringsdeskundige haha.

Valt het mee om zwanger te zijn van de vierde als je wat verder bent?
Kan ik me vast voorbereiden haha. Nu ben ik af en toe best moe, maar
ben natuurlijk pas in het begin.

Fijn weekend en vaderdag!

Groetjes,

Vanessa

Oja, vergeten, ik heb met 7 weken al een echo gehad. Volgens de echo
was het vruchtje ongeveer 6 weken en een paar dagen oud. Maar het
hartje klopte al!!!

Wat een wonder...

Hoi meiden,
Fantastisch, al die goede echo's! Blijft toch altijd heel spannend, zeker die eerste echo. Allemaal kleine boontjes met kloppende hartjes. Elke keer weer een wonder en je wordt er zo blij van.

En Marja, was Guusje leuk? Klinkt misschien raar, maar ik zie hem bijna elke dag! Geen vriend van me of zo hoor, maar mijn oudste dochter zit toevallig bij zijn oudste zoon in de klas. Nog maar even hoor, want wij gaan verhuizen en Pepijn gaat ook naar een andere school. Ik ben dus net als jij ook een brabantse.

En goh, ik ben inderdaad de ervaringsdeskundige Vanessa. Hoewel, er zwerven op het forum ook een paar moeders rond zwanger van hun 5 of zesde kindje. Maar twee waarschijnlijk, maar toch.
Hoe het met mij gaat. Ik moet zeggen vrij goed. Heb de laatste tijd in mijn goede maanden gezeten, die tussen maanden. Nu ga ik richting 6 maanden en beginnen mijn bekken sinds een paar dagen op te spelen. Het doet nog niet echt pijn, maar ik ben er wel heel bang voor.
Ik vond tot nu toe vooral het begin erg zwaar. Voor het eerst echt heel erg misselijk de hele dag en ook heel moe. Tot 14 weken ofzo en toen ging het prima.

Doei en tot snel weer!
Ivy

Ha meiden, daar zijn we weer, volgepropt met ei en spek en broodjes uit de oven heb ik me even achter de computer geworsteld. De vader des huizes is weer goed verwend!
Leuk he die kleintjes die hun uit hun hoofd geleerde versje opzeggen, om tranen van in je ogen te krijgen, zo ontroerend. Ik heb geen last van mijn bekken, maar tijdens de vorige zwangerschappen, had ik altijd last van mijn staartbeen, dat voelt dan zo beurs! Het lijkt me lastig om bekkenklachten te hebben, is het zo dat je dan op een geg. moment niets meer kunt of valt dat mee? Ik heb zelf nu het idee dat mijn misselijkheid wat minder wordt, ben nu dacht ik ong 10 weken, het rare is dat als die kwaaltjes dan minder worden, dan denk ik: als het nog maar goed gaat, hebben jullie dat ook?
Ik ben nooiot ergens onzeker over maar over mijn zwangerschappen!
Groetjes Joy

Hallo, hallo,

Zo, het weekend is weer achter de rug. Gaat altijd zo snel he? Te snel als je het mij vraagt.
We hebben het dit weekend ook wel erg druk gehad: vrijdag Guus. Het was erg leuk. Ik was met mijn dochter van 7 en een stel vrienden. Ze heeft staan swingen en zingen; echt heel leuk. In het voorprogramma VOF de Kunst en die kennen we best goed van de kindervoorstellingen maar nu deden ze hun volwassen repertoire. Nienke bleef maar vragen: wanneer komt Guus nou???
Maar Guus is goed ja. Het sfeertje dat hij creeert is echt leuk. Vooral bij het liedje Brabant: echt een enorm wij-gevoel ontstaat er dan.
(Ik schaamde me altijd een beetje als er een Brabander op radio of TV kwam; ze komen soms zo dom over vind ik. Door Guus zijn liedje word ik er steeds trotser op een Brabander te zijn dus dat heeft ie dan mooi voor elkaar...)
Als je zo iemand nou dagelijks tegenkomt Ivy; kun je dan normaal doen? Ik denk dat ik altijd in mijn achterhoofd het gevoel zou hebben dat hij zou denken dat ik tegen hem praat omdat hij Guus Meeuwis is en dat hij dan zou denken:'heb je d'r weer zo één'.
Zaterdag was mijn vader jarig. Thijs werd ziek; die heeft de hele dag geslapen, op de bank gehangen en gespuugd. Heel zielig..
Zondag natuurlijk vaderdag en 's middags de uitvoering van Nienke's dansschool. Streetdance doet ze en om dan die kleintjes zo stoer te zien dat is wel heel leuk hoor.

Hebben jullie dat nou ook dat je veel relaxter bent in de spullen die je nodig hebt en gemakkelijker improviseert (ik heb bijv. de babykamer aan mijn schoonzus geleend; die bevalt in augustus van de tweede dus ze had de kamer nog daar. Ik denk nu van: och laat maar; ik heb nog wel een bedje en een commode kunnen we gemakkelijk van een ladekastje maken en als kledingkast nemen we de oude van de jongens.

Ik heb trouwens vanalles uitgeleend en weet ook niet meer precies waar alles is. Bijv. mijn zwangerschapskleding; geen idee wie die heeft. Dat vind ik trouwens wel balen want die heb ik onderhand wel nodig.

Enne, Joy, ik maak me ook over de zwangerschap niet zo veel zorgen merk ik. Nu mijn positieve gevoel en vertrouwen bevestigd is met een goeie echo helemaal.
Moet wel zeggen dat er soms dingen gebeuren die toch te vreselijk zijn voor woorden. Mijn vriendin heeft vorige week een kindje gekregen dat maar een levensverwachting heeft van 6 maanden tot 9 maanden. Vreselijk! Het is een hele zeldzame aandoening; komt in de mate die zij hebben maar eens per jaar voor. Toch wil ik er voor mezelf vanuit gaan dat alles goed is.

Ik heb trouwens wel nu al harde buiken; herkennen jullie dat? En dat (ahum) klaarkomen een zeer pijnlijk fenomeen is?

Ga zo meteen een eerste afspraak maken bij de verloskundige; dan gaat het balletje weer rollen; leuk hoor.

Nou, nu even onder de douche; straks poetsen (vanavond terugkom van de vorige groep en morgen gewoon cursus geven) bleeeeh niet mijn hobby.

Ik spreek jullie nog.

Groetjes,

Marja

Hoi,
Ja, die weekenden zijn meestal lekker druk. Bij ons ook. Wij hadden zondag het 'grote-mensen-feest' van mijn oudste dochter en mijn man. Dus de hele dag lopen zorgen en rennen, maar wel heel gezellig hoor. Hebben jullie dat trouwens ook, dat als je zwanger bent je bui ineens door kleine voorvalletjes 180 graden kan draaien. Gisteren op het feest kneep een kindje mijn jongste dochter heel hard in haar gezicht en s'avonds stootte ik mijn hoofd heel hard tegen een openstaand raam (het heeft wel een half uur gebloed). Daarna was ik helemaal van slag en helemaal down, zo raar die stemmingswisselingen. Dan ineens lijkt alles me te veel. Heb ik bij mijn vorige zwangerschappen nooit zo gehad.

Leuk dat het optreden van Guus zo leuk was. Ik hou zelf niet zo van zijn muziek, maar ik vind het niet vervelend om naar te luisteren en zeker dat brabantlied heeft echt wel sfeer. Het is inderdaad lastig met bekende nederlanders hoe er mee om te gaan. Nou kent mijn man Guus via zijn werk een beetje, dus ik weet wel dat hij weet wie ik ben. We zeggen daarom maar gewoon hallo enzo of iets over school, maar verder ga ik niet echt met hem om. Je hebt wel van die ouders op school die het wel interessant vinden, ik noem het altijd 'de hippe ouders' Ik zie er zelf ook niet superduf uit hoor, maar je hebt altijd de nog hippere. zo'n groepje waarvan de kinderen alleen maar D&C, Hilfiger en Gsus dragen (en de ouders ook).

Wat jij met die babyspullen verzamelen hebt, heb ik ook. Ik maak me echt totaal niet druk over wat ik allemaal nog moet hebben (een dubbele kinderwagen, ledikantje, badje met standaard). En al helemaal niet waar het vandaan gaat komen (tweedehands,geleend of nieuw). Ik heb ook na de geboorte van de derde bijna alles weggegeven en weet ook absoluut niet meer waar alles is.
Ik kom wel om in de kleertjes, die vind ik ook altijd heel moeilijk om weg te doen, hebben echt emotionele waarde voor mij. Heb nog veel van de andere kinderen, maar ik krijg ook ontzettend veel. Al mijn kennissen en vriendinnen hebben allemaal kinderen die net ouder (of groter) zijn. Soms als ik in de stad ben, probeer ik echt bewust iets voor de baby te kopen. Ik weet dat dit echt mijn laatste kindje wordt en wil er optimaal van genieten. Het is alleen, qua kleine dingetjes heb ik eigenlijk niks nodig. En laten we eerlijk zijn, bij je vierde weet je inmiddels dat zo'n kleintje in het begin vooral jou en luiers nodig heeft, de rest is eigenlijk bijzaak.

Ik verheug me al zo op de kraamweek. Ik ga lekker kramen in een kraamhotel, net als de twee voorgaande keren. Heerlijk luxe uitrusten en een week de tijd krijgen om in alle rust de nieuweling te leren kennen. Is zo intiem. Je bent dan nog even, heel even, echt met z'n tweeen. En als mijn man dan komt met de kinderen heb ik alle aandacht voor mijn andere kids en mijn man alle aandacht voor de baby. Is voor mij echt een uitkomst.

Zo, heb net een landkaart van Italie gekocht en die ga ik nu even bestuderen, want over 4 weekjes gaan we daar lekker op vakantie. Heerlijk, heb er al echt zin in. Oja, en ik ga ook even lekker snoepen. De grote kids zijn naar school en de kleine ligt in bed, dus nu kan ik me even overgeven aan de niet aflatende snoeplust.
Doei, doei.
Ivy

Hoi hoi,

Wat een lekkere drukte he? Ik heb gisteren ook de hele dag in de rondte
gerend. Naar mijn vader, naar mijn man's vader en tussendoor toch de
kleine thuis in zijn eigen bed laten slapen. Maar het was weer een
reuze gezellig weekend.

De meiden waren naar hun eigen vader, dus dan loopt zo'n weekend ook heel anders als je maar met zijn drieen bent.

Grappig dat jullie zo relaxt zijn over de babyspullen. Ik ben een echte
regelneef en heb graag de controle haha. Dus nu heb ik ook alweer zin
om de babykamer aan te pakken. Terwijl ik pas een week of negen ben
haha, maar ik vind het ook zo leuk om te kopen...

Daarom wil ik misschien toch weten wat het wordt, stel dat het een meisje wordt (ik denk het niet) kan ik lekker shoppen.

Ik kan nog steeds niet geloven dat dit mijn laatste is. Toch probeer ik
bewust zo veel mogelijk te genieten want je weet maar nooit.

5 juli voor de twaalf weken echo, spannend.

En ik heb nog steeds zo'n pijn in mijn bekken en bil vooral. En vandaag
een harde buik, dat kan toch niet bij 9 weken?! Eigenlijk te gek, maar
ben wel enorm aan het groeien dus daar zal het wel door komen.

Woensdag naar de fysio, hopen dat het helpt.

Nou meiden,

groetjes,

Vanessa

Heee meiden!

hoe is het, met mij goed.
Vandaag voel ik me super! geen misselijkheid, veel energie enz. ( zal toch nog wel goed gaan?) OOO soms word ik gek van onzekerheid! Houden jullie eigenlijk nog iets van een zwangerschapsdagboek bij? Ik heb het bij die andere meiden wel gedaan, en ben nu ook alweer begonnen, er staat wel minder in, want ik heb nu wat minder tijd om uitgebreid te gaan zitten schrijven. Ik vind het wel leuk voor later,  ik had zelf nl. ook zoveel vragen aan mijn moeder, maar zij wist bijna niks meer.
En gaan jullie eigenlijk borstvoeding geven?  
En hoe doen jullie het met de auto? bij ons past het er straks niet meer in, wij hebben een opel stationwagen. Dus straks op zoek naar een grotere auto!!

He ik ga nog even van de zon genieten, tot gauw meiden!!

Groetjes Joy  

Terug
Bovenaan