Hoi,
Ja, die weekenden zijn meestal lekker druk. Bij ons ook. Wij hadden zondag het 'grote-mensen-feest' van mijn oudste dochter en mijn man. Dus de hele dag lopen zorgen en rennen, maar wel heel gezellig hoor. Hebben jullie dat trouwens ook, dat als je zwanger bent je bui ineens door kleine voorvalletjes 180 graden kan draaien. Gisteren op het feest kneep een kindje mijn jongste dochter heel hard in haar gezicht en s'avonds stootte ik mijn hoofd heel hard tegen een openstaand raam (het heeft wel een half uur gebloed). Daarna was ik helemaal van slag en helemaal down, zo raar die stemmingswisselingen. Dan ineens lijkt alles me te veel. Heb ik bij mijn vorige zwangerschappen nooit zo gehad.
Leuk dat het optreden van Guus zo leuk was. Ik hou zelf niet zo van zijn muziek, maar ik vind het niet vervelend om naar te luisteren en zeker dat brabantlied heeft echt wel sfeer. Het is inderdaad lastig met bekende nederlanders hoe er mee om te gaan. Nou kent mijn man Guus via zijn werk een beetje, dus ik weet wel dat hij weet wie ik ben. We zeggen daarom maar gewoon hallo enzo of iets over school, maar verder ga ik niet echt met hem om. Je hebt wel van die ouders op school die het wel interessant vinden, ik noem het altijd 'de hippe ouders' Ik zie er zelf ook niet superduf uit hoor, maar je hebt altijd de nog hippere. zo'n groepje waarvan de kinderen alleen maar D&C, Hilfiger en Gsus dragen (en de ouders ook).
Wat jij met die babyspullen verzamelen hebt, heb ik ook. Ik maak me echt totaal niet druk over wat ik allemaal nog moet hebben (een dubbele kinderwagen, ledikantje, badje met standaard). En al helemaal niet waar het vandaan gaat komen (tweedehands,geleend of nieuw). Ik heb ook na de geboorte van de derde bijna alles weggegeven en weet ook absoluut niet meer waar alles is.
Ik kom wel om in de kleertjes, die vind ik ook altijd heel moeilijk om weg te doen, hebben echt emotionele waarde voor mij. Heb nog veel van de andere kinderen, maar ik krijg ook ontzettend veel. Al mijn kennissen en vriendinnen hebben allemaal kinderen die net ouder (of groter) zijn. Soms als ik in de stad ben, probeer ik echt bewust iets voor de baby te kopen. Ik weet dat dit echt mijn laatste kindje wordt en wil er optimaal van genieten. Het is alleen, qua kleine dingetjes heb ik eigenlijk niks nodig. En laten we eerlijk zijn, bij je vierde weet je inmiddels dat zo'n kleintje in het begin vooral jou en luiers nodig heeft, de rest is eigenlijk bijzaak.
Ik verheug me al zo op de kraamweek. Ik ga lekker kramen in een kraamhotel, net als de twee voorgaande keren. Heerlijk luxe uitrusten en een week de tijd krijgen om in alle rust de nieuweling te leren kennen. Is zo intiem. Je bent dan nog even, heel even, echt met z'n tweeen. En als mijn man dan komt met de kinderen heb ik alle aandacht voor mijn andere kids en mijn man alle aandacht voor de baby. Is voor mij echt een uitkomst.
Zo, heb net een landkaart van Italie gekocht en die ga ik nu even bestuderen, want over 4 weekjes gaan we daar lekker op vakantie. Heerlijk, heb er al echt zin in. Oja, en ik ga ook even lekker snoepen. De grote kids zijn naar school en de kleine ligt in bed, dus nu kan ik me even overgeven aan de niet aflatende snoeplust.
Doei, doei.
Ivy