Joy75

Hoi hoi,

Hier ook alles lekker. Ben ineens ook minder misselijk. Raar hoor,
krijg dan zo'n ongemakkelijk gevoel: is alles nog wel goed daarbinnen.
Gek he, vierde kind maar nog onzekerder dan met de eerste haha.

Net bij de fysio geweest. Ik mag niet teveel tillen anders houd ik de
hele zwangerschap last van mijn spieren/bekken. Dat is wel lastig want
pas ook nog op drie kids op waaronder een baby van 9 maanden. En die
van mij is 8 maanden dus tilwerk genoeg. Pff, voorlopig bij de fysio en
hopen dat het overgaat.

Ook ik hou een zwangerschapsdagboek bij. Alleen bij de tweede is het
niet gelukt. Was ik teveel met de eerste bezig haha. Nu maak ik er
bewust weer tijd voor vrij. Het is zo leuk voor later!!

En ik wil weer proberen om bv te geven. Bij 1e ging het niet, bij 2e 4
maanden, bij 3e 3 weken ivm allergie baby en bij deze weer nieuwe ronde
nieuwe kansen. Hopen dat het lukt en dat deze ook niet koemelkallergie
heeft zoals de anderen en ikzelf. Maar ga wel advies vragen aan
dietiste wat ik kan eten wat geen koemelk heeft zodat het ook niet in
de bv komt.

En wij moeten ook een andere auto. Hebben speciaal voor de 3e een
andere gekocht zodat er drie zitjes naast elkaar inkunnen. Wij hebben
nu een Renault Scenic. We kijken al lekker rond wat we mooi vinden en
ook nog te betalen is haha.

Nou succes he.

Tot horens,

Vanessa

Hoi meiden,

Nou ben ik me zojuist toch geconfronteerd met een flinke portie zwangerschapslabiliteit; bij mij in elk geval geen twijfels meer over hormonen!
Had een aanvaring met een collega-cursusleidster die mij totaal verkeerd beoordeelde en totaal geen gehoor gaf aan het feit dat ik het er niet mee eens was en daar nog wel even iets over wilde zeggen. Ze veegde me totaal en finaal van de tafel; wat een bot w* f zeg!
Nou ja, vervolgens zei een andere cursusleidster van Gaan we met een goed gevoel naar huis? Ik zeg: ik niet nee, een persoonlijke aanval die totaal onterecht is en waar ik niet eens de kans krijg om mijn zegje te doen daar krijg ik geen goed gevoel van. Die andere cursusleidster zat totaal onbewogen alsof ze er niks mee te maken had etc etc dus uiteindelijk braken de sluizen en kwam er me toch een partij water; dat wil je niet weten. Compleet met snikken erbij!! Echt overdreven hoor. En het hield dus ook niet meer op!!! Tot thuis aan toe ging het door.
Gelukkig vielen de anderen me bij en waren het met mij eens dat het wel erg bot gebracht werd.
Eén van mijn collega's werkt ook voor Moeders voor Moeders en is verloskundige dus die bood al aan van: dan kom je maar een keer om naar het hartje te luisteren en ik ga je overstelpen met kadootjes als je meedoet met MvM.. Dat is wel fijn iemand zo dichtbij!

Maarre, over die andere dingen:

Wij moeten ook een andere auto maar hebben helemaal geen geld daarvoor dus zullen we voorlopig onze 2 auto's houden en daar onze kroost over verdelen indien nodig. Ondertussen sparen maar heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd.

Bv zou ik wel willen proberen maar ben geopereerd aan mijn borsten en toen is gezegd dat bv niet meer mogelijk zou zijn. Bij de eerste dus niet geprobeerd. Bij de tweede wilde ik wel maar bleek het een tweeling te zijn dus dat risico wilde ik niet nemen, dat het niet zou lukken. Nu ga ik toch weer proberen, als het tenminste niet weer een tweeling is...

O, en Vanessa was het geloof ik: ik heb dus ook harde buikjes (baarmoeder) Schiet ie ineens in een kramp; zo voelt het.

En hongeraanvallen! Dat en misselijkheid ineens heel erg!

Maar nu ga ik naar mijn bedje want ik ben ook kapot.

Doei, doei,

Groetjes,

Hé meiden,

Worden jullie ook af en toe zo gek van die mensen die vragen hoe je het
allemaal financieel gaat doen? En of het wel verantwoord is nog een
kindje erbij financieel?

Af en toe word ik er wel moe van hoor. Ook wij hebben niet veel geld,
maar geluk is gewoon niet te koop. En wij genieten zo van elkaar en de
kids.

Ik vind kinderen echt een rijkdom!!!

En die mensen zijn gewoon dom, het is net waar je je prioriteiten legt.

Mijn man gaat op de brommer naar zijn werk, gelukkig gaat hij over 2
weken met een nieuwe baan beginnen en mag hij de bus van het werk mee
naar huis vaak.

Dat scheelt weer wat, maar wij bezuinigen op een tweede auto dus.

Vandaag een lekker dagje gehad. Ik had de meiden van de babymassageclub
bij mij op de koffie (met kids). Echt weer gelachen en gekwebbeld.

Wat gaan jullie voor cursus volgen? Of houden jullie het voor gezien?

Ik heb drie keer zwangerschapsgym gedaan voor de sociale contacten maar
nu denk ik toch maar iets anders te gaan doen. Wil wel wat doen om er
bewust mee bezig te zijn haha. Tijd gaat zo snel, behalve als ik
misselijk ben haha.

En volgens mij zitten de huilbuien in de lucht. Ik ben normaal helemaal
niet labiel ofzo maar gisteravond heb ik toch een enorme huilbui gehad.
Kon bijna niet ophouden. Raar he, eerst lekker gevreeën en daarna zo
kwetsbaar.

's Ochtends schaam ik me zowat dat ik me zo vreemd heb gedragen, maar lucht toch wel op.

Oja, en bij de fysio gaat het goed. Ben voor de tweede keer geweest en
mijn bekken gaat stukken beter. Joepie, zo kom ik de zwangerschap weer
door...

Groetjes,

En slaap lekker,

Vanessa

Hoi allemaal,

Even weer een berichtje van mij, want we moeten ons kleine forumpje van moeders-van-bijna-4 natuurlijk wel in stand houden. Met mij gaat het eigenlijk heel redelijk. In het begin van de week had ik wat last van mijn bekken en het zal zeker nog erger worden, maar op het moment blijft het vrij stabiel gelukkig. Moet zeggen dat ik verder behoorlijk kwaal-vrij ben.

Bij ons heeft eigenlijk nog niemand gerept over de financien, behalve mijn man dan. Die moppert soms wat, maar dat is meer voor de grap. Met de auto zitten we wel een beetje in ons maag. Wij hebben op het moment net een jaar een Volkswagen Passaat. Hele fijne auto, maar er passen absoluut niet vier van die zitjes in. We moeten dat ding nog minstens een jaar rijden voordat we een andere kunnen aanschaffen. Weet nog niet hoe we dat gaan doen. Gelukkig gaan wij bijna nooit met het hele gezin ver weg. Klinkt ook niet leuk eigenlijk, maar we doen eigenlijk vooral dingen die wat dichterbij zijn. Ach, we zien wel hoor. Maak me ondertussen niet meer zo druk om dat soort dingen. Kunnen altijd voor tripjes de Renault Espace van mijn zwager lenen (wel heel lelijk, vind ik).

Verder hebben we het nogal druk. Voor de twee oudste kids gaat de laatste schoolweek in, dan vertrekken we rond de 13de voor vakantie in Italie, ondertussen zijn we ons huis aan het verkopen en als we terug zijn van vakantie gaan we verhuizen. Pfffffft, hoop dat ik het allemaal ga trekken. Vandaag was de eerste dag dat ik weer dacht: Hee, die buik begint wat in de weg te zitten. Bij het oprapen van dingen. Maar vandaag was ook de dag dat mijn jongste zijn eerste 3 stapjes los zette. Ooh, wat was ik weer trots. Voor de rest is hij de laatste tijd nogal vervelend, vooral als het nee-woord valt, maarja, beter dat hij nu die fase heeft dan straks als ik 34 weken zwanger ben.

Gaat trouwens wel heel snel hoor, ben al 24 weken. Ik geniet zo van dat gerommel en getrappel in mijn buik. Echt heerlijk vind ik dat. Ben ook zo benieuwd naar wat het gaat worden.
Maargoed, ik ga nu even Shark kijken en dan lekker naar bed. Alvast welterusten dames.
Ivy

Ha meiden,
Hier ben ik weer eens, dacht laat maar weer even wat van mij horen. Heb het afgelopen week erg druk gehad, maandag werken, dinsdag en woensdag hier op de boerderie wat werk gedaan en donderdag ingevallen op de school waar mijn dochters zitten en vrijdag de hele dag geholpen daar bij  het schoolfeest, was onwijs leuk, wel erg vermoeiend.

Ben vanochtend pas om 10.00 uur uit bed gekomen, ik zeg dan altijd tegen die meiden, ga alvast maar even tv. kijken beneden, als er iets is roep je maar.
Heerlijk is dat, dat ze dat al kunnen met zijn drieen.
De weekenden zijn bij ons altijd relaxt, ten opzichte van jullie zo te horen.
Bij ons wordt er natuurlijk zeven dagen in de week gewerkt, 's ochtends van 5 tot 7 gemolken en 's avonds van 5 tot 7 ook weer. Nu zijn ze hier klaar met de tuin en aan de stal begonnen, de muren gaan eruit, zodat je dag en nacht de koeien kunt zien. Erg mooi maar weer zooooveeel werk!
En dan moet bij ons de slaapkamer beneden nog uitgebouwd worden met een douche, daar gaan wij slapen, zodat boven de 4 slaapkamers bezet worden door onze kindjes.
Dan is het dus echt vol!!

Op zondag doen wij tussen de melktijden door bijna niets, alleen maar spelletjes( sjoelen, dammen, enz.) en een enkele keer gaan we zwemmen of mijn vriend neemt de oudste en soms ook de tweede mee naar een museum voor kleine kinderen. Vindt vooral de oudste helemaal geweldig!
Wij hebben het trouwens tegen de kinderen, mijn ouders, broer en schoonouders en schoonzusjes verteld!  De oudste flapte het eruit toen ik erbij stond tegen de juf! Dat is mijn tante, ik heb haar gezegd dat ze het nog maar even geheim moet houden tot de 26 ste.
Wij willen wel kijken voor een nieuwe auto, maar dan moeten we eerst even de loterij winnen.
Wat hebben ze van jou Ivy al vroeg vakantie, bij ons pas over drie weken!
O de kleine meid moet verschoond worden, hee tot gauw!!

Groetjes Joy

Ja, hier in brabant hebben ze vroeg vakantie en waar we naar toe verhuizen laat. Mijn kids hebben dus geluk, een volle 2 maanden vakantie
Ivy

Hoi meiden,

Weer een druk, druk, druk weekend achter de rug maar bij jullie is het zowat niet anders gelukkig.

Wij zijn deze week druk in de tuin bezig geweest, tussen de buien door.

Mijn man heeft het meeste werk verricht en ik coach hem (goede combinatie haha).

Maar we hebben flink werk verricht en het hek in de voortuin staat.

Nu de schutting achter nog en de bak met puin laten ophalen, maar dat is het minste werk.

Mijn meiden hebben al op 6 juli hun laatste dag op school, dus wij zijn
denk ik midden (noord-holland). Dinsdag heeft mijn oudste dochtertje
schoolreis, spannend... Voor het eerst met de bus weg.

Onze kleine is op het moment een reuze handenbinder. Hij staat in de
box en bed en nu ook langs de tafel, bank, kastjes open en dicht, gaat
met beleid zitten en loopt voorzichtig langs de tafel. Gek hoor, zo'n
snelle baby, hij is pas 8,5 maand!!! Maar mijn meiden waren ook niet
langzaam, maar zo snel toch niet.

Nu is hij vooral gefrustreert dat hij niet los kan lopen, hij oefent de hele dag. Ik loop   me de hele dag een rotje.

Maar ben reuzetrots op mijn zootje ongeregeld.

Nou, fijne week he.

Groetjes,

Vanessa

Jeeeemig, wat moest ik lang zoeken zeg!!
Op de derde of vierde pagina vond ik eindelijk joy 75.
Dinsdag de echo gehad, lekker om 9 uur in de ochtend, hoefde ik niet zo lang te wachten.
We waren met mijn vriend, onze jongste Fien en ik. Wauw, wat was dit babytje druk! Echt onwijs! hij/zij heeft twee tellen stil gelegen, toen heeft ze hem gauw opgemeten. Ik was di. 11 weken en drie dagen. We waren natuurlijk onwijs blij. Ik heb 's middags meteen een nieuwe broek gekocht, nu mag iedereen het zien. Krijg meteen al veel leuke reacties van andere ouders en kennissen. Nou wij zijn hardstikke blij!!!
Mijn bloeddruk is net als andere keren erg hoog. maar goed dat komt wel weer goed, morgen bloed prikken, en dan zitten we weer helemaal in de molen.
Nou meiden hier dan ook mijn echte naam: Joyce. He tot gauw. ( ik vraag me trouwens af of we niet beter kunnen mailen, het duurt zo lang om in te loggen enz. Of vinden jullie dat niets, ik hoor het wel!

Groetjes Joyce

Terug
Bovenaan