Joy75

Hoi allemaal,

Nee, dit had ik niet durven hopen!! Wel heel leuk hoor! Lekker kletsen met zijn allen. En inderdaad grappig dat de andere kinderen ook ongeveer even oud zijn allemaal.

Leuk, een boer met een juf! Ik had ook juf kunnen worden; daar zou niemand raar van opgekeken hebben. Maar ik ben SPH gaan doen en zou de hulpverlening in. Uiteindelijk is het anders gelopen.
In het dagelijkse leven ben ik bijstandsconsulent in een kleine gemeente. Ik werk 24 uur en geef eens per week de cursus Samen Bevallen. Misschien ga ik wel wat minder werken als deze kleine er is. We zien wel. Mijn man werkt 30 uur en heeft 6 uur ouderschapsverlof. Hij werkt bij MEE en is consulent arbeid. Samen kunnen we alles goed handelen zo.

Morgen is het zover: de echo; ben erg benieuwd.

Hoe reageert jullie omgeving eigenlijk op dit vierde kind? Bij mij is het zo dat de mensen die weten hoe graag wij er nog 1 wilden over het algemeen erg enthousiast reageren en blij zijn voor ons. Mijn schoonouders daarentegen vinden het geen goed idee (alsof ze er iets mee te maken hebben maar goed) en reageerden bij de zwangerschappen die mis gingen niet zo leuk. Die weten dus nu ook nog niet dat ik weer zwanger ben. Lekker puh, moeten ze maar wat meer inlevingsvermogen tonen.

Hé, leuk om weer van jullie te horen.

Groetjes,

M3 (morgen na de echo onderteken ik met mijn eigen naam)

Ha allemaal!
Net terug van zwemles van de oudste, hopelijk mag ze gauw afzwemmen, dan gaan we weer met de volgende...
Spannend m3, de echo! Hoe ver zou je dan precies zijn?
Wat hebben jullie het goed geregeld, met je werk.
Hier op de boerderie is het erg druk, altijd in de zomer, maar nu extra omdat we van alles aan het opknappen zijn, af en toe sneak ik er even tussenuit om met mijn boek in een tuinstoel half in slaap te dutten, hihi.
Gezellig zo ja iedere keer weer leuk om te kijken of er een nieuw berichtje bijgekomen is. Ik hoop dat de echo morgen goed is en dat je dan volop kan genieten! Zelf vind ik dat de eerste maanden altijd nog zo spannend... groetjes Joy

Hoi hoi,

De moeheid heeft toegeslagen, bleh... En ik heb zo'n bekkenpijn vandaag. Staan is echt een opgave.

Baaldag? haha.

Grappig, ik ben ook met de oudste twee naar zwemles geweest. Maar mijn
meiden zijn net begonnen dus ik heb nog heel wat tijd te gaan..

Leuk dat je op de boerderij woont, wij hebben zelf ook op een boerderij
gewoont. Geen boerenbedrijf hoor, die hadden we tegenover ons, daar heb
ik heel wat uren doorgebracht. Wij waren gewoon hobbyboer, paarden,
schapen, geiten, konijnen, ganzen noem maar op.

Tegenwoordig heb ik nog veel huisdieren, is zo leuk.

Het is wel erg typisch hoor, ik wilde ook kleuterjuf worden maar was na
de Havo toch te lui om nog vier jaar door te leren. Ik wilde zo graag
uit huis, samenwonen en aan kinderen beginnen. Wat gewerkt in de
detailhandel maar dat was ook niet alles. Na drie maanden toch weer aan
een opleiding begonnen.

Nu ben ik directies-secretaresse/personal assistant. Ook leuk en daarbij ben ik boekhoudkundig onderlegd. Altijd handig.

Tijdens de zwangerschap van de jongste ben ik gestopt met werken en nu
was ik eigenlijk weer net op zoek naar een baan. Wie neemt me nou nog
aan? hahaha, maar ik heb het ervoor over. Even de broekriem aanhalen en
dan maar weer een half jaar na de bevalling. Nu ben ik nog twee maanden
gastouder, ook gezellig.

We hebben net een ander huis gekocht, dus we zijn druk aan het klussen. Nu de buitenboel en ik schilder de keuken.

Hoe is het bij jullie met de kids? Vinden zij het ook leuk om nog een broertje of zusje te krijgen?

Die van mij zijn zo trots. En mijn omgeving had niet anders verwacht
als dat ik een groot gezin wilde. Bij de familie van mijn huidige man
is het nog wel even wennen hoor, maar geen wanklanken gehoord.

Vind het echt onwijs leuk om zo'n clubje te hebben. Geniet van jullie avond.

Groetjes,

Vanessa

PS Mama van 3: veel succes met je echo. Hoop dat alles lekker gaat!!!!

Hoihoi,
Echt leuk zo'n clubje. Toch meer moeders van 3 en bijna 4 dan ik verwacht had.
Van mij hebben ze ook altijd verwacht dat ik een groot gezin wilde en het past ook wel bij mij. De meeste reacties die wij krijgen zijn wel positief, echt zo van: Ooh, een groot gezin wat leuk, wel druk maar ook heel gezellig. Ik denk dat sommige mensen mij achter mijn rug wel voor gek verklaren, maarja, daar merk je zelf toch niks van.

Moet zeggen dat het me vandaag allemaal niet zo mee zit. Vannacht heeft mijn jongste zoon echt iedereen wakker gehouden. Doet hij normaal niet, maar er zal wel iets zijn zoals tandjes ofzo. Hij huilde alleen in zijn slaap. Hij was aan het slaapwandelen (kruipen/huilen) met ogen open. Is nu al een paar nachten onrustig bij ons (eerder de dames) en dat begint me een beetje op te breken. De laatste twee dagen begin ik ook weer pijn in mijn bekken te krijgen. Vorige zwangerschap met 28 weken bekkeninstabiliteit gekregen en ik hoopte dat het dit keer achterwege zou blijven, maar ik heb er een hard hoofd in. Ga echt heel voorzichtig doen vandaag.

Een paar van jullie vroeg of ik het babietje al goed voelde bewegen. Ja hoor, wel gedempt want mijn placenta ligt aan de voorkant. Heb ik nog nooit gehad, maar bij mijn zoontje deden zijn schopjes op een gegeven moment echt pijn, dus misschien dat het dan wel juist fijn is! Heeft iemand van jullie het ooit gehad? En hoe zijn jullie bevallingen tot nu toe gegaan, ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Die van mij gaan over het algemeen erg snel: de eerste 6 uur, de tweede 2,5 uur en de derde weer 6 uur. Ik vind 6 uur een mooie tijd. Dat 2,5 uur vond ik te snel. Was doodsbang dat ik de derde keer het ziekenhuis niet zou halen.

Verder werk ik niet meer. Heb de Academie voor Journalistiek gedaan, maar heb daarna een lange tijd in de horeca gewerkt. Tot ik zwanger werd van de derde, na zijn geboorte ben ik gestopt. Ik vond het geregel met de drie verschillende schema's van de kinderen te ingewikkeld worden. Ik mis mijn werk ook niet, geeft veel rust (vooral in mijn hoofd) als ik continu thuis ben. Zo op het eind van het schooljaar met al die vrije dagen ben ik er maar blij mee. Het enigste wat ik straks waarschijnlijk mis, is het zwangerschapsverlof. Vrij zijn is er nu echt niet meer bij. Moet ook soms wel een beetje lachen als ik berichtjes lees van 1ste keer moeders, over hoe moe ze zijn en hoe zwaar het is.

En voor Vanessa, ik hoop dat je misselijkheid snel over gaat. Heb ik dit keer ook gehad, elke zwangerschap is toch weer anders. Maar leuk is dat niet!
Voor Mama van 3, veel succes met je echo. Ik hoop dat je een prachtige friemelend babietje ziet.
Doei, Ivy

Ha meiden, over een lang verhaal gesproken, leuk hoor. nou mijn meiden weten het nog niet, ze moeten wachten tot de 26 e dan hebben we de termijn echo.
Bij ons was het niet echt verwacht dat wij een groot gezin wilden, omdat ikzelf alleen een broertje heb en mijn vriend twee zusjes. Ik heb ook nog eens sinds 2003 oligo artritis, dat zijn chronische ontstekingen van je grote gewrichten. Ik heb het zomaar gekregen en kom er nooit meer vanaf, helaas, het zorgt ervoor dat ik de hele dag vooral 's ochtends hele erge gewrichtspijn heb vooral in mijn knieen. Daarbij heb ik ook weinig kracht in mijn armen en daar ook vaak spierpijn. Je moet me 's ochtends niet van de trap af zien komen.....
Nu tijdens mijn zwangerschap hoef ik geen medicijnen te slikken omdat de hormonen goed hun werk doen, was ik maar altijd zwanger...
Als de kleine straks geboren is, is het even afwachten hoe het daarna weer zal gaan. Na de jongste die 12 maart 2005 is geboren, moest ik na 11 weken met de borstvoeding stoppen, omdat ik toen van mijn reumatoloog  aan een medicijnprogramma moest van drie soorten medicijnen.
Het weerhoudt ons er toch niet van om onze wens te volgen nl. 4 kinderen.
Mijn vriend heeft ooit eens gezegd toen we elkaar net kenden: jij wordt de moeder van mijn 4 meisjes.
(of dat echt zo is zullen we nog zien, het lijkt mij erg leuk om ook zo'n klein ventje in mijn armen te houden hem trouwens ook hoor) De andere keren wisten we trouwens wat het zou worden en nu wil ik het ook graag weten.
Ik zit nu met keiharde K3 muziek te schrijven en onze jongste is uitgebreid op het "ziekje" aan het dansen, mama ziekje harder zette!  heel grappig.
Ben zo benieuwd naar de echo van m3.....
Ga koffiezetten voor de werkende mannen buiten, tot gauw!!!

groetjes Joy

Even snel meiden want we gaan zo naar Guus (Meeuwis; ik ben dus een Brabants durske).
De dokter hoefde niet lang te twijfelen; regelde meteen een echo. Hij zei je bent nu precies 8 weken zwanger. Ik denk zelf iets korter want had mijn ovulatie op maandag dus ga uit van 7 weken en 4 dagen.
Op de echo was een frutseltje te zien met een hevig kloppend hartje conform 7 weken en 4 dagen zwangerschap: perfect dus!!!
We zijn dus happy de peppie!!

Groetjes allemaal,

Marja (iieek om het zo open en bloot op te schrijven)

Ha marja en meiden, wat fijn dat het goed was! Mijn eerste echo was met 8wk en 3 dagen, toen zagen we ook een boon met een hartje! Dan ben jij dus ergens rond de 25e uitgerekend of iets later? Hardstikke fijn meid en tot gauw meiden!

Terug
Bovenaan