Juli 2009, we kunnen hier verder kletsen

@ Jaimy:
Wat fijn dat de echo goed was!!! Dat moet vast een opluchting zijn!!!
Ik moet eind van de ochtend voor eerste afspraak, best spannend maar helaas nog geen echo dan......
Ik merk trouwens dat mijn werkbroeken strakker gaan zitten, niet echt fijn, denk dat ik in de kerstvakantie maar eens op pad moet gaan voor andere broeken...
Groetjes

Eerste afspraak net gehad, bloed prikken en veel vragen beantwoord...
Moest een afspraak maken voor echo over 3 weken maar ik heb gevraagd of het een weekje eerder mocht, net voor de kerst en dat mocht.
Kunnen we dan als alles goed is het de familie gaan vertellen!!!!!
Nu nog 2 weken geduld dus.....

Hoi meiden,
ben hier ook maar naar toe verhuisd.
Nog 1 weekje wachten en dan mogen we een echo.
Omdat het bij ons 4 jaar (!) heeft geduurd en via de 1e IVF is gelukt, mag ik met 7 weken al een echo. Ben benieuwd wanneer ik dan precies ben uitgerekend, dan kan ik mij ook op de lijst toevoegen.

Ben soms zo onzeker, klopt het hartje wel, blijft het wel zitten.
Vorige week constant misselijk geweest en pijn in mijn borsten en ongipijn. Nu bijna niet meer, dan vraag je je toch af klopt dit wil.
Gelukkig lees ik dat er meer meiden dit hebben, sommigen hebben helemaal geen last van die kwaaltjes en die zijn ook zawnger. Ben nog wel steeds moe en en soms niet warm te krijgen.

Als ik volgende week woensdag de echo heb en het hartje klopt, dan gaat er een last van mij af en zal ik erg geëmotioneerd zijn. Dan pas is voor mij de bevestiging van een levend mensje in mijn buik.
Laat het alsjeblieft goed gaan, we hebben al zo lang moeten wachten.

Hopelijk weet ik volgende week meer, en laat ik het jullie allemaal weten.
@alle meiden: lekker van genieten, en als je je echo   nog moet, veel succes.

Veel liefs van Gré, 30 jaar  
zwanger van 1e kindje na 4 jaar (waar is die tijd gebleven?)

Hoi allemaal,

Gisteren mijn eerste afspraak bij de verloskundige gehad. Vooral veel vragen beantwoord en bloed afgenomen. Ik heb een verwijzing gekregen voor de echo, dus daar ga ik morgen even een afspraak voor maken. Zij raadt aan om pas een echo te doen na 11 weken, want dat geeft een leuker plaatje. Dan zie je namelijk een klein mensje met een kloppend hartje en als je nu een echo maakt zie je een boontje met een kloppend hartje. Maar als ik eerder wil, dan mag dat wel gewoon. Ook werd ons gevraagd of we na wilden denken om een nekplooimeting te doen voor het Down syndroom. Niet dat wij een risico groep zijn, maar gewoon om het te weten. Aangezien dit puur om kansberekening gaat, hebben wij besloten dit niet te doen. Bovendien als daar een verhoogde kans uit komt, kom je in aanmerking voor een vlokkentest of vruchtwaterpuntie, wat ook nog eens de kans op een miskraam verhoogt. En stel dat het kind het Down syndroom zou hebben, dan ben je ongeveer al 18 weken als je een uitslag hebt. En wat doe je dan? Een abortus? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Nee hoor, dan kunnen we het beter maar niet weten.
@ Gre: Alvast succes met je echo volgende week.
@ Tineke: Spannend hè, wachten op je echo. Ik kan ook bijna niet wachten
@ Netjemientje: Succes vrijdag en hopelijk betekent die afscheiding niets.
@ Zoë: Balen dat je vriend er niet bij is die eerste periode. Net wanneer juist de hormonen met je lijf aan de haal gaan. Gelukkig kun je er met je ouder en schoonmoeder over praten.
@ Jaimie: Gelukkig dat alles op de juiste plek zit. Dat moet al een hele opluchting zijn. Ook voor jou vervelend dat je partner veel weg is. Wanneer ben je van plan om het je moeder te vertellen?
@ Annemarie: Wat leuk dat je al een kloppend hartje hebt gezien. Gefeliciteerd!
@ Petra: Wat een verrassing dat je toch weer zwanger bent. Gefeliciteerd!
@ Alicia: Gefeliciteerd met je goede echo. Wel vervelend dat je zo misselijk bent. Als het heel erg is kan de verloskundige iets geven er tegen. Ze geven het liever niet, maar er schijnt wel wat te zijn wat je gewoon kunt innemen zonder dat het gevaarlijk is voor de baby.

Hey meiden,

Erg leuk om zo de verhalen te lezen van iedereen.. word het toch duidelijk dat we eigenlijk, bijna, allemaal met de zelfde twijfels, angsten en gevoelens zitten. Erg fijn om te lezen in elk geval...

Ik ben zelf nu 5 weken en 6 dagen en had afgelopen maandag al mijn intake bij de vk. Vond het zelf erg vroeg, maar ze hadden nu plek waarschijnlijk en ach, toch wel fijn om ook daar al bekend te zijn... belt het toch wat makkelijker als je je ergens zorgen over maakt... dat je er in elk geval al een keer geweest bent en je in de computer staat. Ik heb mijn echo pas op 10 januari... ook mijn vk zei dat het beter was om te wachten tot na 11 weken, en aangezien dit onze 1e poging was en het gelijk in de 2e ronde raak was, is er geen reden om eerder een echo te krijgen (soms vind ik dat wel jammer, maar als ik lees wat anderen hebben meegemaakt waardoor zij wel eerder gaan, dan ben ik eigenlijk alleen maar heel erg blij dat ze nu al mogen kijken, dat betekent dat het toch gelukt is om een wondertje in hun buik te hebben).

Ik vind het ontzettend moeilijk om het niet tegen mensen te zeggen, maar nog even wachten tot Kerst en dan weten in elk geval mijn ouders en zus het.

Voel mezelf momenteel ontzettend zwanger, kan al die kwaaltjes prima hebben als ik denk aan wat voor magie er zich in een vrouwenlijf kan afspelen... alleen die misselijkheid, die mag wel wat minder... .

Iedereen die binnenkort een echo heeft, heel veel sterkte en ik hoop dat jullie een krachtig kloppend hartje te zien krijgen!!!

Eghosa

hallo,
toch heel fijn om jullie verhalen allemaal te lezen.
Heb dan wel mn echo gehad en het zit ook in mijn baarmoeder....ben ik ook erg opgelucht over.Maar nu slaat toch weer de onzekerheid toe.Wat als het toch niet goed is.Voel ik me eigenlijk wel zwanger zoals bij mijn andere zwangerschappen....
Net als gre....eerst overal last van..ongipijn, pijnlijke borsten veel plassen, opgezette buik...en nu lijkt het of dat allemaal weer verdwenen is.Af en toe voel ik toch maar even aan mn borsten of ze toch nog pijnlijk zijn...en dan voel ik het wel.Of als ik mn bh uittrek voor het naar bed gaan, lijkt het wel of ze loodzwaar zijn.
Ik word af en toe echt gek van mezelf en moet er gewoon maar op vertrouwen dat het wel goed zit.
Ben niet misselijk, wel kan ik als ik bijvoorbeeld moet hoesten al gaan kokhalzen.Of bij een bepaalde geur bijna over mn nek gaan.Ook tandenpoetsen en dan vooral de achterste kiezen...zorgen voor braakneigingen.
@Tineke,
2 weken wachten duurt lang he???Ben toch blij dat je er toch eerder heen mag.Ik mag ook 23 december terugkomen voor de volgende echo.
Ik heb nog niet het gevoel dat mijn kleding strakker zit.Wel vind ik het nu vervelend om iets knellends rond mijn buik te hebben.Heb het liefst een jogging broek aan.Heb wel positiekleding, maar die durf ik nu nog niet aan te trekken...
@wendy
Ik denk dat ik het ook niet zou doen.Het idee dat je dingen te weten komt die je nu niet zou willen weten...zoals bijv. down syndroom...ik zou het ook niet weg laten halen.Een vriendin van mij heeft een kindje met ds.En het is echt een zonnekindje.
Ik heb ook wel eens gehoord dat er mensen waren die slecht nieuws kregen en er toch voor kozen om het kindje te houden en dat bij de geboorte bleek dat er helemaal niets aan de hand was.
Ik ben 35 en ik hoef die testen gelukkig ook allemaal niet.Val net buiten die risico groep.Dus ik ga het ook niet eens vragen.
Ik wil het mijn moeder met de kerst vertellen of oud en nieuw.
Ik heb nl ook 2 zussen die beide al eens bij een bevalling van mij zijn geweest en een broertje.(die overigens ABSOLUUT NIET bij een bevalling wil zijn), en aan gezien we altijd met ons hele gezin bij elkaar zijn met kerst en oud en nieuw....moet ik nog even kijken hoe ik het wil doen.Dit is voor ons ECHT de laatste keer, dus wil ik het goed doen...
@Eghosa
5 weken en 6 dagen, dat ben ik nu ook zo een beetje.Ik heb dan wel de echo al gehad.Maar er is idd nog niet veel te zien.Alleen een vruchtzakje met een klein korreltje.Het is gewoon een wonder wat er in je lichaam gebeurd.Zo iets moois.
Misselijkheid kan wel een schaduw werpen op je zwangerschap, maar het mooiste is waar het door komt.Smorgens sta je op en denk je meteen oh ja...hoera ik ben zwanger.Ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed.Vind het heerlijk om te dromen over dat kleine hummeltje wat er gaat komen.Word het een jongen, of juist weer een meisje.
Toch ben ik wel heel voorzichtig met mijn enthousiasme hoor.Soort zelfbescherming denk ik.
Hoop dat je 10 januari een kloppend hartje ziet, dat is zo een ontroerend moment.

Hebben jullie dat ook???Dat je sneller ontroerd bent door bepaalde dingen??Bepaalde muziek kan me al laten snikken.
Ook heb ik heel erg last van mn hormonen en kan ik echt snel uit mn humeur raken.
Neem geen blad voor mijn mond en flap alles eruit.Alsof die rem weg is.
Vooral mijn partner heeft het dan te verduren.Normaal denk ik dan van ach laat maar, heb geen zin in een discussie of woorden, maar nu gooi ik het er gewoon uit...dan maar ruzie...erg he??
Zal wel weer over gaan haha (hoop ik dan maar)
nou groetjes en tot snel

Dag dames...

ik zal me even kort voorstellen,
ik ben saskia,28 jaar en in verwachting van ons eerste kindje.
ik ben nu 6 weken en 5 dagen onderweg.
Ik heb 26 november de eerste echo gehad en er bleek al een beetje hartactie te zijn maar dat kon alleen de vk zien. Nu hebben we morgen 5 dec de 2e echo om het hartje te zien. heel erg spannend allemaal!

Mijn lijf is erg zwanger, vooral de borsten die niet meer in mijn bh's passen en krampjes is mijn buik, ben ook heel erg kouwelijk. het eten gaat af en aan maar misselijk ben ik bijna niet. mijn broek zit ook al best wel strak.

Ik heb ook de intake bij de vk gehad en ga morgen bloedprikken.
Bij ons weet iedereen het al. ze wisten dat we er mee bezig waren en ik kan mijn mond echt niet houden...iedereen is nu blij met en voor ons....mocht het niet goed gaan, kunnen ze ons ook steunen.....

wel heb ik af en toe van die vlagen van onzekerheid....maar ik hoop dat dat morgen na de echo weg is ....
@alle dames...van harte met jullie wondertjes

liefs Saskia

Hai aanstaande mama's,

Wat een goed idee om hier verder te kletsen! Ik vond de andere topic zo onoverzichtelijk worden met al die lijstjes!

Ik ben 26 en ben vandaag precies 8 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik ben 16 juli uitgerekend en ik vind het allemaal zo onwijs spannend!
Helaas heb ik sinds 1,5 week heel veel last van misselijkheid. Ik leef op beschuitjes en appels en ben inmiddels al een paar kilo afgevallen. Ik ben vaak de hele dag misselijk en voel me na een dagje werken echt heel beroerd. Ik ga iedere dag met de auto naar mijn werk en zit met een bakje naast me waarin ik tijdens het rijden overgeef  Ach, je wordt er wel heel creatief van hihihihi
Gisteren kon manlief het niet meer aanzien en is langs de huisarts gegaan en heeft zetpillen gehaald.

11 december hebben we de intake bij de VK en 23 december de eerste echo

Wij gaan het met kerst aan de familie vertellen, dus dat wordt erg leuk!!

Terug
Bovenaan