Juli 2009, we kunnen hier verder kletsen

Hoi meiden,

Ik ben vandaag ongeveer 8 weken zwanger en ben wel zo vreselijk misselijk de hele dag. Heb al 2 kids daarbij kon ik het goed wegeten, maar ik heb nu echt nergens trek in. Door die misselijkheid vind ik de eerste 3 maand ook zo ontzettend langzaam gaan, was ik maar 14 wkn dan ben ik (hoop ik) niet meer zo beroerd. Kan er nu echt nog niet van genieten. We hebben het ook al aan wat mensen verteld, gewoon doordat ik zo beroerd ben. Zit ook al 2 wkn in de ziektewet, heel vervelend, want daardoor moest ik het op het werk ook wel vertellen.

Nou ja genoeg geklaagd, door de misselijkheid heb ik wel het idee dat het goed met de zwangerschap gaat. Zien we er het positieve maar weer van in.
Ik mag donderdag 11 dec. voor het eerst naar de verloskundige en krijg dan een afspraak voor een echo.

Allemaal heel veel succes, of sterkte voor de eerste 3 mnd,

Jassmijn

heey allemaal!

ben ff niet meer online geweest, alles dus weer even bij moeten lezen ;) leuk om alle verschilllende ervaringen zo te lezen!

@ Anne: gefeliciteerd met je mooie echo! super dat alles goed gaat! hoe voel je je verder?

@ Alicia: ook al de eerste echo gehad, fijn zeg! wel minder dat je je lichamelijk minder voelt, maar volgens mij heeft iedere moeder dit wel voor haar kind over :)

@ tineke: leuk zeg je eerste afspraak bij de vk gehad! fijn dat de echo een week eerder mag, inderdaad wel het mooiste om met kerst te kunnen vertellen! hoe voel je je verder nu? lees dat je werkbroeken al strakker gaan zitten, hier ook ;) kan echt niet wachten tot ik een andere broek kan kopen, want zit echt niet lekker meer.. maar zal nog even moeten wachten tot ik het mensen kan vertellen, dan wordt mn nieuwe broek ook niet meer zo bewonderd dat mensen vragen gaan stellen ;) redt me nu dus met en elastiekje en lange shirts :p werkt tot nu toe nog prima...

@ gre: wat fijn dat het bij jullie na 4 jaar gelukt is! gefeliciteerd! kan me voorstellen dat het dan extra spannend is of het goed blijft gaan, en extra emotioneel als je echt die bevestiging krijgt. hoop echt met je mee dat het goed blijft gaan!!  

@ wendy: ook al je eerste afspraak bij de vk gehad, super hoor. spannend dat dan de afspraak voor de eerste echo ook dichterbij  komt. en wat je zei over  die tests, vinden wij net zo. je hebt inderdaad meer kans op een miskraam,  en abortus zou er sowieso niet inzitten, dat zou ik echt niet kunnen. als het dan zo moet zijn, dan  zal  ik hem/haar met net zoveel liefde opvoeden.

@ eghosa: wat lekker vroeg je eerste afspraak! wel fijn dat je al een en ander hebt kunnen horen dan. ik kan echt niet wachten tot ik de eerste keer heenmag. en moeilijk he niks mogen zeggen ;) moet me ook echt  soms zo inhouden, wil het het liefste van de daken schreeuwen. helemaal omdat iedereen op mn werk bijna zwanger is, en ze het er steeds over hebben. wil zo graag meepraten :) maar je bent dus wel heel misselijk 's morgens?  

@ jaimie: haha geweldig wat je schrijft over dat je nu lekker alles eruit flapt, je partner moet er ook maar wat voor over hebben dat jullie zwanger zijn ;) bij ons doen de hormonen  namelijk inderdaad ook genoeg. kan ook echt om de kleinste dingen janken. zag  een tijdje terug allemaal kleine zwarte pietjes  lopen die naar de sintintocht gingen. de tranen liepen me echt over de wangen, vond het zo mooi  :) en dat mn vriend nu weg is helpt ook niet echt mee... normaal ben ik daar al wel emotioneel onder, maar nu helemaal inderdaad als ik bepaalde muziek hoor...  maar lucht  dan ook wel weer zo lekker op als  het eruit is :)  
en nogmaals superfijn dat bij de echo alles goed was, en het vruchtje in je baarmoeder zit! gefeliciteerd! moet echt een hele opluchting zijn.

@ Saskia: wat super dat de vk al wat hartactie kon zien!  hoop dat jullie het morgen zelf  ook  kunnen zien! is toch wel heel bijzonder, en echt even een bevestiging. wel lekker dat je verder niet misselijk bent, maar toch door alle andere kwaaltjes  je wel lekker zwanger kunt voelen :) ook al rare eetgewoontes?

@ mama Jo: nog gefeliciteerd met je zwangerschap! wel minder dat je  je zo misselijk voelt... en dan ook nog de hele dag. is het op je werk wel een beetje  te verbergen dan? hoop voor je dat het na de eerste 3 maanden dan wat wegzakt..  leuk dat je het met de kerst aan de familie gaat vertellen! hoe denk  je dat ze  zullen reageren?

Verder gaat t hier wel lekker. ben nu  's morgens wel wat misselijk, maar komt er tot nu toe nog niet uit.. maar ben dus bang dat ik ook niet gespaard zal  blijven.. verder nog steeds wel erg moe, ga steeds vroeger op bed :) geniet nou zo heerlijk van het slapen... (behalve dan van het halverwege mn bed uit moeten om weer naar de wc te moeten :( brrrr is nu echt koud... )
verder nog mensen die binnenkort voor hun eerste afspraak bij de vk moeten of echo?? ben zo benieuwd hoe dat bij iedereen gaat!

Liefs Zoë    

Hey meiden!

Ik vroeg me al af waar iedereen was gebleven en deze is wel wat overzichtelijker dan het oude forum. Voorlopig maak ik nog gebruik van de schuilnaam mamatobe omdat we het nog aan niemand hebben verteld.

Ik ben wel blij dat ik jullie ervaringen lees want dit wordt mijn eerste en ik ben nog best onzeker. De gevoelens die ik bij jullie lees herken ik helemaal. Ik ben ook nog niet bij de vk geweest en hopelijk kan zij wat onzekerheid bij me wegnemen, ik was bijvoorbeeld eerst heel erg misselijk en "voelde" me heel erg zwanger en nu eigenlijk helemaal niet, misselijkheid is weg. Ik had hele pijnlijke  borsten en ook dat is eigenlijk weg maar mijn borsten zijn wel echt huge, moet eigenlijk nwe bh's kopen...  En dan ga je je toch weer zorgen maken of het allemaal nog wel goed zit he. Ik hoop dat we snel een afspraak kunnen maken voor die echo want het is allemaal nog zo onwerkelijk en zo snel gegaan.

Groetjes mamatobe!

Nou hé hé, ik ga het nog eens proberen!
Dinsdag wilde m'n tekst niet geplaatst worden, woensdag kreeg ik deze site er niet op en gisteren was ik ziek ( grieperig) maar nu gaat het gelukkig goed.

Iedereen die de echo heeft gehad en hun wurmpje met kloppend hartje gezien hebben: GEFELICITEERD! Geweldig is dat,hé?

Ik kan me voorstellen dat je nog een beetje onzeker ben Jaimie, je wilt zelf dat hartje  ook gezien hebben. En van die borsten herken ik ook, omdat ik verder nergens geen last van heb loop ik er ook heel de dag tegen te duwen, haha!

Ik heb ook bepaalde kleren waar ik me niet meer lekker in voel, maar gelukkig draag ik veel tunieken met leggings, dat zit wel fijn!

Als vanmiddag de echo goed is, willen we het met kerst tegen de familie vertellen. Mijn vriend kijkt elke keer naar mijn buik en heeft het idee dat we dat niet gaan redden, maar de afgelopen 2 jaar heeft iedereen al aan mij gevraagd of ik zwanger was, dus dat kan nu nog wel even zo doorgaan ( alleen lieg ik dan nu, oeps!)

Nou ik hoop op een goede afloop vanmiddag en dan geef ik het nog ff door hier. Heb het heel druk, want morgen hebben we een jarige dus ik moet nog 2 taarten en 2 soepjes in elkaar draaien, maar moet lukken.

Groetjes!

Dag meiden,

Ik hoop dat het goed gaat met alle kwaaltjes waaraan we worden blootgesteld!! hahaha
Ik heb vandaag (tot nu toe uiteraard) de mooiste dag beleefd!
Wij hebben het hartje gezien! het klopte uitbundig! het vruchtje is goed gegroeid.
Zoals de verloskundige zei "ik kijk even van boven naar beneden van links naar rechts om te kijken of hij geen vriendjes heeft meegenomen!!! :D
maar nee de ukkepuk zit er lekker alleen.
Ik heb nu 9-01-09 weer een echo..op deze manier gaan de weken heel erg hard...dat is erg prettig nu we naar de 3 maanden moeten uiteraard :D

Het enige wat een beetje vreemd is (denk ik) is dat ik nu 6,4 weken ben en nu al een buikje krijg, zijn er meer dames die dit al zo vlot hebben?? ik krijg mijn werkbroek nog dicht maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.
Ik heb ook maar vast een meegroei/voedings BH aan omdat de rest al niet meer past en knelt.....
ervaring hiermee????

liefs Sas

hey aanstaande moeders,

Ik ben blij voor jullie dat de echo's goed zijn
@ degene die ze nog moeten krijgen... ik hoop dat de tijd een beetje snelgaat.
Zelf kon ik ook niet wachten op de eerste echo... maar probeerde positief te denken...en toen ik het hartje hoorde was alle onzekerheid weg,  nu ben ik bijna 10 weken en een aantal mensen weet het al...ik kan me mond niet dichthouden en de misselijkheid verraad het ook!!. Ik loop overal met een plastic tasje rond om in te spuugen... afentoe kan ik er wel mee lachen want als mijn vriend een scheet laat moet ik spugen... of als ik na de wc kijk..maarja ik hoop dat het nu gaat afnemen...want ik wil graag weer wat aankomen weeg nog maar 43 kg...vind het verschikkelijk. maar toch begin ik wel een minibuikje te krijgen. Vanmorge na de huisarts geweest want ik heb een blaasontsteking...ondanks ik me eigenlijk altijd 'ziek' voel geniet ik er wel van
maar ze zeggen dat zwangere vrouwen zich na 12 weken meestal top voelen dus kan er niet op w88...! nog 2 weekjes. dan heb ik de volgende echo en ga ik gelijk een babypakje kopen...dan mag het he!

Veel succes met de kwaaltjes allemaal, en het wachten
geniet er van!

xxxx alicia

Hoi Alicia,

vervelend dat je steeds zo misselijk bent, ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent!
zelf heb ik er gelukkig (nog) niet zo heel erg veel last van...mijn maag is wel gevoeliger maar ik heb nog niet hoeven spugen.

Ik deel wel je gevoel over die echo...;toen ik vanmorgen het hartje zag was alle onzekerheid weg... hij groeit en zoals ik blij tegen mijn vader riep "hij doet het"hahahaha
Ik heb nu al zin in de volgende echo....ik vindt het echt heel erg bijzonder!

liefs Sas

JAHAAAAAAAAAAAAAAA,

Een klein boontje met een kloppend hartje!!!!!!! Kep ut zelluf gezien!
Kan nu een afspraak maken met de vk en dan op naar de volgende echo!
Ik ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger ( maar dat had ik zelf ook al uitgeteld)

Vms, die buik begon bij mij ook al snel te groeien ( had al een buikje overgehouden van de vorige) met een week of 5 begon ik dat wel te merken, hoor! Moet je nagaan hoe gigantisch het gaat worden  net als die bergen die erboven zitten!

Ik heb net als in de vorige zwangerschap weer nergens last van, maar bij mij begon de ellende na de eerste 4 maanden. Toen moest ik zelfs half de ziektewet in, zakte 's-middags gewoon door mijn benen heen, zo moe. Daarna volgde nog het HELLP-syndroom. Hopen dus dat het niet helemaal hetzelfde wordt de zwangerschap.

Maar nu heb ik nog energie voor 10, dus voor nu geweldig! HOERA!!!

Terug
Bovenaan