juli mam's!!!

hey meiden,

ja hoor de juli groep is aangemaakt!!! Wat een feest. Nu wordt het een stuk overzichtelijker hier. Allereerst iedereen van Harte gefeliciteerd!
Zullen we nog even een voorstellingsrondje doen ofzo??

Ik ben dus Linda. Ben 30 jaar en ben zwanger van ons eerste wondertje!
Ben nu 6 weken en 6 dagen zwanger!
Ben ontzettend onzeker maar met alles gelezen te hebben wat op dit forum te lezen is wel een stukje minder onzeker. Weet nu dat er veel meer dames zijn die nergens last van hebben. Niet misselijk, niet echt moe etc. Het is wel grappig van vanmorgen was ik een heel klein beetje misselijk! Ik was gewoon blij hihi. Voor de rest doe ik eigenlijk even rustig aan. Heb sinds ik weet zwanger te zijn niet meer gesport. Vind het gewoon eng. Sex bijvoorbeeld durf ik ook niet te hebben. Gelukkig vind mijn vriend het ook een beetje eng. 4 december mogen we voor de eerste keer naar de verloskundige en daarna kunnen we een afspraak maken voor een eerste echo. Jeetje waarom kan dat nou niet gelijktijdig he. Pff. Maar goed het schijnt niet altijd zo te gaan.... Ik wil ZO graag het hartje horen en te horen krijgen dat alles ok is. Maar ja nog even geduld.

Nou nu mag de volgende!
groetjes Linda

Hallo allemaal,

Ik ben Debora (schuilnaam), 27 jaar jong en zwanger van de tweede. Mijn dochter is vandaag 2 geworden en krijgt er dus, als alles goed gaat,  volgend jaar zomer een broertje of zusje bij.

Inmiddels 2 maanden terug heb ik een miskraam gehad (6wk) en daarom nu wel angstig dat het misschien wel weer misgaat. Maar we hebben goed hoop, wordt elke dag misselijker ;). Volgende week mogen we voor de echo, een paar weken eerder omdat ik me zo'n zorgen maak. Daarna zullen we ook weten wanneer de uitgerekende datum exact is.

Maar volgens eigen berekening ben  ik nu:

Hallo allemaal!

Ik ben Wendy, 29 jaar en zwanger van ons tweede kindje! We hebben een zoontje van 2.5jaar en ik ben morgen 5 weken zwanger (19 juli 2008).
Ik voel me prima, 'heb nog nergens last van! Wel had ik al een week voor de test, het gevoel dat ik zwanger was. Opgeblazen buik en wat steekjes. De eerste test die ik deed was moeilijk zichtbaar, toch hield ik goede hoop. De volgende morgen nog een keer en toen was het echt een streepje!!! We waren blij verrast, hadden er eigenlijk nog niet op gerekend, omdat dit eigenlijk pas de eerste keer was, nadat we besloten hadden er weer voor te gaan. Ik prijs me dus zeer gelukkig dat ik zo snel zwanger ben geworden!! Daarnaast natuurlijk de grote angst of het wel allemaal goed zal blijven gaan. We willen dit kindje zó graag, ik moet er niet aan denken dat het mis gaat. Maar dat gevoel kennen jullie vast allemaal! Ieder toiletbezoekje is weer een opluchting als er geen bloed zichtbaar is...
De afspraak met de verloskundige is gemaakt, 7 december! We krijgen dan meteen een echo om te kijken of het hartje klopt, hier ben ik echt super blij mee!!!! De vorige keer kreeg ik een echo met 12 en 30 weken, nu met 8, 12, 20 en 30 weken. Wat een vooruitgang, luxe hoor!
Ook is MvM gisteren op bezoek geweest en ben ik weer begonnen met het vullen van de kannen . Leuk vind ik het niet, maar het is voor een goed doel!

Ik wens jullie allemaal een hele goede, voorspoedige en gezellige zwangerschap toe! En ik hoop dat we hier een leuke tijd met elkaar zullen hebben!!

Groetjes Wendy

Hoi allemaal,

Ik ben keesje (schuilnaam), ik ben 37 en ben bijna 6 of 7 wk zwanger. Dinsdag zal bij de echo blijken hoe lang precies. Ik verwacht ons derde kindje. Ik heb een zoon van 5 en ons jongste zoontje is in februari op 2.5 jarige leeftijd overleden aan kanker. In december 2006 heb ik een miskraam gehad. Op dat moment vond ik dat niet erg omdat de jongste weer in het ziekenhuis was opgenomen met een recidief (terugkeer kanker). Nu maakt het het zwanger zijn wel moeilijk. Het is al moeilijk om   zwanger te zijn door al het verdriet en nu zit de angst voor een miskraam me ook goed in de weg. Ik hoop een hartje dinsdag te zien kloppen op de echo. Dan zijn de eerste zenuwen weg. Vanwege mijn leeftijd (en door alles wat we hebben meegemaakt) kiezen we ook voor een vlokkentest, dus we zijn voorlopig nog erg voorzichtig met het blij zijn met deze zwangerschap, we willen wel, maar durven nog niet goed. Al hopen we uiteraard op een gezonde baby die het licht weer een beetje zal laten stralen in ons gezin. Ik hoop hier lekker met jullie te kunnen kletsen om zo beter met de angsten om te gaan.

groetjes, keesje

Hey meiden,
Ik ben Debby, 28 jr oud en nu ruim 4 weken zwanger van onze eerste.. Ik heb in juli een miskraam gehad en ik ben in augustus gecurreteerd. Dus nu in de 3e ronde weer opnieuw zwanger. Ik ben wat voorzichtiger met het blij zijn als bij de vorige zwangerschap, maar toch ook wel rustiger. Durf wel naar de toekomst te kijken. Mijn mannetje heeft daar iets meer moeite mee..
Ik merk wel dingen die anders zijn dan de vorige keer. Zo heb ik nu totaal geen behoefte om actief bezig te zijn met het mannetje.. Dat sporten komt weer wel! Eerst maar eens zien op de echo dat het goed gaat! Ik voel me erg goed. Heb nagenoeg nergens last van, ja van mn darmen en ik ben moe. Maar dat is elke dag anders.
Juist omdat ik me zo goed voel ben ik dan weer geneigd me daar druk om te maken, maar dat probeer ik niet te doen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.
3 december heb ik de afspraak bij de VK en dan maak ik daarna gelijk een afspraak voor de eerste echo. Spannend! Bij de eerste echo bij de vorige zw.schap wisten we al dat het niet goed was.. Ben benieuwd!!! Ben er best bang voor!..

Hopelijk brengen we allemaal een gezond kindje op de wereld.. Ik duim voor ons allemaal.

@Keesje: wat erg voor je dat je je zoontje hebt moeten verliezen. Dit is een cadeautje van hem denk ik.. Ik duim voor je en ik hoop dat alles goed blijft gaan. Veel sterkte!

@alle meiden die weer terug zijn na een mk: kom op he!? Proberen positief te blijven, al is het niet altijd makkelijk!!

Veel liefs Debby

Hoi allemaal!

Ik ben sientje, 26 jaar oud, 4 weken zwanger (en 2 dagen...) en heb  een zoontje van bijna 21 maanden (03-03-06). In september heb ik een miskraam gehad met ongeveer 5 weken. Nu ben ik dus weer zwanger en erg onzeker. Vooral omdat ik de hele week wat voelde rommelen in m ´n buik, alsof er wat zat, en nu niets meer voel. We zien wel hoe het loopt. Heel herkenbaar die verhalen dat je elke keer weer blij bent geen bloed te zien na het plassen! Ik denk dat we heel veel aan elkaar zullen hebben hierzo!

Keesje, wat verschrikkelijk zeg wat er gebeurd is! Heb er geen woorden voor...

Zo te lezen hebben er meerdere een miskraam gehad. Meiden, we gaan van het positieve uit! Over 8 maanden bevallen we van  een kindje!

Groetjes Sientje

Hallo allemaal,

Mijn nickname is Soucky, 29 jaar en zwanger van ons tweede kindje. We hebben al een kindje van 14 maanden.
Ik ben uitgeteld op 12 juli, het is allemaal nog pril, maar aangezien we het nog aan niemand verteld hebben wel fijn dat dit forum er is!
Ik heb nog geen klachten gehad, wel veel (oud) bloedverlies in de eerste 3 weken, maar de gynacoloog (doorgestuurd) zag een vruchtzakje in de baarmoeder op de inwendige echo, dus we gaan de goede kant op!  Verder ben ik wel heel erg moe..(haha, of ligt dat aan de winterdip!)

groetjes

Soucky

Hoi Allemaal,

Ik ben Kaskes (schuilnaam) en wij hebben een dochter van 2 jr en bijna 10 maanden. Ik heb op 14 oktober een miskraam gehad en nu ben ik alweer zwanger! We zijn superblij en ik heb heel veel vertrouwen in deze zwangerschap. Dat heb ik in de vorige eigenlijk nooit gehad.
Ik ben op 23 juli uitgerekend, precies 2 maanden na de vorige uitgerekende datum. Mooi toeval, hè? Ik heb al gezien dat ik niet de enige ben op die dag, leuk!

Fijne zwangerschap allemaal!

Groetjes, Kaskes

Terug
Bovenaan