JUNI 2008 STOPPERS DEEL 4

he meiden

over dat hyves wil ik daar ook wel aan mee doen maar ik wil ook echt niet dat iemand van me vrienden weten dat we ermee bezig zijn alleen voor jullie wil ik dat doen en vind het ook een leuk idee zo kan je ook fotootjes bekijken maar niemand mag het bij ons weten..dus iets van alleen juni2008 ofzo maar geen stoppers erbij..

nou idd chris en ik bijna ons NOD maar heb het idee dat ik gewoon ongi word maar ben wel heel moe maar dat kan ook aan het weer liggen en ik heb nog steeds die steken af en toe in me borsten die lucht  van de koffie is minder..  maar verder niks niet misselijk ofzo dus ik ga er maar vanuit dat ik weer die vervelende RD-tjes krijg pff wel slopend die 2dagen voor je nod word gek van mezelf haha

nou ik ga even opruimen hier zo en dan heerlijk naar huis en eten..
dikke xxbion

Hey meiden,

Lijkt me leuk om een hyves voor de junistoppers op te richten, maar vindt het helemaal afgeschermd ook het beste....
Zit wel al op hyves, maar een hyve oprichten laat ik aan jullie over hoor, dat kan ik niet. Maar ik meld me graag aan!!

Fijne avond allemaal,

Groetjes Shanna

Allereerst natuurlijk Liss van harte gefeliciteerd!!! Echt super voor je, geniet ervan.

Helaas ben ik herstellende van een flinke buikgriep. Daarom weer lang niet hier geweest.
Ik krijg het echt niet voor elkaar om alles terug te lezen (incl. juni stoppers deel 3) dus ik haak op deze blz. maar weer in. Heb het de afgelopen tijd toch iets te druk gehad met de verhuizing en m’n werk. Dus misschien daarom zo'n griep gehad..

@ Biondaatje      Spannend weer niet? Iedere keer als je weer dicht bij je NOD komt is het weer onzekerheid.
Ik ga voor je duimen!

@Sylvia            Leuk idee van hyves. Ik sluit me alleen wel aan bij de rest. Ik wil het wel een beetje anoniem houden voor andere mensen die niet op deze site zitten.

@Shanna      Wat leuk dat jij ook uit Friesland komt. Zelf woon ik er dus pas vier weken. Ben verhuist van Grunn naar Friesland. Moet wel eerlijk zeggen dat ik erg benieuwd ben waar je dan in Friesland woont. Maar ik merk dat iedereen steeds nieuwsgieriger naar elkaar wordt.

@Jessica      Welkom hier! En klets gezellig mee.

@Luxx      Het is altijd weer balen als je RD’tjes komen. Elk keer dat ze er zijn is toch weer jammer. En door je ongi hormonen kan je het vaak ook niet zo goed hebben. Ik niet in iedergeval. Wordt er altijd even emo van.

Nou dames hopelijk ben ik nu echt weer wat vaker van de partij
Xxx slasa danser

Hey lieverds,

Nou, heb net weer een gesprek gehad met m'n scriptiebegeleidsters en voel me helemaal fijn . We hebben alles doorgenomen wat ik door wilde nemen en het is me weer erg duidelijk allemaal. Komt helemaal goed! Verder zijn ze erg tevreden en vinden ze dat ik me niet zo snel van de wijs moet laten brengen en niet zo onzeker moet zijn. Eigenlijk hetzelfde riedeltje als altijd. Moet daar echt aan werken! Ze vinden dat ik het hartstikke goed doe en dat die onzekerheid nergens voor nodig is. We gaan dus maar weer knallen!

Maar vandaag doe ik lekker niks meer. Kom net thuis. M'n vriend is werken, heeft late dienst. Ga zo dus lekker wat eten in elkaar flansen en dan de bank op, heerlijk!

@Shanna, wat jammer dat je vakantie weer voorbij is he! Fijn dat je het leuk hebt gehad. Vind het zo verveldend voor je dat je zo lang moet wachten nu...

@Mieka, meis wat spannend zo zeg. Hoop zo dat de volgende test een dikke vette streep laat zien zodat je uit die onzekerheid bent! Ik kijk ook wel eens naar de Lama's, leuk!

@Mex, jeetje naar Japan, alsof het niets is! Je zult vast al heel veel landen gezien hebben zeg. Maak je wel eens rare dingen mee zo hoog in de lucht? Vertel!!

@Liss, meis wat een kwaaltjes, haha! Het zal er allemaal wel bij horen! Heb je al een bepaald gevoel over of het een jongetje of een meisje wordt? Wil je het ook weten? En mogen wij het dan ook weten? (misschien heb je dat al verteld hier, weet het niet meer)

@Hopje, nog geen rd's! Het zou idd heel goed kunnen zijn dat je gewoon nog te vroeg getest hebt! En dat bruine, kan toch van een innesteling komen? Kijk als dat bruine nou had aangehouden tot je NOD zoals ik dat nu al twee keer gehad heb, dan kun je ervan uit gaan dat je ongi wordt. Ik heb goede hoop voor je hoor!

@Bion, weer lekker bijgeslapen. Soms is dat echt even nodig he.

@Ryanne, 's avonds al een klein buikje, joepie!! Wilde jij nou weten wat het wordt? Oh, ik ben echt even alles kwijt van iedereen. Zullen we het in het lijstje zetten? Ik ben er al mee begonnen, haha!

@Rianne, druk aan de klus. Je weet het, Liss heeft ons laten zien dat het niet perse hoeft op de dag van je ei! Hoewel ik zelf niet graag een kans zou willen laten schieten. Maar je moet je wel lekker voelen en er zin in hebben natuurlijk...

@Sylvia, ik vind Jasper zo'n leuke naam! Sssst, niet doorvertellen, maar als wij een jongentje krijgen gaat hij Jesper heten... ssssttt  Haha, van mij mogen jullie dat wel weten hoor. Hoewel er natuurlijk nog van alles kan veranderen! Nog 10 dagen meis, wat duurt dat lang he! Heb je genoeg afleiding? Ik vind het wel een leuk idee van de Hyve, maar wil liever niet dat bekenden er achter komen dat we 'bezig' zijn. Dus als alleen wij erop kunnen, dan leuk!

@Janien, haha, dat lag ergens in het bos. Tja, als je moet dan moet je, haha! Maar ze ruikt het echt van een kilometer afstand joh, niet normaal! Kattenpoep is ze ook gek op. Dat ligt hier nog wel eens in de tuin, grrr..... Wat vervelend dat je hond binnen plast. Ze  noemen dat deemoed plassen. Ik heb daar wel eens wat over gelezen en het net nog even opgezocht. Zal zo de link even hier neerzetten.

Ik ga snel even Laika uitlaten. Die heeft nog steeds zo last van haar maag/darmen. Soms moet ze wel 7 keer op een dag ontlasten (zeg je dat zo netjes? Haha!) POEPEN dus...

Fijne avond!

Liefs, ikke

NOD    :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Christy
25
5 november
5
1

Biondaatje
21
5  november
5
1

Petra
26
10  november
4
1

Puk
28
12 november
5
1

Maaike
29
12 november
2 (na mk)
1

Sylvia
33
13 november
5 (na mk)
2

Sabien        
28
16 november
3
1

Jolanda
27
17   november
6
2

Rianne31
27
19  november
2 na MK
1

MissX
24
23 november
3
1

Janien
22
24 november
5
1

Mex
29
25 november
5
2

Salsa
28
30 november
5
1

Luxx        
27
30 november
6
1

Shanna        
27
17 december
3
1

Wachtbankje

Naam:
Leeftijd:
Reden:                                                          
Ronde:
Kindje:

Mieka
28
25 okt nod
2
1

Hopje
28
30 okt nod
4
1

Zwanger

Naam:
Leeftijd:
Ronde:
Kindje:                  
Uitgerekend:    

Janneke
29
1e na mk
1
30 maart 2009

Ryanne
26
3e
1
24 juni 2009

Eva
25
4e
1
24 juni 2009

Liss
24
5e
1
10 juli 2009

Geslacht  beeb:
Wel of niet weten?
Het wordt een:

Janneke
ja
JONGEN

Ryanne
?
??

Eva
?
??

Liss
?
??

Echo's:

Naam:
Datum:          
Hoeveelste:
Hoever dan:

Ryanne
28 oktober
1e echo
5 wkn en 6 dgn

Janneke
11 november 20h
6e echo ( = voor vk-opleiding)
20  weken en 1 dag

Eva
13 november
1e echo
8 wkn en 1 dag

Deemoed plassen of .....

* Geef uw hond iets te eten zodra u binnenkomt. Eten en plassen
   gaan bij een hond zelden samen. Zorg dat u wat brokjes in uw
   jaszak heeft en geef de hond een brokje zodra u binnenkomt.

* Mocht alles niet baten, probeer dan ervoor te zorgen, dat u de
   hond de mogelijkheid biedt om u buiten te begroeten.
     Dan plast ie maar een eind weg en hoeft u zich daar niet druk om
     te maken.

Een ander voorbeeld van deemoed, is als u de hond een standje geeft en de hond die zich op zijn rug draait voor u, met de staart tussen de benen, en zich super laag probeert te maken, op dit moment mag u hem nooit verder straffen, de boodschap is al dubbel en dwars overgekomen,  u zou hem/haar letterlijk en figuurlijk de grond in boren.

Een hond die sterk de neiging heeft om middels deemoedplassen aan u zijn onderdanigheid te tonen, is in veel gevallen ook een hond die snel onzeker is. U kunt deze onzekerheid  bij de hond verminderen door een super-consequente baas te zijn. Hiermede bedoelen we niet een harde baas, maar wel een baas die de hond laat begrijpen wat er van hem verlangt wordt.  U kunt uw hond daarbij een handje helpen door hem dingetjes te laten doen waar hij goed in is en om hem daarvoor te belonen. Veelal verdwijnt dit gedrag vanzelf als de hond wat zelfverzekerder wordt.

Zoals een hele onderdanige hond zijn plas kan laten lopen, zo kan een meer zelfverzekerde hond bewust ergens een urinespoortje achterlaten   als handtekening "dat is van mij". Dit gedrag zullen we de volgende keer behandelen........

Deemoedsplassen is geen onzindelijk gedrag.  Het behoort tot de normale communicatie van honden. Onderdanigheid of dominantie communiceert een hond met zijn houding en met zijn gedrag. Als een hond zich erg onzeker of bang voelt of zich enorm onderdanig wil opstellen kan de hond zijn urine laten lopen. Het is gedrag wat u soms ziet als u, of bezoek, begroet wordt of als er drukte in huis is, wat de hond opwinding geeft en onzekerheid. Als een hond in contact zomaar zijn plas laat lopen is dat dus een gebaar van overgave of angst. Dat kan en mag u nooit  straffen. Daarmee maakt u het de hond namelijk wel erg moeilijk. Zich lager maken dan dat hij deed door te plassen kan immers haast niet en door

straf lijkt u dat wel van de hond te vragen.

Het plassen zal dan dus toenemen en er ontstaat een probleem wat nog maar zeer moeilijk te keren valt. Totale miscommunicatie!

Natuurlijk is het heel vervelend als thuis komt  dat uw hond   bij het begroeten wat urine laat lopen. Dit kan zowel bij jonge hondjes als bij volwassen honden voorkomen. Voor honden is het heel belangrijk dat de rangorde-verhouding met de baas duidelijk is. Een hond die onderdanig, deemoedig, van aard is, zal zijn baas willen laten blijken dat hij de baas als veel hoger in rang ziet. Deemoedplassen is vanuit de hond bezien een vriendelijk gebaar naar de baas: "Ik zie jou als een hele hoge baas, ik ben veel lager in rang!".

Wanneer u de hond hiervoor zou straffen zal hij absoluut niet begrijpen dat u boos wordt wanneer hij naar u een heel vriendelijk, onderdanig gebaar maakt. Door de hond  te corrigeren  zou u heel erg benadrukken dat u vindt dat u de hoogste in rang bent. Hierdoor krijgt de hond nog meer de neiging om u te tonen dat hij dat ook vindt en dus zal de hond alleen maar extra gaan plassen!

Toch zijn er wel een aantal mogelijkheden om het deemoedplassen bij de hond te verminderen. De meeste zijn er op gebaseerd dat u geen (onbedoelde) dominante gebaren maakt naar de hond.

* Kijk uw hond niet recht aan wanneer u binnenkomt.
   Aankijken is voor een hond dominant, uitdagend gedrag.
   Hij kan hierop reageren door u zijn deemoed te tonen en dus te
   gaan plassen.

* Maak geen gebaren van bovenaf: aai de hond niet over zijn kop
   en ga niet over hem heen hangen. Alle gebaren van bovenaf
   zijn voor een hond weer dominante gebaren, waarmee u hem
   â€˜uitnodigt’ om zich deemoedig te gedragen.

* Negeer de hond bij binnenkomst. Wanneer u niet direct contact
   maakt met de hond, heeft hij geen reden om direct zijn deemoed
   te tonen. Begroet de hond pas wanneer u zit, of wanneer u door
   de knieën bent gegaan. U bent dan voor de hond fysiek minder
   groot (hoog) en daardoor straalt u minder dominantie uit.

* Note: Deemoed plassen is niet een rasgebonden eigenschap, elke willekeurige hond kan dit gedrag vertonen!!

Copyright © Tibetaanse Terrier Nieuws Site  

Actuele editie

Archief

Owww, wie is er hier nou blonT? Het lukte me niet om de link hier te plaatsen, nou dan maar de hele pagina kopieren en plakken, hahahaha!

Hoop dat je er wat aan hebt Janien..

Kus!

Hoi meiden!!

@Janneke: gave kamer! En wat leuk, hollands glorie stijl!

@Missx: ja, ik zie wel al duidelijk verschil in mn buik, mn mannetje zag het gister ook duidelijk. Overdag valt het nog wel mee, ook al gaat ie dan steeds meer opzetten, maar vooral 's avonds komt onderin een bolletje tevoorschijn, wel erg leuk! Zaterdag dan ook een positiebroek gekocht, want kan nu 1 broek al niet meer aan en de rest gaat steeds iets strakker zitten, die zaten 's avonds al niet meer lekker, maar overdag nu ook niet echt meer. Ik wil trouwens ook weten wat het word :D
Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad!
Hoop dat je hond snel weer beter is, ach ja.. houd je in beweging haha.

@Salsa : balen zeg, van buikgriep kan je lang last hebben. Beterschap!

Hyves lijkt mij een leuk idee, maar zoals de rest al zegt wel afgeschermd voor niet-leden en zonder het woord "stoppers" ja haha.
Hier verder alles goed, alleen lig ik de laatste paar dagen vaak om 21.30 al op bed, ben gewoon gesloopt. Op mijn werk had ik vandaag dat ik het ene moment vol energie zat en het andere moment zat te gapen, hmmm....
Gisteren kwam een goede vriendin op de koffie, zij en haar vriend weten dat ik zwanger ben. Ze had 2 cadeautjes voor de beeb meegenomen, een spenendoekje en een boekje voor in bad, en voor mij bodyscrub (uit de lijn mama van zwistal, ruikt erg lekker!!). Vandaag is ook de eerste lading van Moeders voor Moeders opgehaald, nu weer 8 nieuwe flessen dus kan er weer even tegenaan haha.
Mijn mannetje moet vanavond werken, dus ik ga lekker met een kop thee vrouwenseries op Net 5 kijken, heerlijk!

Liefs Eva

Terug
Bovenaan