Juni 2008 stoppers deel 5!!

Hey Chris,

Jeetje ik wist niet dat je dan echt weeën krijgt. Ik hoop voor je dat morgen alles schoon is.

Alvast heeeeeel veel sterkte morgen.

Liefs Amber

Hey Meiden,

Ik heb een aantal van jullie trouwens nog even uitgenodigd op voor hyves.

Zag net dat nog niet iedereen mijn vriendje is en dat leek me wel zo leuk.

Zelf vind ik het af en toe wel leuk om b.v. eens foto's te bekijken dan krijg je ook een beetje een beeld bij iemand. Ik blijf het grappig vinden dat je in je hoofd soms een beeld van iemand hebt wat helemaal niet klopt.

o ja Janneke volgens mij had ik je al eens uitgenodigd  maar bij deze nogmaals (maar als het niet zit zitten vind ik het ook geen probleem, voel je niet bezwaard).

Nou meiden ik denk dat ik het weekend weer even kom kijken.

Liefs Amber

Hoi meiden

Vandaag lekker vroeg thuis van m'n werk. Ik ben vanmiddag door de vk gebeld en heb 24 februari de eerste echo en 5 maart de intake. Was blij dat ze belde, want ik had gelijk een vraag. Op de school waar ik werk, is namelijk de vijfde ziekte geconstateerd bij een leerling. Ik kreeg het gisteren te horen. Nu zijn er nog 2 zwanger en die waren gelijk gaan bloedprikken, omdat de kans op een mk of aandoeningen aanwezig is wanneer je besmet wordt. Nu vroeg ik me af of ik ook een bloedtest moest krijgen. Volgens de vk is dat dus wel verstandig. Ik zal morgen gelijk bellen voor een afspraak, want wil natuurlijk geen kans lopen om besmet te raken. Als je het virus zelf al eens gehad hebt, kan je het niet meer krijgen. Maar dat weet ik dus niet. Zal m'n moeder eens voorzichtig polsen, maar ik weet niet of zij het weet.

@Liss: De verloskundige praktijk verbonden aan het UMC houdt 1 middag per week spreekuur in het gezondheidscentrum bij mij in de wijk. Erg handig, want anders had ik naar Lombok of Kanaleneiland gemoeten. De echo is trouwens in het gezondheidscentrum in Overvecht. Moest jij daar ook zijn?
Veel plezier met je echo morgen! Spannend hoor dat je dan waarschijnlijk weet wat het wordt!

@Maaike: Wat een babyboom bij jou in de wijk zeg! Hopelijk volgen jullie snel! Fijn dat je een goed gesprek gehad hebt met je vriend.
Ik voel me prima. Zo mag het van mij wel blijven. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer gek dat ik zo weinig voel. Hopelijk gaan de 4 weken tot de echo snel voorbij.

@Salsa: Vervelend die reacties op je werk. Gelukkig weet je zelf wel beter. Doe rustig aan hoor en laat je niet opjagen. Fijn trouwens dat je aangekomen bent.
Even iets anders, moet je zowel een wiegje als ledikantje hebben? Mijn ouders hebben ook nog het ledikantje waarin ik gelegen heb en ik wilde dat graag gebruiken. Volgens mij heb ik zelf nooit een wiegje gehad.

@Christy: Ik duim voor je dat alles schoon is morgen! Ik zal aan je denken.

X Puk

NOD    :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

LuxX
27
31 januari
8
1

Shanna
27
14 februari
5
1

Maaike
29
9 of 10 februari
5 (Na MK)
1

Christy
25
???????
1 (na MK)
1

Hopje
28
21 februari
7
1

Janien
22
23 februari
8
1

Wachtbankje:

Naam:
Leeftijd:
Reden:                                                          
Ronde:
Kindje:

Zwanger:

Naam:
Leeftijd:
Ronde:
Kindje:                  
Uitgerekend:    

Janneke
29
1e na mk
1
30 maart 2009

Ryanne
26
3e
1
24 juni 2009

Eva
25
4e
1
24 juni 2009

Liss
24
5e
1
9  juli 2009

Mex
29
5e
2
1  aug. 2009

Miss X
25
3e
1
4  aug. 2009

Salsa
29
5e
1
10  aug 2009

Sylvia
33
..e
2
21 aug 2009

Bionda
21
1e na mk
1
9    sep   2009

memke
26
1e na mk
1
16   sep 2009

Rianne 31
27
2e na 2 mk
1
26 sep 2009

Puk
28
7e
1
29 sept 2009

Geslacht  beeb:
Wel of niet weten?

Mogen wij het weten?
Het wordt een:

Janneke
ja
ja
JONGEN

Ryanne
ja
ja
??

Eva
ja
ja
??

Liss
ja
ja
??

MissX
ja
ja
??

Mex
ja
ja
??

Salsa
ja
nee
??

Sylvia
ja
ja
??

Bionda
ja
ja
??

Memke
nee
kan niet he
??

Puk
nee
kan niet
??

Rianne31
???
???
??

Echo's:

Naam:
Datum:          
Hoeveelste:
Hoever dan:

Ryanne
10 febr        
20 weken echo
20 wkn en 6 dgn
9.00 uur

Janneke
16 jan
de 15e ofzo? ;)
(= groei-echo)
29 wkn en 4 dagen
9.00uur

Eva
9 febr
20 weken echo
20  wkn en 5 dagen
19.00 uur

Liss
29  jan
19 feb
pret  echo
20 wkn echo
17 wkn
20 wkn
19.00 uur
10.30 uur

MissX
18 febr
controle, echo??
16  wkn en  1 dag
15.30 uur

Mex
18 feb
2e (pret) echo
16 wkn 4 dgn
11.00

Salsa
12 jan
1e echo
10 wkn en 3 dgn
13:15 uur

Sylvia
12 feb
2e echo
.....  wkn
09.55 uur

Bionda
16feb
2e  echo
10weken en 5dagen  
16:45   uur

Memke
3 feb
1e echo
7 weken en 6 dagen   wkn
14.00 uur

Rianne31
12 feb
1e echo
???????
8:40 uur

Puk
24 feb
1e echo
9 weken
15:15 uur

@Chris: ik hoop dat alles mooi schoon is. Heel veel sterkte en succes!!!!!!

@Liss: bij een 2d zie je de doorsnee van je kindje net zoals bij een medische echo. Bij een 3d vullen ze het op zodat je een echt kindje ziet. Volgens mij kan je bij de meeste pretecho-buro's ter plekke kiezen wat je wilt. Veel plezier morgen!!!

@Salsa: Volgens het schema dat er normaal gbruikt wordt bij een regelmatige cyclus was ik 3 aug uitgerekend. Na de termijnecho stelt de vk je definitieve uitgerekende datum vast. Bij mij bleek het kindje dus 2 dagen ouder te zijn.

Ik ben langzaam ook wel benieuwd naar de gezichten achter de namen en naar al die dikke buiken foto's. Missschien moet ik me ook eens aanmelden op de hyve.

hoi hoi

even snel vanaf mijn werk.....

@ puk, bedoel je soms saltro in overvecht? daar maak ik namelijk de echo;s
      spannend he dat je nu de 1ste afspraken hebt staan!
    weten trouwens meer mensen het al in jouw omgeving/fam?

@ mex, ben heel benieuwd en nieuwschierig morgen! laat het morgen avond wel even weten!

-X-

Hoi Liss

De echo is in het gezondheidscentrum. Volgens mij is het niet bij Saltro. De vkpraktijk houdt ook spreekuur in Overvecht en waarschijnlijk beschikken ze daar wel over echoapperatuur en bij mij in de wijk niet. Ik mocht ook naar het UMC, maar dat was qua tijdstip niet handig voor mij.
We willen het grote nieuws in het weekend van 7 februari aan onze ouders gaan vertellen. Het is dan de trouwdag van m'n ouders, dus ik vind het wel een mooi cadeau! En ik vind het wel zo leuk om het niet over de telefoon te moeten vertellen. Al vind ik het wel moeilijk om m'n mond te houden. Vanavond belt m'n moeder voor het eerst sinds ik weet dat ik zwanger ben, dus kijken of het lukt.

Groetjes Puk

Hoi meiden!

@Mex: wat super dat alles goed was met de echo! En mooi 2 dagen cadeau haha!

@Puk: ik werk niet bij een organisatie maar bij een particulier kdv in Lunetten. In welke plaats werkt je man? Er zitten bij ons in de buurt 3 kinderdagverblijven van Catalpa, maar die organisatie trekt mij niet en ik hoor ook minder goede verhalen daarover. Daarnaast ben ik zelf meer een voorstander voor horizontale groepen dan verticale groepen en bij de Catalpa-vestigingen hier heb je alleen maar verticale groepen. Daarom gaat de kleine ook mee naar mijn werk: beleid waar ik helemaal achter sta, horizontale groepen en ook wel heel makkelijk met halen en brengen.
Heb je al bij je moeder kunnen polsen over de vijfde ziekte?

@Liss: ik voel de kleine al goed bewegen. Ik voel, vooral als ik rustig zit nadat ik druk ben geweest, regelmatig kriebeltjes en die worden steeds duidelijker. Nu zijn het soms ook plopjes. Erg leuk! En voel jij de kleine al? Morgen pretecho?? Leuk!! Misschien kan je al zien wat het geslacht is! Veel plezier!

@Salsa: leuk kamertje, Twinkle!! Wat leuk dat je vriend er ook zo blij mee is! Wat fijn dat je weer bent aangekomen. En laat ze op je werk maar denken hoor, doe rustig aan en neem je tijd!!

@Chris: Ik hoop voor je dat morgen alles schoon is. En jeetje, weeen.. Wat heftig! Heel veel sterkte meis!

Morgen controle bij de verloskundige. Gelukkig geen last meer van mijn heupen, let ook heel goed op mijn houding nu (goed door de knieen bij tillen enzo). Vandaag al weer 19 weken!!

Liefs Eva

Hi meiden,

Hier alles goed, 's ochtends druk aan het werk en 's middag slapen, lezen en slapen! ;) Gaat goed nu, heb bijna geen pijn  meer!
Alweer 31 weken en 2 dagen zwanger, erg spannend! Nog 2,5 week werken en dan... verlof! Vrijdag weer controle bij de gynaecoloog en dan elke week een paar keer.

Chris: vervelend joh die miskraam, ik hoor idd vaak dat het enorm heftig is. Zou wel heel vervelend zijn als je alsnog een curettage krijgt. Kan je wel 1 ding vertellen: dat is geen eng iets maar voelde voor mij als n enorme opluchting. dan kun je echt verder. Sterkte anyway, hopelijk is het niet nodig!!!

MissX: lees ik dat jullie gaan trouwen? Helemaal zoals je het wilde of klein & intiem?

Mex: fijn dat de echo goed was!

Ladies, tot snel weer...

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan