Juni 2008 stoppers deel 5!!

Hoi meiden

Ben lekker vroeg thuis van m'n werk! Vanmorgen de assistente van de ha gebeld of de uitslag van het bloedonderzoek er al was. Nee dus. Ze heeft toen naar het lab gebeld en toen werd gezegd dat m'n bloed 14 dagen op kweek moest staan. Moet ik dus nog langer wachten. Wel vreemd hoor, want dan blijft de kans op besmetting aanwezig. Ik kan toch moeilijk 2 weken niet gaan werken.
Verder elke ochtend misselijk. Nou ja, het is voor een goed doel. Een boterham eten voordat ik uit bed gaat helpt gelukkig goed. Het misselijke gevoel komt wel steeds terug, maar dan eet ik weer wat en is het over. Ik vind de misselijkheid vooral tijdens de heenweg naar m'n werk erg vervelend: fiets, trein, bus. Vooral de laatste is geen pretje.

@Miss X: Voordat ik zwanger was, hoopte ik op kwaaltjes. Dus moet ik nu ook niet zeuren. Leuk hoor, een schoolobservatie. Gebruik je een bepaalde methode of ga je gewoon beschrijven? Fijn dat je werk zo goed bevalt en je straks een contract krijgt. We hebben toch ook het leukste beroep wat er bestaat he?! Wil straks als de baby er is 3 dagen blijven werken?
En al een kinderwagen gekregen! Ik denk dat wij er ook wel 1 van m'n ouders krijgen. Tenminste dat heeft m'n moeder altijd gezegd. Zaterdag mag ik ze het grote nieuws dan eindelijk vertellen! Ik had gisteren m'n moeder aan de telefoon en toen vertelde ze dat ze m'n kinderkapstokje gevonden had: 'Die zullen we nog maar even bewaren, want misschien moet die nog weleens opgehangen worden.' Ze moest eens weten.
En je eerste positiebroek. Dat je nog zolang in je gewone broeken gepast hebt, aangezien je toch al een tijdje een buikje hebt. Ik ben benieuwd wanneer ik uit m'n broeken groei. Voorlopig is er nog niks te zien.

@Eva: Klinkt leuk jullie babykamer!  

@Hopje: Ik had ook de ovutesten van Sensitest. Hopelijk brengen ze jou wel meer duidelijkheid en levert het een mooi wondertje op!

@Janien: Wij hebben sinds het voorjaar een Renault Megane Station van het werk van m'n man. We konden ook voor een Volvo kiezen, maar die zijn in dezelfde prijsklasse een stuk kleiner. We hadden al van  een collega gehoord dat er geen kinderwagen in kon en het andere model was 3 deurs wat ook niet echt handig is met een  baby.
Vervelend van je rib. Misschien van al dat geklus? Hopelijk geeft het temperaturen duidelijkheid over je ei. Maar zo te lezen, ziet het er goed uit.

@Salsa: Een half uur blijven liggen, doe ik niet hoor. Dan moet ik zo vroeg opstaan.  

@Rianne: Rustig aan doen hoor! Flauwvallen is niet niks. Sta je fulltime voor de klas? Ik werk fulltime, maar wel een halve a  1 dag thuis. We hebben straks wel een hele lange zomervakantie/ zwangerschapsverlof  he?! Volgens mij is 3 juli ofzo m'n laatste werkdag al, aangezien ik altijd een week eerder stop dan de school.
Morgen eindelijk MvM. Ik denk dat ik ook zelf moet wegbrengen, want ik woon in een appartement. Als ik aan het werk ben, kunnen ze niet in het gebouw.

X Puk

@sylvia: Leuke kinderkamer hebben jullie besteld en ook een leuke kinderwagen. Wij hebben ook de box "letters" van Bopita besteld haha. Hij word bij ons tegelijk geleverd met de kamer en de wagen. Ik hoop dat je vermoeidheid snel afneemt! Wat leuk dat jullie een pretecho gaan doen. Ik gok bij jou op een meisje.

@Puk: balen dat je nog 2 weken moet wachten voor de uitslag. En wat fijn dat het eten een beetje helpt tegen de misselijkheid.

@Bionda: doe je wel een beetje rustig aan met je werk? Wel even aan jezelf en de kleine letten. Jij alweer 9 weken? Gaat snel!

Ik heb besloten morgen met mijn baas te gaan praten over het werk. Ik heb afgelopen maandag en gisteren een drukke dag gehad en had op beide dagen 's avonds buikpijn. Dinsdag en vandaag vrij en nergens last van! Ik til nog steeds veel en moet toch echt een stapje terug gaan doen. Een collega van mij (die zelf een kleine heeft) geeft mij ook regelmatig op mijn "donder"   en zegt dan dat  ik moet gaan zitten en schriftjes schrijven (van de kinderen, daarin schrijven we wat ze die dag gedaan  hebben of op dat moment doen)  maar een andere collega is hard gezegd gewoon lui en die gaat zelf altijd al op de bank zitten met de schriftjes en zit veel op dr kont waardoor ik dus veel zelf kan doen.
Ik werd vandaag gebeld door een collega  en mijn vakantie is goedgekeurd, 2 weken achter mijn verlof aan. Dus nog 2 weken extra met de kleine, heerlijk!

Mijn mannetje is net  gebeld door de baby-dump. Ze komen de kamer, wagen en de box 27 februari brengen  Joehoe!

Liefs Eva

@Eva: wat vervelend van die buikpijn. Waarschijnlijk toch een teken dat je het rustiger aan moet doen. En bijna 20 wkn echo. Het zal er vast allemaal prachtig uitzien. Tegen die striemen schijnt idd niets te doen te zijn. Schijnt genetisch bepaald te zijn. Ik had er gelukkig helemaal geen last van. Buik en borsten niet. Terwijl ik toch enorm gegroeid was. Verwacht het deze keer dus ook niet aangezien de boel al een keertje is opgerekt.

@Sylvia: leuk!!! een pretecho. Wij hebben er over 2 weken ook een. Hoop echt dat ze al kunnen zien wat het wordt. Spannend!!

@Janien: veel sterkte met je rib. Doet vast erg pijn.

@Ryanne: wat leuk dat je vriend de baby heeft gevoeld. Bijzonder moment!!!!!! Fijn dat je geslaagd bent voor je jurk. Ben heel benieuwd.

@Rianne: een naar kwaaltje, lage bloeddruk en flauwvallen. Heb je er iets voor gekregen?

@Salsa: hoop echt voor je dat die misselijkheid snel ophoudt. Ik heb vorige week nog een keer overgegeven. Heb nu het idee dat de misselijkheid vrijwel weg is. Alleen nog veel duizelig.

@MissX: fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk. Bij het pretecho-bureau waar wij gaan, nemen ze idd goed de tijd voor je. Je moet er dan ook flink voor betalen maar het is heel leuk. Ze zitten door het hele land. www.babyview.nl . Wij gaan een 3D laten maken. Inderdaad maar 3 dagen uit elkaar. Zullen we een wedstrijdje doen wie het eerst gaat bevallen...haha

@Bionda: Supergoed dat je bent gestopt met roken. Ben je van plan om er definitief mee te stoppen. Er zijn mensen die meteen na de zwangerschap weer beginnen. Zo
zonde!!!

@Liss: Aaaaahhhh, een jongen. Wat geweldig!!!! Super dat ze het zo goed konden zien. Ik wist helemaal niet dat vk's ook echo's deden. Wij gaan naar een speciaal pretecho-bureau. Onze vk heeft sowieso geen echo-apparatuur. Ben benieuwd of ze bij mij over 13 dgn ook kunnen zien wat het wordt. Ik denk zelf een meisje maar dat komt misschien omdat ik al een meisje heb en dat gewend ben. Ik zit wel al op hyves maar heb alles afgeschermd. Bij mijn man op het werk (recherche)  zijn ze nogal anti-hyves en wordt sterk afgeraden om persoonlijke info online te zetten. Omdat hij in zijn beroep nogal chantabel is en ook te maken heeft met digitale criminaliteit. Daarom had ik me tot nu toe nog niet aangemeld. Maar ik word nu wel erg nieuwschierig naar iedereen. Kan iemand de link nog eens plaatsen?

@Sylvia: voor de hyve-beheerder. Ik ben M. v D-B.

X

Hey dames!
Wat een verhalen weer!!

@ Ryanne, goed om te horen dat het jurken passen zo leuk was en natuurlijk dat je geslaagd bent!! Ben errug benieuwd, maar lees al dat we nog even geduld moeten hebben!! je weet maar nooit!! Wat leuk dat je man het kindje ook kan voelen, bijzonder hoor!! Succes alvast met de echo!!

@ Rianna, jeetje meid, doe het maar rustig aan!! Dat flauwvallen is wellicht een kwaaltje haha maar je moet er niet te licht over denken hoor!!! Heb je daar normaal ook snel last van? Ik zou me rot schikken! Ben nog nooit flauwgevallen... lijkt me best eng... bah. Rustig aan meid!! Succes!!

@ Janien, ook al zo aan het stunten!! Wat rot zeg... daar kan je flink last van hebben van een gekneusde rib! Ooit ook al eens gehad doordat ik van de fiets af stuiterde en precies met m'n ribben op het stuur kwam... Hoop dat je er snel minder last van hebt, maar wel raar hoor, zo ineens
Nou dat verhaal van je stelt inderdaad wel beetje gerust ja, maar van de andere kant vind ik die 2 jaar wel raar hoor, das wel heel lang! Zou daar ook niet zomaar genoegen mee nemen! Maar temperaturen is dus goed haha, goed bezig dan  Ik ben wel benieuwd of het werkt en zo... tot dusver is het redelijk gelijk. Afgelopen weekend was het 37,3 en nu drie dagen op rij 36,5. Flink keelpijn gehad eind vorige week en afgelopen weekend, dus misschien daardoor ietsje hoger. Ondanks dat we, of eigenlijk ik, druk in de weer zijn met de temperatuur doen we verder gewoon lekker ons ding. We wachten maar gewoon af wat er komt en hebben er eigenlijk nog wel aardig vertrouwen in, en das wel fijn!

Vandaag nog met mijn moeder een heel gesprek over het temperaturen gehad, wel maf eigenlijk, maar was ook wel leuk!! Ze was wel benieuwd hoe dat allemaal ging en vond het wel interessant, ook met die ovu-testen enzo. En over hoe het bij haar destijds was verlopen. Ze weten dus van onze plannen, net als mijn schoonouders, kon afgelopen zomer niet anders, vonden wij. Maar vind het wel fijn, want kan er dan wel met mijn moeder over hebben.

@ hopje; bij jou al duidelijkere streep? beniewd hoe dat gaat! bij mij duurt het nog wel eventjes voordat ik weer ga testen... zit nog maar op dag 6.... moet trouwens mijn nieuwe NOD nog gaan invullen

@ Maaike, raar inderdaad dat je temperatuur zo wisselvallig is.... hoe meet je het? met name wanneer? Als ik lees wat allemaal van invloed kan zijn op wisselingen in temperatuur... Succes in ieder geval!!!

Iedereen een fijne avond, ga even lekker bankhangen!!

Liefs Luxx

@Mex: mijn moeder had er inderdaad ook "last" van, ach ja.. Het hoort erbij he. Wat fijn dat jij  het niet  had bij de eerste. Inderdaad kleine kans dat je er nu wel last van krijgt. De hyves is juni2008ladies.hyves.nl
Liefs Eva

Hallo Iedereen

nog plek voor een nieuwkomer?
ik ben sinds juni 2008 ook gestopt met de pil.
In Juni is er ook een poliep verwijderd uit mijn baarmoeder, ik kwam hier achter doordat ik overmatig mentrueerde en door onderzoeekn kwam dater dus uit.
mijn man en ik zijn hier redelijk van "geschrokken" in de zin van dat je dus zomaar wat kan hebben of mankeren daar van binnen.
we hebben toen besloten om te stoppen met hormonal voorbehoedmiddelen.
In september 2008 zijn we helemaal gestop met anti conceptie.
toch voel ik me meer aangetrokken tot de juni 2008 stoppers/ starters omdat het voor ons toen duidelijk is geworden dat we heel graag een kindje willen!
we hopen dat onze droom in vervulling mag gaan!
uiteraard wens ik jullie dat ook allemaal toe.

Hoe kan ik mijn naam in zo'n lijste krijgen met nod dag enz enz?

ik hoop dat iemand mij op weg wil helpen!

vriendelijke groeten
en liefs Rosalien

Hoi Meiden,

Welkom Rosalien, praat maar gezellig mee, dan heb je niet het gevoel dat je ene bent waar het niet bij lukt.

Luxx, fijne dat het lukt met temperaturen. Hopelijk haal je er de info uit dit je wel hebben.

Eva, wat vervelen van de buikpijn, ik heb ook buikpijn maar dan niet van zwanger zijn.

Janien, wat heb je allemaal gedaan een gekenusde rib, dat is heel pijnlijk, ik weet hoe het voelt, Ik hoop dat je niet verkouden wordt want dan is get echt geen doen.

Puk, vervelend dat je nog een week op de test uitslag moet wachten. Wachten duurt altijd zo lang.

Bion, lekker gewinkeld.

Hier gaat het redelijk, gisteren mijn vriend op het vliegveld afgezet, Hij is voor 5 dagen naar spanje voor zaken. Dus gisteren heb ik een 1 eerder dan normaal mijn tem genomen. Maar andere altijd voor het opstaan, als de wekker gaat. Maar ik heb als sinds mijn mk in september last van mijn buik zo onder mijn navel naar beneden.   En gedurende de cylcus wordt dat erger en minder. Vooral 's avonds verga ik van de pijn, ik kan dan bijna niet rechtstaand vand e pijn, het is net of ik de hele tijd mijn regels krijg. Dus gisteren was et weer zo erg.
Dus toch maar eens naar de dokter. Ik vertelde mijn verhaal, dat ik probeer zwanger te raken, toen een mk en nu de buikpijn. De dokter (een vrouw)   heeft toen een inwendig onderzoek gedaan, en ze dacht misschien aan ontstoken eierstoken, dus een antibiotica, en ibubrofen 2x400mg per dag en dan maandag terugkomen voor bloed te laten prikken, en voor mijn vriend een verwijzigen gehad dat hij naar het ziekenhuis moet om sperma na te laten kijken.  
Een eierstok ontsteking heeft mijn zusje 4 jaar geleden ook gehad. Ze heeft er 2 weken voor in het ziekenhuis gelegen en is verminder vruchtbaar maar zo'n 50% , als zij aan kinderen wil beginnen, moet je meteen naar het ziekenhuis voor hormoon behandelingen.

Nu zit ik op kantoor, met de pijnstillers is het te doen, maar de pijn is niet gehel weg, En dan het weekend maar lekker rustig aan doen en dan maandag bloed prikken, en ze zou dan meteen alles na laten kijken ivm zwanger raken.

wordt vervolgd

prettig weekend iedereen

liefs maaike

hey meiden!!

even weer een berichtje van mij
pff niet niks naar zon verhuising toewerken.... zijn flink aan het pakken
gelukkig heb ik de adm nu allemaal geregeld! denk alleen dat we een paar dagen zonder internet zitten vanaf de 28 ste maargoed komt goed!!!
verder hier alles goed,groei flink! iedereen ziet het ook,ben inmiddels 5 kilo aangekomen
eet niet extreem meer......voel mij verder goed! alleen wat last van mijn rug met name als ik in bed lig,maar op mijn zij gaat het prima!
verder waar ik wel last van heb,dat ik alles vergeet.........onthou zo weinig moet alles noteren pfffffffffffffff
verder vroeg iemand of ik de echo's bij de vk deed,maar dat doe ik bij een echo bureau,ze hebben de app niet bij de vk

@ rosalien, welkom hier! gezellig dat je meekomt kletsen! je kan de lijst kopieren en plakken en dan je gegevens invullen.
je kan ze ook evt doorgeven dat een van ons ze dan invult mocht je er niet uitkomen

@ eva, last van buikpijn! oei vervelend toch een teken mischien dat je rustigaan moet doen! en las bijna de babykamer en bijna de 20 wkn echo SPANNEND!!!!!!!!

@ rianne, flauwgevallen,ik heb het zelf 2 weken ook zoiets gehad! in de c 1000  wist niet wat ik meemaakte,bij mij kwam het idd ook door een lage bloeddruk.
en begreep van de arts dat je lichaam nu harder het bloed rond pompt dus dat dat kan gebeuren.....

@ mex, leuk binnekort een pretecho! de 18de?

@ janneke, de laatste weekjes meid! hoevoel je je? lukt het nog allemaal?

@ janien.zo he een gekneusde rib dat doet pijn zeg! en dat duurt ook wel ff voordat de pijn weg is.rustig aan meis!

@ sylvia, leuke spulletjes zeg! en 18 maart je pretecho spannend!

@ misX, hoe is het met je?

@ hopje,was jij nu ook aan het temperaturen?

@ puk,heb je veel last van kwaaltjes?

@ maaike, hopelijk krijg je een goeie uitslag! dus je zit nu 5 dagen alleen thuis

@ LuxX,volgens mij heb ik er overheen gelezen wanneer je nieuwe nod is?

meiden we moeten de lijst weer even up to date maken met de datums enzo!

NOD    :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Shanna
27
14 februari
5
1

Maaike