Juni 2008 stoppers deel 5!!

Hey Janien,

Ik kan er nog niet veel over zeggen. Ik ben op tijd begonnen met de testen omdat ik twijfelde tussen een cyclus van 31 dagen en een cyclus van 34 dagen. Op de 31e dag kreeg ik de vorige keer namelijk al bruin slijm en pas op de 34e dag braken de rd'tjes door. Vandaar dat ik afgelopen zaterdag al ben begonnen. Ik heb nu dus 3 testen gedaan en die zijn nog allemaal negatief. Ik zag wel een piep klein verschil tussen de 1e en de 2e test en de 3e was gister weer gelijk aan de 2e test. Lekker duidelijk hè.

Ik heb wel al sinds gister een beetje een zeurderig gevoel in mij zij. Ik weet alleen niet of je je ei op dat moment hebt of juist pas daarna?? Dus dat dat zeurderige gevoel een voorteken is of juist een teken dat je ei geweest is. Als het juist een voorteken is dan zou ik volgens een 34 dagen cyclus mij ei aanstaande zaterdag pas hebben. Dus dan is het weer niet gek dat de ovu testen nog steeds negatief zijn.

Nou ik kijk wel waar het schip strand. De ovu testen zijn gelukkig niet zo ingewikkeld dus het elke dag zo gepiept.

Fijn trouwens dat het temperaturen zo goed gaat. Als je temperatuur dan ineens stijgt heb je zeker een eisprong en weet je ook precies wanneer je ei is. Hoe pak je het elke ochtend trouwens aan? Temperatuur je elke dag op hetzelfde tijdstip? En wanneer verwacht je je ei? Als het deze ronde niet lukt begin ik ook met temperaturen.

Nou succes meid!

X hopje

Hoi meiden

Gisteren   zijn de moe- en misselijkheid begonnen. Ik word 's nachts vaak wakker, omdat ik moet plassen en kan dan moeilijk in slaap komen. Ik probeer maar een beetje vroeg naar bed te gaan. Ook werd ik  gisteren en vandaag misselijk wakker. Ik zal ook maar eens wat te eten naast m'n bed zetten, want ik heb gelezen dat dat helpt: eten voordat je opstaat. Eten helpt trouwens wel tegen het misselijke gevoel, dus dat is wel fijn met werken. Gelukkig nog niet overgegeven.
Vrijdag komt er iemand van MvM langs. Ze had m'n aanmelding pas laat doorgekregen,  dus belde ze pas gisteren. Waarschijnlijk krijg ik vrijdag ook de uitslag van het bloedonderzoek.
Zondag een zwangerschapsagenda gekocht en zwarte laarzen in de uitverkoop! O, ja en voor m'n man het boek van Kluun: 'Help ik heb m'n vrouw zwanger gemaakt'.

@Luxx:  Balen dat je ongi geworden bent. Altijd weer een grote teleurstelling, maar gelukkig krijg je als je weer aan de klus kan meestal wel weer moed. Tenminste dat had ik. Goed dat je begonnen bent met temperaturen. Hopelijk heeft het een mooi resultaat.

@Rianne: Hoe is het met je? Hopelijk blijft het allemaal goed gaan en heb je in september een mooi wondertje in je armen.

@Janien: Hopelijk werkt het temperaturen voor jou!

@Amber: Vervelend dat je toch niet af bent van de misselijkheid. Hoeveel weken ben je nu?

@Ryanne: Ik ben erg benieuwd naar je jurk! Nog een maandje geduld toch?

@Maaike: Jammer dat je nog weinig kan zien aan je temperatuurgrafiek. Hopelijk kan je straks toch met goed nieuws naar de dokter.

@Liss: Dus je gaat Utrecht bijna verlaten. Succes met inpakken. Moet je straks veel klussen?

@Hopje: Hopelijk werken de ovutesten bij jou. Wel merk gebruik je?

X Puk

Hey lieverds!

@Janien, naar wat voor auto gaan jullie op zoek? Ondertussen al wat gevonden? Wij rijden nu in een Kever en moeten straks een een andere auto kopen. Wil de hond straks niet bij de kleine op de achterbank en wat veiliger dan wat we nu hebben mag ook wel... Je hebt groot gelijk dat als je naar de ha gaat, je er dan gewoon een paar maandjes bij verzint hoor, zou ik ook doen! Maar hopen dat het niet nodig is... Hoe gaat het met kleine Guus?

@Eva, fijn dat alles weer goed was vorige week bij de vk! Bijna de 20 weken echo, super! En het kamertje bijna klaar! Welke kleuren gebruiken jullie ook alweer?

@Luxx, he wat k#t dat je weer ongi geworden bent! Grrr!!!! Denk dat het wel goed is dat je begonnen bent met temperaturen... Hoe ben je eronder? Vol goede moed of op het moment even allemaal k#t? En je mannetje?

@Lis, een JONGEN!!!   Wat geweldig meis! Ik was de vorige keer vergeten het lijstje in te vullen over wat ik dacht dat het zou worden, hihi. Maar ik dacht al het wordt vast een jongen ! Wat een leuke echo foto's op Hyves zeg, overduidelijk!

@Chris, meis wat shit voor je zeg... Hoe gaat het met je? Hoop zo dat het je achteraf is meegevallen en dat het goed met je gaat!

@Shanna, ik hoop idd dat de puistjes tijdelijk zijn vanwege de hormonen. Het wordt echt met de dag erger, en dat terwijl ik nooit ergens last van had! Maar het hoort erbij en ik heb het er zeker voor over! Hoe gaat het verder met jou?14 Februari komt wat dichterbij... Hoe voel je je? Hoop zo dat het raak is!

@Janneke, hoe gaat het met jou? Je bent echt al een aardig eindje op weg! Zie je eigenlijk op tegen de bevalling? Of heb je zoiets van: kom maar op!

@Puk, das even schrikken zeg op je werk. Hopelijk ben je niet besmet en is de uitslag goed. De kwaaltjes zijn dus begonnen, joepie! Haha, niet verkeerd bedoeld he, maar je bent op en top zwanger . Als je er maar niet teveel last van krijgt natuurlijk. Je bent goed wezen shoppen! Leuk idee dat boek voor je man, haha! Ik ga donderdag trouwens voor het eerst in m'n uppie een schoolobservatie doen, jongentje van 6, groep 3. Leuk! Heb er zin in!

@Ryanne, wat een mooie buik heb je al! Leuk hoor, echt om trots op te zijn   he?! En je bent geslaagd voor je trouwjurk, wauw! Wat lijkt me dat geweldig, alleen het passen al! Ben heel benieuwd naar je foto's straks!

@Rianne, haha wat een gedoe met die flessen he, vooral als nog niemand het weet! Wij hebben boven ook een toilet, dus had ik het daar maar neer gezet, komt toch verder niemand. Voel je je al wat beter of nog steeds grieperig? Lees net je verhaal van eergisteren. Niet meteen zorgen maken hoor! Hoe vaak ik niet wakker word met last van m'n rug! En flinke steken in m'n buik  heb ik minstens een paar keer per dag! Natuurlijk weet ik niet of het goed zit bij jou en kan ik me heel goed voorstellen dat het je meteen zorgen baart... Maar ik probeer je gerust te stellen. Denk dat het heel normaal is dat je de ene dag van alles voelt en de andere dag minder. Mijn borsten zijn nu lang niet zo gevoelig meer als voorheen. Laat je even weten hoe het met je gaat?

@Salsadanser, shit joh, dat je weer moest spugen. Ik moest vanmorgen ook weer, terwijl de laatste keer drie weken geleden was! Ben de hele dag misselijk geweest. Kan er ook wel om lachen, zie het als een teken dat het goed zit. Maar kan me voorstellen als je er zoveel last van hebt, dat het niet meer om te lachen is...

@Hopje, hoe is het met jou nu? Heb je al verschil gezien op de ovutesten? Hoeveel van die testen moet je eigenlijk op een dag doen? En moet je dat 's ochtends of 's avonds doen?

@Bionda, wat super knap van je dat je gestopt bent met roken, echt heel goed joh! Hopen dat het snel de 16e is! (want dan is het ook snel de 18e en mag ik ook weer naar de vk, haha!)

@Maaike, temperatuur je elke dag op hetzelfde tijdstip en nog voor je je bed uit geweest bent? Ik geloof dat zelfs even je bed uitlopen om te plassen je temperatuur al kan beinvloeden... Misschien dat je na verloop van tijd toch een bepaalde regelmaat ondekt, ook al is het per dag zo verschillend?

Hier gaat het heel erg goed. Vandaag dus een dag veel misselijk. Was even vergeten hoe dat was... Haha! Buikje groeit echt goed. Zit nog steeds een halve kilo onder m'n eigen gewicht. Vind het zo leuk dat m'n buikje nu mooi aan de voorkant zit. Vind het er zo gaaf uitzien in m'n blootje! (haha, hartstikke gek!) Maar goed, ben altijd bang geweest dat ik helemaal rond zwanger zal worden en veel vocht enzo vast zou houden, kan allemaal nog!

Zaterdag hebben we een kinderwagen gekocht. Of eigenlijk gekregen van m'n vader en zijn vriendin. Een Quinny Freestyle 3XL, via Marktplaats. Denk dat het zo 400 euro scheelde op de nieuwe. En hij ziet er nog hartstikke mooi uit! Het is een zwarte, lekker neutraal. Heb al flink geoefend met in- en uitklappen, haha! Echt hoor, waar ik allemaal al niet mee bezig kan zijn. Heb er zoveel schik van, moet verdorie nog een half jaar wachten op die uk!

Verder werk ik nu dus drie dagen in de week bij een orthopedagogenpraktijk. Heb het er erg naar m'n zin. Krijg elke maand een kleine vergoeding, maar zit nog niet op contract daar. Als alles goed blijft gaan, krijg ik die per april aangeboden. Ze is erg tevreden gelukkig. Nog twee maandjes en dan kan ik eindelijk het callcentre opzeggen. Maak daar best veel uren op het moment, toch lekker om wat binnen te krijgen.

Vrijdag ga ik een dagje met m'n moeder shoppen. Ga op zoek naar m'n eerste zwangerschapsbroek! Kent iemand leuke winkels in Arnhem met positiekleding??

Liefs en dikke kus, ikke

Hoi meiden.

@Puk: Gastouder is ook een goede optie, maar financieel inderdaad minder aantrekkelijk. Ik heb het boek van kluun ook aan mijn man gegeven, die heeft het boek in 1 avond uitgelezen en zat de hele tijd te lachen terwijl hij het las.
Wat balen dat je misselijk bent, aan de andere kant ook wel weer een goed teken. Ik hoop voor je dat het eten voordat je uit je bed gaat helpt.

@Salsa: hoe was het bij de verloskundige? Hoop dat het overgeven nu echt is gestopt voor je!

@Bionda: goed dat je bent gestopt met roken!

@Ryanne: mooi buikje heb je! En morgen op de helft

@Hopje: ik duim voor je dat de ovulatietesten helpen voor jou! Ik heb er zelf erg veel aan gehad.

@missx: wij hebben 1 muur grasgroen en 1 klein muurtje bomenbehang. De rest hebben wij gewoon roomwit gehouden want anders word het wel heel heftig.
Ik kijk ook elke dag even in de spiegel naar mijn buik hoor haha! Wat super dat je een contract krijgt per april en dat je het daar naar je zin hebt. Er zit een leuke winkel in Amersfoort met positiekleding en zat toevallig even op de site daarvan te kijken. Die heeft (voor mij handig) ook vestigingen in Utrecht maar ook in Arnhem. Heb net even gekeken voor je en de winkel zit op de kerkstraat nummer 31, achter de bijenkorf en heet Belly B. (www.belly-b.nl)

Ik keek vanmorgen in de spiegel en ja hoor, daar zijn ze: de eerste zwangerschapsstriemen. Niet op mijn buik, maar onder op mijn borsten. Ja, die dingen groeien ook hard haha.
Morgen al weer op de helft! Maandag dan eindelijk de 20-wkn echo. Ik kan niet wachten om onze kleine weer te zien en ben nu al zenuwachtig of alles goed is.
Vandaag lekker onverwacht een dagje vrij geweest. Coordinator vroeg gister wie er evt. vandaag vrij wilde aangezien we genoeg personeel en minder kids hadden. Dus heerlijk rustig aan gedaan vandaag.

Liefs Eva

Hey meiden,

Erg lief van jullie dat jullie zo meeleven! Doet me goed!

@Puk: ik gebruik de ovu testen van sensitest.

@MissX: je moet elke dag 1 test doen. Liever niet 's ochtends maar wel elke dag ongeveer op hetzelfde tijdstip. Aangezien ik tot 17.00 uur werk, doe ik de test als ik thuis kom, dus rond 17.30 uur.

Fijne dag meiden!

X  hopje

Goedemorgen

Nog even snel een berichtje voordat ik weer lekker aan de wandel ga met Guus.
Gisteren een heel eind gelopen. Voel het aan mijn kuiten. Wel gezond hoor wandelen met je hond. haha

Miss X: Zoals je leest alles gaat goed met Guus. Binnenkort starten we met de basiscurcus. Heb er zin in.
We zijn trouwens op zoek naar een Renault Megane station, Volvo v50 of een VW Passat station. Wel zo makkelijk met de hond en als er straks een kleine is dan hebben we genoeg laadruimte. Haha

Hopje, een aantal dagen voor je eisprong dan daalt je temperatuur. En de dag na je eisprong dan is je temperatuur 0.3 graden hoger dan normaal. Aankomend weekend heb ik mn eisprong als het goed is. De hele tijd heb ik steeds een temperatuur van 36.8 of 36.9. Vanochtend had ik 36.6 aangezien ik aanstaand weekend mn eisprong heb kan het dus kloppen dat mn temperatuur nu naar beneden gaat. Spannend hoor!
Ik doe het elke ochtend voor het opstaan. De ene keer om half 9 de andere keer om half 7. Volgende ronde als niet zwanger ben wil ik elke keer om hetzelfde tijdstip doen. Kijken of het dan verschil maakt.

nou meiden fijne dag ik ga wandelen en straks lekker werken.

Hi,

Hier alles nog goed, druk op het werk, mijn vriend gaat morgen voor een paar dagen naar het buitenland afspraak voor het werk. Dus ik moet alles voor bereiden dat hij de juiste spullen bij heeft.

Over het temperaturen Miss, ik doe dat al vanaf het begon elke dag op de zelfde tijd en niet opstaan van de voren. Maar gisteren 36,7 vandaag 37,0 eergisteren 36,3. en heb nog geen twee dagen na elkaar de zelfde teemperatuur gehad, Ik zet in het weekend de wekker op dezelfde tijd op te nemen.Ik ga ook in het weekend dezelfdetijd slapen, wat dat kan ook je temperatuur beinvoeden,  of  als  je een avond/nacht later gaat slapen, of ziek bent, of een glaasje alcohol drink, dus dat laat ik allemaal. elke avond op half 11 gaan slapen ook in het weekend. om half 7 de wekker. Je moet minimaal 8 uur slapen. Ik weet dus niet wat ik fout doe. Maar we wachten nog een week en dan ga ik naar de dokter.  

Janien, Leuk dat het zo goed gaat met  Guus.  

Ik moet nu snel verder,  

Fijne dag,  

Gr . Maaike

Hey meiden,

@Rietje wat super leuk jurken passen! En ook fijn voor je dat je gelijk de geschikte hebt gevonden. Ben zeer benieuwd naar de foto's van de bruiloft. Moet je trouwens ook nog rekening houden met je groeiende buik? Of maken ze de jurk nog op maat?

@Rianne hoe is het bij jou? tijdje niets van je gehoord na dat je schreef dat je je  een beetje  ongerust maakte....Ik hoop dat alles goed met je gaat. Heb je nog steeds twijvels? Of al weer een beetje gerust gesteld?

@Biondaatje Echt goed je van je dat je bijna bent gestopt met roken, maar je doet het nu ook echt ergens voor! Wel balen van die misselijkheid het kan een hoop bederven heb ik wel gemerkt. Is dat trouwens normaal dat je bij 16 weken een echo krijgt?

@Janneke fijn dat het iets beter met je gaat. Heb je baby-kamer foto's nog bekeken en het ziet er erg leuk uit.

@Maaike ja ik hoop idd dat de misselijkheid bij 16 weken over gaat (nog 2,5 week te gaan). Wat verveldend dat je temp. elke dag anders is zo kan je er geen touw aan vast knopen. Ik zou ook aan het eind van de maand gewoon eens voor advies naar de huisarts gaan. Ik lees steeds hele andere verhalen over de gezondheidszorg in belgie van jou. Zoals bij die bepaalde beroepen waarbij je moet stoppen met werken. Echt best een verschil met Nederland eigenlijk.

@hopje Heb je met de ovu testen je ei al kunnen ondekken?

@Liss jeetje ook nog verhuizen. Heb je er een beetje zin in? Is het vanwege je werk of hebben jullie gewoon een mooier huis kunnen vinden? Het is wel weer altijd mega veel regelen vind ik.

@Sylvia ja hoe is het eigenlijk met je? Al een tijdje niet gehoord, ik hoop alles goed.

@Janien dat zou ik ook doen als ik jou was, er gewoon een paar maanden bij verzinnen als jij naar de huisarts wil. Maar wel fijn dat je temp zo het zelfde is steeds, dan zie je tenminste duidelijk verschil straks.

@Puk ja vervelend niet, die misselijkheid? Als je niet over geeft schijnt het te helpen om idd 's morgens wat in bed te eten en dan een half uurtje te blijven liggen. Ben zelf nu 13,5 wk en hoop echt dat het overgaat met 16 wk. Maar het overgeven is wel veel minder vaak nu. En 's nachts plassen dat heb ik idd ook wel 3x soms. Eigelijk wil je dan slapen maar dat lukt dan echt niet meer, dus toch maar weer met je duffe hoofd naar de wc....bleg.

@Shanna wat grappig. Zag dat jij je NOD op 14 februari hebt. Valentijn...dat zou een mooi cadeautje zijn!

@Missx Ja daar heb je wel gelijk in! zodra je weer overgeeft denk ik ook steeds dat het nog steeds goed zit....gek eigenlijk. Maar ik vind het niet zo erg meer als eerst. Alleen als ik een dagje heb overgegeven dan voel ik me da dag erna zo brak dat is wat minder. Dus jij bent alvast lekker wat spullen aan het aanschaffen. Erg leuk die voorbereidingen!

@Eva Heerlijk zomaar even een dagje vrij! Wat spannend dat je maandag de 20 weken echo hebt. Kom je daarna gelijk vertellen hoe het is gegaan? Maar balen van die zwangerschapsstriemen. Maar als alles zo snel groeid kom je er ook bijna niet onderuit...helaas. Ik wacht rustig af maar verwacht ze eigenlijk ook wel omdat het een beetje in de familie zit.

Heb de vk nog gebeld en de ass- vk zij dat het misschien door drukte zou kunnen komen maar goed overgeven is verder niet erg als het niet teveel wordt. Ik had  dit antwoord ook wel een beetje verwacht maar ik baalde een beetje en wou nog wat extra advies.Deze week toch maar weer een stapje terug gedaan op m'n werk (2 halve dagen ipv 4) omdat het anders zo zonde is van de kilo's en engergie. Ik hoop dat het over 2,5 week echt minder is. Maar zodra ik rustig aan doe stopt het overgeven ook dus dat is mooi meegenomen.

Liefs salsa

Terug
Bovenaan