Juni 2008 stoppers deel 5!!

Hoi meiden

Even tussendoor m'n werk thuis. Kan ik even kijken hoe het met de echo's gegaan is. Spannend! Gisteren kwam de vriendin eten, die van onze zwanger willen worden plannen wist. Ik heb haar dus maar gelijk het goede nieuws verteld. Ze wilde graag komen oppassen. Nu kan ik dat goed gebruiken, want de wachttijd voor kdv-en bij ons in de buurt is 24 maanden. We hebben ons dit weekend ingeschreven en hoop dat er toch eerder plek zal zijn. Ik heb gisteren ook 2 buren ingelicht i.v.m. MvM. M'n ene buurvrouw wist gelijk waar het omging. Ze had vroeger (ze is nu al oma) ook meegedaan.

@Hopje: Wat fijn dat je een echte positieve ovutest gehad hebt! Ik duim voor je dat het wat moois oplevert,
M'n man en ik wilden met Valentijnsdag uiteten. Dat doen we eigenlijk elk jaar. We hadden nog een bon van ons trouwen voor een duur restaurant, dus die wilden we gaan gebruiken. Maar omdat ik elke dag misselijk ben en maar kleine hoeveelheden in 1 keer kan eten, hebben we maar besloten om het af te bellen. Beetje zonde, als ik straks haast niks eet. Hopelijk gaat de misselijkheid snel over en kunnen we over een tijdje weer lekker uiteten.

@Rianne: Inderdaad leuk om het grote nieuws te vertellen. Ik wil nu als eerste m'n 3 vriendinnen gaan inlichten die in de MM terecht gekomen zijn. De ene zie ik zondag, de tweede ga ik een brief schrijven (is een penvriendin) en de derde moet ik nog een afspraak mee maken. Met de rest wil ik wachten tot de 12 weken echo. Of misschien met m'n verjaardag, dan ben ik 11 weken.
Ik word dus sinds een week misselijk wakker en blijf dan een beetje misselijk gedurende de dag. Eten helpt gelukkig wel en ik heb nog niet overgegeven. Het is niet echt fijn, maar voor een goed doel he. Van een ongigevoel heb ik geen last. Alleen in het begin pijn in m'n onderrug en steken in m'n buik, maar dat is nu nog maar af en toe. Wel ben ik ontzettend moe, maar dat hoort er ook allemaal bij.
Het is wel een gedoe het plassen voor MvM, maar ik doe het graag. Zeker omdat ik mensen in m'n omgeving heb die ik er indirect mee kan helpen. Morgen wordt m'n eerste kratje opgehaald.
Ik duim voor een mooie echo donderdag! Hopelijk is alles goed en kan je daarna nog meer genieten. Ik moet nog 2 weken wachten. In de folder die ik van de vk gekregen heb, staat dat ze de eerste echo bij voorkeur inwendig maken. Ik verwacht dus dat dat bij mij ook zal zijn. Ze hebben er bij het maken van de afspraak niks over gezegd.

@Maaike: Ik duim voor je dat de RD'tjes toch niet komen! Fijn dat je bloed hebt laten prikken. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid.

@Bion: Ik herken je klachten niet. Alleen de misselijkheid dan. Doe maar rustig aan en als je het niet vertrouwt gewoon de vk bellen.

@Christy: Heel veel sterkte de komende tijd! Fijn dat je hulp gezocht hebt. Ik hoop voor je dat je alle nare gebeurtenissen van de afgelopen tijd een plaatsje kunt geven. Neem de tijd voor jezelf. Ik denk aan je.

@Eva: Gefeliciteerd, een jongen! Ik had het niet verwacht, maar jij wel he. Is er iemand die alles nog goed heeft voorspeld? Fijn dat alles er goed uit zag op de echo. Geniet ervan!

@Salsa: Ik snap nu echt hoe ellendig je je gevoeld moet hebben en af en toe nog steeds voelt. Ik heb die misselijkheid dan nog wel in mindere mate, maar leuk is anders. Wanneer was het bij jou op z'n hoogrtepunt? Als ik naar het grafiekje van MvM kijk, is het hormoon op zijn top bij 10/11 weken.

@Ryanne: Wow een tweeling!  Hadden ze dat niet al eerder kunnen zien? Ik dacht dat dat bij de eerste echo al bekeken werd. Wel heel bijzonder hoor! Zit het bij jullie in de familie? En weet je al het geslacht van de baby's? Dubbel gefeliciteerd hoor!

Ik ga zo nog maar even aan het werk voordat ik weer naar school moet voor een oudergesprek.

X Puk        

WOW Ryanne

Ik kan me voorstellen dat je even helemaal overdonderd bent. Jeetje wat een nieuws!!!!!! Kunnen ze zoiets niet eerder zien? En is het 1 of 2 eiig? En weet je eigenlijk het geslacht wel? En komt het voor in je familie? Bij ons wel namelijk aan beide kanten.

Maar wel dubbel gefeliciteerd natuurlijk!!!
Super gaaf

x Ri

Hey meiden

Ryanne!!!! Een tweeling!!! Wat geweldig.... alles veranderd daardoor natuurlijk wel zeg.
Je moet en twee jongensnamen, en twee meisjesnamen.. Weet je het geslacht trouwens al?
Bij mijn man in de familie komt het wel voor trouwens trweelingen. Zijn oma is een van een tweeling en ze zeggen vaak dat het een generatie overslaat. ..

Eva! Een jongen! Jeetje wat worden er veel jongens geboren zeg.
Al die BN'ers hebben ook zo'n beetje allemaal een zoon gekregen.

Vrienden van mn ouders hebben gisteren een dochter gekregen. Hun tweede.
Hun eerste dochter heet Chinouk en hun jongste heet Nouchka.
Vind de namen wel leuk bij elkaar passen maar zou mn kids zelf denk ik niet zo noemen.

Helaas aanstaande donderdag weer een crematie. Buren van mn oudershebben afgelopen vrijdag hun dochtertje van 1,5 plotseling verloren. Ze is overleden aan de wiegedood. Vreselijk. Ze wordt aanstaande donderdag gecremeerd. Zelfde crematorium als waar mn overgrootopa en overgrootoma zijn overleden. Ben daar straks 3 x in een jaar geweest. Hoop dat het nu even ophoudt..

Hopje wat super dat je op tijd hebt geklust! Hoop voor je dat het lukt!!
Wij gaan trouwens niks doen met Valentijnsdag. Manlief houdt er niet van en vindt het veel te commercieel.. Ach ja.

Ben trouwens nog steeds druk aan het temperaturen. Het vreemde is dat mijn temperatuur zo'n beetje de hele tijd 36.8 is. Alleen vorige week woensdag en vrijdag 36.5 Vrijdag dus 37.0 Iemand dan enig idee wanneer mn eisprong was? Volgens de berekeningen zou ik vandaag mn eisprong hebben. Ik denk alleen zelf dat ik hem gisteren heel goed heb gevoeld.Maar mn temperatuur is nu alweer 4 dagen 36.8  Dus ik snap er niks van. Want de dagen voor je eisprong gaat je temperatuur omlaag en de dag na je eisprong omhoog. Dus zou je denken dat je als je afgaat van de temperatuurlijst dat ik hem dan vrijdag had.
iemand een idee??

p.s voor iedereen die er naar vroeg mn gekneusde rib is gelukkig weer over.

kuss

Hey Janien,

Wat erg zeg! Daar zijn gewoon geen woorden voor! Ik wens je alvast veel sterkte voor donderdag.

Wat betreft je temperatuur. Ik kan je er niet bij helpen helaas. Maar volgens mij heb je gelijk en zou je gezien de temperatuursverhoging vrijdag je ei gehad hebben. Was je temperatuur zaterdag, zondag en gister (toen je je ei dacht te voelen) weer lager dan?
Heb je wel goed geklust afgelopen weekend?

Succes meid! Ik duim voor je!

X hopje  

Als ik de ovu testen mag geloven had ik dus gister mijn ei. Ik heb mijn NOD daarom even aangepast.

Janien: we lopen exact gelijk nu. De 23e wordt onze dag!

X hopje

NOD    :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Shanna
27
14 februari
5
1

Maaike
29
9 of 10 februari
5 (Na MK)
1

Christy
25
???????
1 (na MK)
1

Hopje
28
23 februari
7
1

Janien
22
23 februari
8
1

LuxX
27
.... februari
9
1

Rosalien
...
....   ..........
..
..

Wachtbankje:

Naam:
Leeftijd:
Reden:                                                          
Ronde:
Kindje:

Zwanger:

Naam:
Leeftijd:
Ronde:
Kindje:                  
Uitgerekend:    

Janneke
29
1e na mk
1
30 maart 2009

Ryanne
26
3e
1
24 juni 2009

Eva
25
4e
1
24 juni 2009

Liss
24
5e
1
9  juli 2009

Mex
29
5e
2
1  aug. 2009

Miss X
25
3e
1
4  aug. 2009

Salsa
29
5e
1
10  aug 2009

Sylvia
33
..e
2
21 aug 2009

Bionda
21
1e na mk
1
9    sep   2009

memke
26
1e na mk
1
16   sep 2009

Rianne 31
27
2e na 2 mk
1
26 sep 2009

Puk
28
7e
1
29 sept 2009

Jolanda

2
... sept 2009

Geslacht  beeb:
Wel of niet weten?

Mogen wij het weten?
Het wordt een:

Janneke
ja
ja
JONGEN

Ryanne
ja
ja
??

Eva
ja
ja
JONGEN

Liss
ja
ja
JONGEN

MissX
ja
ja
??

Mex
ja
ja
??

Salsa
ja
nee
??

Sylvia
ja
ja
??

Bionda
ja
ja
??

Memke
nee
kan niet he
??

Puk
nee
kan niet
??

Rianne31
???
???
??

Jolanda
???
???
??

Echo's:

Naam:
Datum:          
Hoeveelste:
Hoever dan:

Ryanne
10 febr        
20 weken echo
20 wkn en 6 dgn
9.00 uur

Janneke
16 jan
de 15e ofzo? ;)
(= groei-echo)
29 wkn en 4 dagen
9.00uur

Eva
9 febr
20 weken echo
20  wkn en 5 dagen
19.00 uur

Liss
11 feb
23  feb
controle vk
20 wkn echo
18 wkn 6 dgn
20 wkn en 4 dgn
16.15  uur
19.30  uur

MissX
18 febr
controle, echo??
16  wkn en  1 dag
15.30 uur

Mex
18 feb
2e (pret) echo
16 wkn 4 dgn
11.00

Salsa
23 mrt
20 wkn  echo
20 weken
9:30  uur

Sylvia
18 mrt
pretecho
.....  wkn
.........  uur

Bionda
16feb
2e  echo
10weken en 5dagen  
16:45   uur

Memke
3 feb
1e echo
7 weken en 6 dagen   wkn
14.00 uur

Rianne31
12 feb
1e echo
???????
8:40 uur

Puk
24 feb
1e echo
9 weken
15:15 uur

He Meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
Aan de ene kant hartstikke leuk natuurlijk 2 en aan de andere kant schieten er allemaal praktische zaken door mijn hoofd.
Het is nog heel erg onwerkelijk. En zeker omdat ze het nu pas ontdekt hebben.
Ik heb al 2 echo's gehad en op beide was er echt maar 1 kindje zichtbaar. De verloskundige zei al dat ze in 30 jaar dat ze het nu doet nog nooit had meegemaakt dat het er toch 2 zijn.

Ze hadden gepland voor een 20 weken echo voor 1 kindje, maar dat werd nu even anders. Dus we hebben wel de kindjes bekeken, maar niet heel uitgebreid. Komende dinsdag moet ik voor het eerst naar de gynacoloog, krijg ik weer een 20 weken echo en dan die week erop afspraak bij de gyn.  
Dus we weten nu nog geen geslachten. Ook niet of het een 1 of 2 ei-ige tweeling is. Waarschijnlijk weten we daar  volgende week meer over.  

Maar het blijft allemaal nog onwerkelijk en toch wel een beetje een schok.  We dachten rustig te beginnen met 1, maar we mogen meteen aan de bak!
De oma van mijn vriend is een tweeling en het schijnt ergens ver in mijn vaders kant van de familie voor te komen.... maar na al 2 echo's gehad te hebben verwacht je het  echt niet meer.  

Ach ja.

Hoe is het met iedereen verder? Ik ga nog maar even bijkomen.......

Liefs
Ryanne

Hoi meiden. Bedankt voor alle felicitaties. Gaan zo eten en krijgen daarna visite, morgen reageer ik even op jullie allemaal!

Ryanne: Wow, een tweeling!! Gefeliciteerd! Ik snap dat het even schrikken is, de kleintjes hebben zich dan goed voor je verstopt tijdens de eerste 2 echo's! Laat het even rustig bezinken  en geniet er daarna goed van! Moet je nu naar de gyn omdat je er 2 krijgt?

Liefs Eva

Goedenavond meisjes!

Ik lees ff een middagje niet, gebeurt er hier gelijk vanalles.....whahahahaha....die Ryanne! Ik vind het wel een verhaaaal hoor! Dat ze dat idd niet eerder hebben gezien joh! Nou ja, eentje is iig goed in verstoppertje spelen! Maar wat een gedoe joh! Moet je ineens alles voor een tweeling hebben, jij was toch ook al best compleet met spullen??

@eva:   Joehoe een jongen! Ik had het goed, ik had het goed! Alweer een knulletje hier! Word tijd voor meisjes, dames! Ik las dat je zelf ook een jongentjes-gevoel had?

@ Rianne:   nog twee dagen meis, dan mogen we!
Ik zie dat mijn echo van 12 feb van de lijst is gevallen, hahahaha, alleen mijn pretecho staat er nu nog op, maar we gaan echt nog allebei hoor! Hoe laat moet jij? Ik om 09.55 uur.

@ Janien: jeetje joh, ik ben sprakeloos. Wat erg zeg! Brrrr kippenvel! Het zal je toch maar gebeuren als ouders! Moet er niet aan denken! Toen Jasper nog baby was stond ik ook iedere keer aan zijn wieg te luisteren of hij nog ademde. Was toen zoooo blij dat die twee risico jaren om waren. Dat is toch je ergste nachtmerrie.

Hier gaat alles nog goed hoor! Eigenlijk hobbel ik er wel lekker doorheen. Heb veel minder klachten dan bij mijn eerste zwangerschap. Zo weinig dat ik soms gewoon ff   vergeet dat ik zwanger ben.....hahahaha. Eigenlijk heb ik alleen 's ochtends harde en zere borsten en verder voel ik me prima. Ik eet alleen als een bootwerker.....whahahaha..... Dat ben ik dus ook niet gewend, bij Jasper kreeg ik geen hap door m'n keel. Wat ik wel irri vind is dat ik af en toe nog best behoorlijke migraine aanvallen heb en daar zit je dan met je goeie gedrag en een paracetamol die daar helemaal niks aan doet, natuurlijk......vreselijk. Het afgelopen weekend lag ik weer anderhalve dag plat. Vorige zwangerschap totaal geen last van gehad..zooooo vreemd!? Zou ik dan toch een meisje krijgen deze keer?

We gaan het afwachten, nog 1 maand en 1 week voordat we het weten.

Groetjes
Sylvia

Terug
Bovenaan