Juni 2008 stoppers deel 5!!

De echo was goed............... Pffff wat een opluchting. Zat erg in de stress. Gisteravond opeens bloed verloren. Heel helder en rood. Nou gelijk in tranen natuurlijk. Blijkt vanmorgen een aders of zo te zijn geweest. Nou nou!

Maar alles goed, kloppend hart, 7 weken en 4 dagen.

En Sylvia bij jou?

x

Hey meiden,

Even een klein ego berichtje.
Afgelopen zondagavond had ik dus een positieve ovutest. Volgens deze test had ik dus maandag mijn eisprong. Zondagochtend en maandagavond hebben we geklust.
Sinds gisteravond heb ik echter pijn in mijn zij/rechts onderin mijn buik. Niet echt pijn, het voelt als de pijn in je zij die je hebt nadat je heel hard gelopen hebt. Beetje vage uitleg, maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. En dat gevoel (die pijn)  is er nu nog steeds. Dus vanaf gisteravond is dat gevoel er continu.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

X hopje

Hey Rianne,

Wat geweldig!!! Geniet ervan meid!
Was je vriend er ook bij? Heb je al foto's meegekregen?

X hopje

Goedemorgen ladies!

Whoehoe Rianne, wat goed!!! Ben je niet ontzettend opgelucht dat je je kleintje hebt gezien mét een kloppend hartje! Lekker gaan genieten nu hoor!

Hier ook een weer een goede echo! Ben morgen 13 weken, dus de grootste miskraam risico periode is voorbij! Joepie! Hier ook eindelijk genieten!! Ook voor het eerst het hartje horen kloppen. Toch wel weer bijzonder hoor!
Helaas wilde de kleine vandaag niet op de foto, hahaha, hij was maar aan het spartelen, wegzwemmen  en koprollen aan het maken, armen en benen wild in de rondte. We hebben dus wel een foto, maar die is niet echt de moeite om op hyves te zetten, je ziet gaan klap. Wel jammer, maar goed, over 4 weken beter!

Overigens nog iets, ook interessant voor alle net-zwangeren en nog-net-niet zwangeren:
Ik ben net aan de gyn gevraagd hoe dat nu zit met die achtbanen. Wij gaan volgende week met de kids naar Disneyland Parijs en als ik de beschrijving van Disney mag geloven, kan ik net zo goed thuisblijven zo ongeveer, want dan zijn zelf attracties waar je héél misschien kan botsen nog uitgesloten.
De gyn heeft mij verzekerd dat die waarschuwingen voor zwangeren alléén gelden voor als je over de helft van je zwangerschap bent. Pas dan kunnen g-krachten er voor zorgen dat je een vroeggeboorte krijgt en kan de attractie niet meer veilig zijn omdat de beugels niet goed meer dicht kunnen. Dat Disney zo voorzichtig is, heeft puur met aansprakelijkheid te maken. Hij heeft nog nooit gehoord dat iemand een miskraam kreeg van een achtbaan. Hij zegt ik krijg af en toe mensen binnen die met 13 weken een zwaar verkeersongeval hebben gekregen en zelfs dan is er nog niks met de baby dus ik waarom zou jij niet in een achtbaan kunnen dan.

Ik wil de goden natuurlijk niet verzoeken, dus de echt sensationele dingen laat ik nog steeds wel achterwege. Heb besloten dat ik de grens leg bij de dingen waar Jasper ook niet in mag (hij is 4 jaar) en de rest ga ik gewoon lekker mee. Anders kan ik net zo goed in de tussentijd gaan shoppen in Parijs.

Dus: voor mensen die bezig zijn met zwanger worden (volgens mij zag ik de vraag een keer voorbij komen van Hopje?): niet laten remmen, gewoon lekker doen hoor!

Ik ben nu op mijn werk, dus ga ff wat doen!

Tot later!

Kus,
Sylvia

Hey lieve meiden

ik zit hier helemaal te trillen.
net een test gedaan van ultra care en een tweede streep is goed zichtbaar!
ik ben dus zwanger volgens deze test. ik moet huilen en lachen tegelijk.
mijn man ook.
had het na al die maanden niet meer zo verwacht om een tweede streep een keer te gaan zien op zo'n test.
toch ben ik wel beetje ongerust heb namelijk wel het gevoel dat ik ongesteld moet worden is dit normaal?
ik ben heleemaal hyper....
en wat mag ik nu wel en niet eten enzo!!!??????????
o wat is dit spannen morgen ochtend gaan we de clear blue test doen die aangeeft hoeveel weken je bent!

sorry maar moets dit even kwijt

liefs Rosalien

Hey Rosalien,

Oewwwww wat spannend!! Kan me voorstellen dat je shake-shake bent hoor!
Wat je niet mag eten:

Rauw en niet volledig doorbakken vlees
(dus ook geen rosbief, osseworst, filet americain en dat soort dingen)
Gerookte zalm en/of paling
Rauwmelkse kazen: verse zachte kazen hebben dit vaak.
(als er op de verpakking staat: gepasteuriseerde melk, mag je het wel hebben)
Eitjes goed koken ivm salmonella, dus geen zachte dooier
Niet te veel producten met lever, zoals leverworst, paté etc, ivm een te veel aan vitamine A wat schadelijk kan zijn voor je baby (aanbevolen wordt max één portie per dag)

Verder geen kattenbakken verschonen en in de tuin wroeten enzo.

Nou, volgens mij was dit het wel........

Heel veel succes morgen met de Clear Blue hè. We duimen voor je!

Liefs,
Sylvia

Hoi meiden,

Rosalien , wat geweldig nieuws.   Gefeliciteerd.

Sylvia; fijne voor je dat de echo goed gegaan is. Een foto os leuk maar niet het belangrijkste toch. Bedank voor het uitleggen van de achtbanen.

Hopje, hopelijk is het raak, ik weet niet wat de pijn is, Ik moet tot maandag op de bloed uitslag wachten, maar als bij mij is als de rd zijn begonnen de pijn minder / weg en deze komen wer terug naar een dag of 10 ( rond de tijd van mijn eisprong) Ik weet het ook niet.

Rianne, wat fijne voor je, een kloppende hartje, dat is een mooie echo.

Eva: een jongen wat leuk, het wordt zo wel een ik krijg een jongen topit.

Ryanne, een tweeling, wat een nieuws, hopelijk komt er bij de gynoloog niet nog een verrassing bij. Maar leuk zeg,

Mex, gaat alles goed bij jullie? De oudste al naar de peuterspeelzaal. Het zal wel een stap zijn.

Janien: hoe gaat het met temperaturen? ik heb nog niet helemaal een duidelijk beeld. En wat erg zeg, wiegendood. mijn oom en tante zijn zo ook een nichtje van mij krijg geraakd, ik was maar een 1 oudere en het zijn mijn peetoom en peettante, dus het is nu nog moeilijk voor zi als ze mij zien. Ik wens je veel sterkte.

Janneke: nog 1 dag nu. en dan lekker je verlof in. Geniet ervan. Ze hebben dat niet voor niet voor de zwanger vrouwen voro geschreven.

Miss: Leuk dat je bent geslaagd voro kleding. Ik ben nog niet zwanger maar toch denk ik ik koop maar niet te veel nieuw voor de lente en zomer, misschien moet ik wel andere kleren kopen.
Ik weet niet of je het snel ziet en of merkt, Ik ben vrij slank, 165 cm en 51 kg maar maatje 34. dus ik ben bang dat als ik zwnager ben dat je het snel gaat zien. als ik ongesteld moet worden is mijn buik al zo dik, dat ik al een keer een opmerking kreeg ben je zwanger.

Shanna, hoe voel je je, wat denk je voor zaterdag?

Luxx: ee hoe is het met jou?

Liss:   hoe gaat de verhuizing? hou je het een beetje vol. wel op tijd rusten he, en laat de mannen maar sjouwen.

Salsa, Hoe is het met jou? ben je al minder misselijk en ziek. Hoplijk wel.

Bionda, hoe is het met jou, druk aan het werken, hoe vole je je?

Puk, heb je al de uitslag van de test over de 5e ziekte bij je op je werk. En hoe voel je je verder?

Memke en Jonanda, hoe is het met jullie?

Christy, mee maar rustig de tijd, het is zeker niet niets. Hopelijk heb je veel aan de verschillende mensen die je helpen. sterkte.

Nu eventje mij verhaal. sinds zondag bruine afscheiding, en disndag mijn NOD, maar ik had al een voorgevoel dat het niet raak zou zijn. Waarom weet ik niet. Dus niet getest. En vanochtend was het zeker, de rd zijn weer begonnen. En dan ik mijn buikpijn ook veel minder. mijn mijn borsten kan ik nu weer aanraken. Dus nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik heb het er nu minder moeilijk mee zal de vorige maand. Mijn vriend steunt mijn nu ook meer. en we kunnen er goed over praten. Maar met hem gaat het wat minder, ik dan dat hij overspannen aan eht worden is. En de stress is niet goed voor zijn zaad. Het si wel druk maar niet zo druk als het wel eens geweest is. En ik probeer hem echt zo veel mogelijk te helpen. Maar ik kan niet alles. Dus mijn vrije dag van morgen lever ik in om mijn vriendje maar te helpen. Het is wat he vriend als je   baas.

Maar ik ga gauw verder met werken, ik moet voor deze week nog veel af hebben.

leifs maaike

Hoi meiden

Vandaag lekker vroeg klaar met werken! Sinds gisteren minder misselijk, dus ik hoop dat het zo blijft. Ik ben trouwens nu helemaal gek op ham op m'n brood. Kwam er bij toeval achter. Had 2 plakken ham nodig voor een recept en heb de rest op m'n brood gedaan. Het smaakt veel lekkerder dan anders. Pindakaas, friet en chips doen het trouwens ook goed.
Gisteren had ik m'n eerste ophaaldag van MvM. Maar wat denk je, wel het boek maar m'n volle krat stond er nog. M'n buren waren niet thuis geweest en de chauffeur wilde niet bij andere nummers aanbellen. Volgende week zet ik de kratten dus toch maar buiten. Hopelijk gaat dat wel goed.

@Mex: Wat een lief dochtertje heb je zeg! En alweer naar de peuterspeelzaal. Gaat ze niet naar een kdv?
Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. De vk waar ik ingeschreven sta is verbonden aan het UMC/WKZ, dus het is ook de bedoeling dat je in het ziekenhuis bevalt.
Jouw opmerking over de kan klopt trouwens. Volgens mij had ik het woord spoelen wel gehoord, maar wist ik niet wat daarmee bedoeld werd.

@Ryanne: Ik snap dat je nu een hoop moet gaan regelen en je daar best wel van schrikt. Gelukkig heb je nog even de tijd.

@Eva: Mocht je nog een goed adresje weten waar de wachtlijsten niet zo lang zijn, dan hoor ik het graag. We willen ook nog in Mijdrecht gaan kijken, maar daar ken ik de kdven al helemaal niet. En misschien kunnen we nog wat regelen met mijn ouders. Zij willen graag oppassen, maar wonen te ver weg. Nu hoorde ik laatst van iemand, dat hij zijn zoontje elke zondag naar zijn schoonouders brengt en die brengen het kindje op maandag weer terug. Wel intensief maar dan heb ik wel opvang en ik zou het ook erg leuk vinden als m'n ouders een deel van de opvang kunnen doen.
Heb je alles goed kunnen regelen op je werk?

@Rianne: Gefeliciteerd met je mooie echo! Geniet ervan meis, je hebt het verdiend! Als mijn berekening klopt schelen we maar 2 dagen. Ik ben dan namelijk nu 7 weken en 2 dagen. Ik moet alleen nog bijna 2 weken wachten totdat ik meer duidelijkheid heb.

@Hopje: Ik herken je pijn niet. Hopelijk is het een goed teken!

@Sylvia: Jij ook gefeliciteerd met je mooie echo en het bereiken van de mijlpaal! Alvast veel plezier in Disneyland Parijs!

@Rosalien: Gefeliciteerd hoor! Onwerkelijk he? Ik vind het nog steeds moeilijk te bevatten. Geniet ervan!

@Maaike: Balen dat de RD'tjes weer gekomen zijn. Gelukkig word je nu wel goed bekeken door de dokter. En je vriend overspannen? Dat is niet niks hoor. Lijkt me wel moeilijk met een eigen bedrijf. Heeft hij iemand om het over te nemen?

@Shanna: Je NOD komt eraan. Ik duim voor je hoor!

Liefs, Puk

Terug
Bovenaan