Hoi Meiden,
Heb al even niet meer gereageerd omdat ik niet te veel wilde bezig zijn met zwanger worden. Heb wel alles meegelezen en ben jullie trouw blijven lezen hoor!
MissX: wat fijn dat je waarschijnlijk eindelijk iets tegen je hoofdpijnen hebt! Hoop dat dat HET middel voor jou is.... Ennuh, spannend he, je mag bijna aan de klus voor het eggie! Geniet er maar van!!!
Sabien: ik hoop dat het goed met je gaat meissie....
Meiden die op het wachtbankje zaten: balen dat jullie ongesteld zijn geworden! GRRR
En meiden die nog wachten: SUCCES! Hoop op dubbele strepen op de testen!
Ryanne: wat balen meissie... Maar je lichaam heeft dus niet tegen je gelogen, je had al zo'n gevoel he.... MAAR goede nieuws is dat jullie in ieder geval vruchtbaar zijn!!!! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Over vruchtbaarheid gesproken.... Even voor de mensen die nu ineens denken, wat was er ook al weer met esther? Nou, wij hebben vorige week een spermatest gedaan, 2x. Die was beide keren negatief. Vandaag naar de huisarts geweest, die heeft een vers spermamonster bekeken onder de microscoop.... Slechter kon niet. Sperma bestaat uit vloeistof en uit spermatoiden(of hoe je dat ook precies noemt / schrijft). Spermatoiden zijn de zwemmertjes zelf zegmaar. Die spermatoiden kunnen leven, dood zijn, aangetast zijn of er gewoon helemaal niet zijn in het ergste geval... Ze waren er niet. Ook niet dood, ook niet levend, ook niet slecht: gewoon NIET, GEEN 1!!!! Vrijdag moet mijn man een monster naar een lab brengen en gaan ze het verder onderzoeken. Daarmee komen we in de medische draaimolen en dus ook bij een vruchtbaarheidskliniek. MIjn man gaat nare onderzoeken krijgen komende tijd en de vraag is dus of het ooit te herstellen is.... We zijn erg geschrokken, verdrietig, en moeten het even verwerken.... Pfff, dit is echt het laatste wat we gedacht hadden zeg.... Kijk, als ze nou wel spermatoiden aantreffen maar dat die niet goed zijn, kun je er met leefgewoontes veranderen misschien wat aan doen.... Maar dit?!?!...
Dit valt even als donderslag bij heldere hemel.... Moet dit even verwerken geloof ik. We zijn heel verdrietig. We kunnen nu alleen maar hopen dat bijvoorbeeld een zaadleider verstopt zit ofzo.... En dat dit met een simpele ingreep verholpen kan worden... We zitten voorlopig dus even in onzekerheid. Na regen komt zonneschijn maar hier heeft de herfst zijn intrede gedaan geloof ik...
Nou meiden, ik ga even wat aan mijn huishouden doen, lees jullie gauw weer...
xx Esther