Hallo meiden,
Graag zou ik met jullie mee willen kletsen, want ik weet sinds 29 september dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Gelukkig te lezen dat er veel meiden bij zijn, die niet de weg hebben moeten bewandelen die wij hebben gehad. Wij hebben namelijk 3 1/2 jaar op ons kindje moeten wachten. Er zijn veel medische onderzoeken aan vooraf gegaan en verschillende behandelingen waaronder IUI. Toch raakten we niet zwangeren konden ze de oorzaak niet vinden. Omdat we voor een evt. operatie een half jaar uit de running zouden zijn met het zwanger worden, was ik er echt even door. Ik wilde niet geopereerd worden ik wilde een kind. Ik wilde een gesprek met m'n gynacoloog omdat ik niet begreep waarom ik alsnog geopereerd zou moeten worden. Het was een goed gesprek waar ik me uiteindelijk in kon vinden. Als laatste gaf hij mee dat hij er nog niet aan twijfelde dat we zelf zwanger zouden kunnen raken en dat we het natuurlijk zelf nog mochten proberen. Ik heb hem aangegeven dat ik niet wist hoe ik dit aan moest pakken omdat ik de ene keer 28 dagen m'n periode had en de andere keer 40 dagen. Daarom stelde hij voor om clomid te gaan gebruiken. Niet met de verwachting dat ik hiervan zwanger zou raken, maar zoals hij het benoemde, om mij in deze vervelende tijd gestimuleerd te houden. Ik heb in september voor het eerst clomid gebruikt en wist dat rond mijn verjaardag de dag moest wezen. Daarna zijn we heerlijk op vakantie gegaan en tot rust gekomen. Toen we er eenmaal weer waren van vakantie, was mijn mannetje jarig en was het de dag... maar de dag bleef uit. Twee dagen later durfde ik te testen. Ik hield mijn duim op het venstertje en keek stiekem naar de laatste letters. Er stonden de letters ER. In mijn hoofd zag ik voor me staan, niet zwanger maar toen ik mijn duim weghaalde viel ik achterover van verbazing. Na 3 1/2 jaar was ik zwanger!!!
Ik ben als een dolle olifant de trap afgerent en vol verbazing en tranen het mijn mannetje vertelt. Die was helemaal verbluft en kon geen woord uitbrengen.
Ik moet je zeggen dat ik echt overstuur was, ik kon het niet geloven. Ik had voorzichtig mijn toekomst al voorgesteld zonder kinderen en die gedachtte vond ik ondragelijk.
M'n (schoon)ouders en broers/zussen weten het tot nu toe en zijn zo ontzettend blij voor ons.
Ik moet wel zeggen, dat ik best af en toe angstig ben en afgelopen weekend had ik ook echt een huilbui. Ik kan het gewoon nog niet geloven.
Ik ben 7 juni uitgerekend en ben nu 7 weken en 1 dag zwanger.
Doordat we dus clomid hebben gebruikt hebben we een grotere kans op een meerling. Dit is ook erg spannend. In m'n familie hebben ze echt het gevoel dat we een tweeling krijgen. Ik ben heel benieuwd. Zonet nog even gekeken wat nu echt de precieze uitgerekende data was. En wat voor sterrenbeeld hoort daarbij? Tweeling hahahahaha. Ik ben niet bijgelovig maar moest wel erg lachen toen ik dit zag. Is het een hint?
Aanstaande vrijdag 24 okt gaan we voor onze eerste echo in het ziekenhuis. Ben heel benieuwd naar wat onze arts zal zeggen, want die hebben we nog niet gesproken. Zie er ook wel een beetje tegenop. Ik kan gewoon nog niet genieten.
Nou meiden, sorry voor het lange verhaal, maar hoop nog een poos met jullie mee te kunnen kletsen.
Liefs _Brinky_