Juni 2021

@Mutske, wow wat spannend!!!! Lijkt me een anderhalve week die heeeel lang gaan duren ? Fijn dat je vriend zo ontspannen reageert, wel zo prettig. Heb je zelf al een idee over hoeveel het er zijn?
@alittlebite, ik denk dat het misschien de persoonlijke voorkeur van de verloskundige is? Ik kan me voorstellen dat je het risico zoveel mogelijk wilt beperken zodat je bevallingen kunt blijven begeleiden. Het is vrij ernstig hier qua besmettingen, maar bij ons kan de partner dus wel mee. 
@Nici, hopelijk vandaag klachtenvrij! 
Ik heb gisteren een eerste boekje gekocht voor de baby. Ik merk dat het daarmee ook een stukje echter wordt. Het prijkt mooi in de boekenkast en kan niet wachten tot ik het kan voorlezen ? Zijn jullie stiekem al aan het shoppen?

@Minni, wie weet is dat het inderdaad ook wel. Vind het in ieder geval fijn dat we het telefonisch samen kunnen doen, i.p.v. alleen. Misschien veranderd het ook allemaal nog wel weer in de komende maanden. 
Ik heb nog niets gekocht, maar het dit weekend aan m'n beste vriendin verteld en die kwam langs met een leuk pakje. Heel schattig, haha. Maakt het ook allemaal wel wat echter. 

Vandaag ben ik 8 weken ?? 

Helaas voor 2 uur per dag ziekgemeld omdat ik het echt niet trek de misselijkheid icm de extreme vermoeidheid. Vind het moeilijk om eraan toe te geven dat ik geen controle heb ? 

fijn dat iedereen tot nu toe goed nieuws heeft! Spannend @Skye, nog een paar nachtjes! 

ik mag maandag ook weer ?

Wat ontzettend vervelend @Cherryblossom, maar ook heel verstandig om zo op deze manier goed voor jezelf te zorgen! Verlies van controle vind ik wel 1 van de moeilijkste dingen die bij de zwangerschap komt kijken. Vaak heb je dat nog niet eerder in je leven mee gemaakt, inderdaad moeilijk om eraan toe te geven. Sterkte ?
@alittlebite, wat lief van die vriendin! 

Net mijn tweede vroege echo gehad. Van 4,8 vorige week naar 7,6mm dus er zit goede groei in! Super fijn nieuws dus. Mag nu uit het ziekenhuis en naar verloskundige :) Het leek toch ietsje minder ver dan gedacht 6.5 ong ipv 7.1 weken. Maar kan toch steeds veranderen met vroege metingen! 

Wat fijn @M'etje! Super goed en mooi nieuws! Wanneer  je weer?
@Cherryblossom, balen zeg dat je je zo slecht voelt, maar goed voor jezelf zorgen hoor.  
Vandaag voor het eerst klachtenvrij en na een gesprek te hebben gehad met het monitoringteam van de GGD mogen wij weer veilig naar buiten. Pff opluchting! Mijn vriend had gelijk de verloskundige gebeld ivm de afspraak voor morgen. Maar omdat ik vandaag weer plat lig met migraine en alles eruit gooi en niets binnen hou, wilde ze me anderhalf uur geleden al zien voor de echo, om ons uit de onzekerheid te halen. Dus ik heb onze verloskundige ontmoet in UFO-pak? Alles bleek goed te zijn met de kleine! De baby bewoog zelfs al! Dacht zelf dat ik nu op 9 weken zat, maar volgens de meting is het 9+3, maar goed dat kan de volgende keer weer anders zijn. Eindelijk durf ik een beetje te genieten..!

He meiden! 
Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!?
Ik ben nieuw hier en heb op 12 oktober een positieve zwangerschapstest gehad, dit is ons eerste kindje! Het is zo ontzettend spannend allemaal.. Vanmiddag hebben we de eerste echo gehad, vol verwachting gingen we er naartoe maar tot onze teleurstelling was er (nog) niet zoveel te zien.. Enkel een zwart vlekje met een witte ring erom.. volgens de verloskundige zag alles er wel mooi uit en ze noemde het een prille zwangerschap, waarbij het zwarte vlekje mooi ingepakt zat in het verdikte slijmvlies. Mijn baarmoeder lag mooi vooraan dus dat was geen probleem gelukkig! Ik weet nu niet zo goed wat ik ervan moet denken.. 10 september was de eerste dag van mijn laatste menstruatie en omdat ik nog niet zo lang geleden met de pil ben gestopt (juli 2020) gebruikte ik ovulatietesten om mijn cyclus in kaart te brengen. Op 29 september had ik een stilstaande smiley dus dan binme 24u de ovulatie. Ik dacht zelf dan minstens 6 weken te zijn maar na de echo weet ik het niet zo goed meer.. de verloskundige denkt dan 5 weken, late innesteling misschien? Nu mogen we 9 november weer terugkomen.. ahhh wat duurt het wachten lang! Ik haal me van alles in het hoofd en dat zorgt voor stress en dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling..
Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het eventjes kwijt.. heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Oh wat fijn Nici en ook fijn dat ze je meteen liet langskomen. Gelukkig is corona voor jullie nu even achter de rug. Nu lekker genieten!

Terug
Bovenaan